Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2
 
Totaal aantal stemmen: 45
Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 14, 2007 20:51

Ook zij rijden Seat.
Dat zeg ik, Thompson was de minste van de 3 en Rydell had ook nog meer punten . Maar goed, is niets meer aan te veranderen maar als je als team een coureur als Thielemans aantrekt weet je van jezelf al dat je het seizoen niet heel erg serieus neemt. Het is helaas niet anders ,Alfa is geen topteam meer. :cry:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

do mar 15, 2007 08:27

Oneerbiedig gezegd is Alfa Romeo veldvulling geworden dit jaar.
Mogelijk dat ze een dagsuccesje kunnen boeken op een baan die de 156 goed ligt maar consequent scoren moet je vergeten.

Thompson heeft in het verleden bij zijn invalbeurten voor Alfa altijd goed gepresteerd maar moet nu duidelijk nog wennen. Omdat Alfa ook niet test moet de gewenning tijdens de races gebeuren.
Vond Olivier goed kunnen volgen in zijn eerste race voor Alfa. Toch meer hoop dan op voorhand gedacht.

Fiat is qua autosport duidelijk nog aan het zoeken.
De WTCC laten ze doodbloeden voor Alfa om volgend jaar met Fiat mee te gaan doen.
Fiat heeft echter ook een Grande Punto in Abarth vorm die op de IRC rallye auto moet lijken die in het IRC S2000 kampioenschap meedoet en
vorig jaar Europees kampioen werd. Dat is hinken op twee gedachten.
Alfa zou dan met de 8C GT racen gaan doen is de verwachting omdat dit meer uitstraling zou hebben voor het merk.

Rare keuzes dus want Alfa heeft altijd toerwagenraces gereden en geen GT races die meer voor Ferrari en Maserati voorbehouden zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma mar 19, 2007 11:05

Op www.italiaspeed.com (16.03) & www.racingworld.it wordt de 156 van R4B nu ook bevestigd (tiens wie zou ze in contact gebracht hebben met Wim Coeckelbergs :wink: ) .
Over de 3e 156 van N-technology voor diego Romanini voorlopig geen nieuws, alhoewel deze mogelijk ook door R4B kan gerund worden .
Fiat Bravo's voor 2008 is een slecht bewaard geheim... maar als Seat & Chevy gaan afhaken in 2008 zou dat ook wel weer eens afgeblazen kunnen worden .
Anderzijds het is ook niet ondenkbaar dat ze nu die Bravo ontwikkelen en in 2009 overschakelen op... Alfa 149 : zelfde bodemplaat ...
Alles hangt zo'n beetje af van de evolutie die het wtcc gaat ondergaan ; uitbreiden (kwa merken) of uitsterven (door te weinig concurrenten) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma mar 19, 2007 14:52

Had berichten gelezen ook op Italiaspeed.
Leuk dat deze berichten als eerste op dit forum te lezen waren :lol:

Vrees inderdaad dat het WTCC zoals ook het ITC destijds [opvolger DTM met de Martini Alfa 155's] mogelijk een stille dood gaat sterven.
Voorheen had je met Alfa en BMW twee sterke merken die elkaar in evenwicht hielden.
Dan won Alfa op een baan die hun beter lag en dan won BMW op een andere baan en aan het eind won meestal Alfa de titel :D

De laatste jaren is met het ouder worden van de 156 en daarmee weinig extra potentieel voor het kampioenschap de verhouding richting BMW verschoven alhoewel Farfus vorig jaar zelfs in de een na laatste race nog kans maakte op de titel.

Met Seat is een hatchback in het kampioenschap gekomen die geen ideale aerodynamische vorm heeft en daarmee een topsnelheid nadeel heeft.
Het Fia bureau doet zijn best zowel de voorwielaandrijvers als achterwielaandrijvers gelijke kansen te geven maar heeft het kennelijk moeilijk ook de Seat op juiste waarde in te schatten.
Chevrolet kreeg eerder al voordelen tov de andere voorwielaandrijver Alfa om competitiever te zijn.

Zoals in Curitiba al aangegeven door Seat zal nu wel de strijd losbarsten om de straf- en voordeelsgewichten weg te krijgen.
Dit kan in het slechste geval inderdaad leiden tot een einde van het WTCC.

