Had berichten gelezen ook op Italiaspeed.
Leuk dat deze berichten als eerste op dit forum te lezen waren
Vrees inderdaad dat het WTCC zoals ook het ITC destijds [opvolger DTM met de Martini Alfa 155's] mogelijk een stille dood gaat sterven.
Voorheen had je met Alfa en BMW twee sterke merken die elkaar in evenwicht hielden.
Dan won Alfa op een baan die hun beter lag en dan won BMW op een andere baan en aan het eind won meestal Alfa de titel
De laatste jaren is met het ouder worden van de 156 en daarmee weinig extra potentieel voor het kampioenschap de verhouding richting BMW verschoven alhoewel Farfus vorig jaar zelfs in de een na laatste race nog kans maakte op de titel.
Met Seat is een hatchback in het kampioenschap gekomen die geen ideale aerodynamische vorm heeft en daarmee een topsnelheid nadeel heeft.
Het Fia bureau doet zijn best zowel de voorwielaandrijvers als achterwielaandrijvers gelijke kansen te geven maar heeft het kennelijk moeilijk ook de Seat op juiste waarde in te schatten.
Chevrolet kreeg eerder al voordelen tov de andere voorwielaandrijver Alfa om competitiever te zijn.
Zoals in Curitiba al aangegeven door Seat zal nu wel de strijd losbarsten om de straf- en voordeelsgewichten weg te krijgen.
Dit kan in het slechste geval inderdaad leiden tot een einde van het WTCC.
Ieder jaar staan er hoopgevende berichten in de media dat diverse merken mee willen doen maar effectief heeft alleen Honda in het verleden enigzins competitief meegedaan en strandde de poging van Peugeot.