Ieder jaar staan er hoopgevende berichten in de media dat diverse merken mee willen doen maar effectief heeft alleen Honda in het verleden enigzins competitief meegedaan en strandde de poging van Peugeot.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 21, 2007 09:52

In Autosprint (Italiaans wekelijks motorsport mag.) is er sprake van dat N-tec (Alfa) 'n raceversie van het Torsendiff van Q2 zou gehomologeerd hebben voor de 156's en v.a. Zandvoort zou inzetten .
Het verbaasd me dat er in die sequentiele bakken nog geen torsen diff. zou zitten, of moet zoiets op de standaardversie bestaan om er op raceversie gebruik van te mogen maken ? Het zou 10% meer tractie opleveren ...
Als het klopt dan ziet het er plots heel goed uit voor Zandvoort ; bij onze 156 maakte dat zelfde diff. 2 seconden winst op Zolderse rondetijd ; vooral in de korte situaties (90°, Jacky Ickx, Villeneuve) maakt dit een enorm verschil en de Tarzan is er een die kan tellen ! Wij hadden voordien wel helemaal géén diff .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 21, 2007 11:48

De 156 WTCC auto's hebben wel degelijk een diff. Is een plaatjes diff met aanpassingen voor de diverse circuits zodat ze krapper of minder krap worden afgesteld.
Een Quaife achtig diff werkt met een tandwielenstelsel.

Heb zelf een Quaife diff op mijn 33 zitten en kon bij het Spettacolo nog een 147 GTA verrassen door met veel meer tractie de bocht zonder naam uit te komen waarna die 147 vol op het gas moest om me op vermogen te passeren. Leuk speeltje zo'n diff en scheelt inderdaad een paar seconden op Zandvoort.

Dat bericht in Autosprint lijkt me meer een marketingverhaal.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 21, 2007 21:57

Andy Priaulx 10 kg + 20 kg 5 kg 35 kg

Jörg Müller 10 kg + 20 kg 5 kg 35 kg

Augusto Farfus 10 kg + 20 kg 5 kg 35 kg

Yvan Muller 10 kg + 10 kg 20 kg

Gabriele Tarquini 10 kg + 10 kg 20 kg

Alessandro Zanardi 10 kg + 5 kg 15 kg

Robert Huff 10 kg + 5 kg 15 kg

Tom Coronel 10 kg + 5 kg 15 kg

Strafgewichten voor Zandvoort. Alfa's min 10 kg dus BMW's zijn dan 45 kg zwaarder .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 21, 2007 21:59

Heb zelf een Quaife diff op mijn 33 zitten en kon bij het Spettacolo nog een 147 GTA verrassen door met veel meer tractie de bocht zonder naam uit te komen waarna die 147 vol op het gas moest om me op vermogen te passeren. Leuk speeltje zo'n diff en scheelt inderdaad een paar seconden op Zandvoort.
Zo'n soort diff. zou ik als eerste op m'n 147 Gta laten zetten . Schijnt echt goed te werken. Madeno levert een versie. Iemand ervaringen mee?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 21, 2007 22:05

't is 5kg per 10 punten
even tellen dus :
Priaulx-Jörg Mü-Farfus : 1125(of terug 1140) + 10kg (seizoenstartgewicht) + 20kg succesballast + 5kg puntenballast = 1160kg (of terug 1175)
Tarquini & Yvan Mu : 1140 +10kg (start) + 10kg (succes) + 0kg (puntenballast) = 1160kg . Muller mag ook nog eens 10 plaatsen verderop starten .
Zanardi : 1125(of 1140) + 10kg (start) + 5kg (succes) + 0kg = 1140kg (of 1155)
Huff & Tom Coronel : 1140 +10kg (start) +5kg (succes) + 0kg = 1155 kg
Rangoni : 1125 (of 1140) + 10kg (start) -5kg (succes) + 0kg = 1130 (of 1145)

De rest -10kg dus ook Thompson & Tielemans (1140 +10 -10 = 1140), Bmw's op 1125 (of terug 1140), Newcomers +10kg (Freitas, Monteiro op 1150kg en waarschijnlijk nog wel andere newbies : 3 russische Bmw's, Huisman ?, Romanini met 156 ? (Ntec of R4B ?) .

Als de Bmw's hun 15kg niet terugkrijgen zullen ze blijven domineren zeker mede door de Tarzan ; in dat geval verwacht ik Porteiro en ook wel Rangoni ver vooraan . Seat gaf al te kennen dat Zandvoort hun ligt en in Zandvoort mag je Coronel toch wel verwachten ondanks de extra 15kg, Corthals kent Zandvoort ook uitstekend en heeft 0kg net als Gené . ... Chevy's gaan ook sterk voor de dag komen, Alfa's vrees ik voor : die gaan in Valencia(ligt Alfa 156) goed voor de dag komen als ze licht en luchtig uit Zandvoort vertrekken omdat ze daar vrees ik achterop gaan blijven : hopelijk heb ik ongelijk .
Kijk eens Kosta... ik was 'n weekske vlugger met't telwerk klaar :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 21, 2007 22:10

Heb zelf een Quaife diff op mijn 33 zitten en kon bij het Spettacolo nog een 147 GTA verrassen door met veel meer tractie de bocht zonder naam uit te komen waarna die 147 vol op het gas moest om me op vermogen te passeren. Leuk speeltje zo'n diff en scheelt inderdaad een paar seconden op Zandvoort.
Zo'n soort diff. zou ik als eerste op m'n 147 Gta laten zetten . Schijnt echt goed te werken. Madeno levert een versie. Iemand ervaringen mee?
Wij hebben hetzelfde Madeno-Quaife diff. op onze 156 zitten : scheelt ons 2 seconden op Zolder ; je kan gewoon insturen en gaspedaal platstampen terwijl we voordien bijna niet aan't gas kwamen bij insturen (anders haalden we de koord niet), eenmaal aan de binnenkant mochten we pas geleidelijk accelereren anders gingen we onvermijdelijk te breed ; Met de sper is't gewoon zalig insturen en vervolgens pedaal op de vloer !
edit : onze 156 is een 2.5V6 met 6-bak (was ooit 2.0ts met 5-bak)dus uiterst vergelijkbaar met Gta ! :!:
Laatst gewijzigd door BugAlfa op do mar 22, 2007 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 21, 2007 22:20

't is 5kg per 10 punten
even tellen dus :
Priaulx-Jörg Mü-Farfus : 1125(of terug 1140) + 10kg (seizoenstartgewicht) + 20kg succesballast + 5kg puntenballast = 1160kg (of terug 1175)
Tarquini & Yvan Mu : 1140 +10kg (start) + 10kg (succes) + 0kg (puntenballast) = 1160kg . Muller mag ook nog eens 10 plaatsen verderop starten .
Zanardi : 1125(of 1140) + 10kg (start) + 5kg (succes) + 0kg = 1140kg (of 1155)
Huff & Tom Coronel : 1140 +10kg (start) +5kg (succes) + 0kg = 1155 kg
Rangoni : 1125 (of 1140) + 10kg (start) -5kg (succes) + 0kg = 1130 (of 1145)

De rest -10kg dus ook Thompson & Tielemans (1140 +10 -10 = 1140), Bmw's op 1125 (of terug 1140), Newcomers +10kg (Freitas, Monteiro op 1150kg en waarschijnlijk nog wel andere newbies : 3 russische Bmw's, Huisman ?, Romanini met 156 ? (Ntec of R4B ?) .

Als de Bmw's hun 15kg niet terugkrijgen zullen ze blijven domineren zeker mede door de Tarzan ; in dat geval verwacht ik Porteiro en ook wel Rangoni ver vooraan . Seat gaf al te kennen dat Zandvoort hun ligt en in Zandvoort mag je Coronel toch wel verwachten ondanks de extra 15kg, Corthals kent Zandvoort ook uitstekend en heeft 0kg net als Gené . ... Chevy's gaan ook sterk voor de dag komen, Alfa's vrees ik voor : die gaan in Valencia(ligt Alfa 156) goed voor de dag komen als ze licht en luchtig uit Zandvoort vertrekken omdat ze daar vrees ik achterop gaan blijven : hopelijk heb ik ongelijk .
Kijk eens Kosta... ik was 'n weekske vlugger met't telwerk klaar :wink:
Inderdaad zeg, uiterst accuraat ! :thumbs:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

wo mar 21, 2007 22:22

Heb zelf een Quaife diff op mijn 33 zitten en kon bij het Spettacolo nog een 147 GTA verrassen door met veel meer tractie de bocht zonder naam uit te komen waarna die 147 vol op het gas moest om me op vermogen te passeren. Leuk speeltje zo'n diff en scheelt inderdaad een paar seconden op Zandvoort.
Zo'n soort diff. zou ik als eerste op m'n 147 Gta laten zetten . Schijnt echt goed te werken. Madeno levert een versie. Iemand ervaringen mee?
Wij hebben hetzelfde Madeno-Quaife diff. op onze 156 zitten : scheelt ons 2 seconden op Zolder ; je kan gewoon insturen en gaspedaal platstampen terwijl we voordien bijna niet aan't gas kwamen bij insturen (anders haalden we de koord niet), eenmaal aan de binnenkant mochten we pas geleidelijk accelereren anders gingen we onvermijdelijk te breed ; Met de sper is't gewoon zalig insturen en vervolgens pedaal op de vloer !
Een Gta heeft dan alleen nog wat last van onderstuur door de zware V6 voorin maar ik begrijp dat het een aanrader is.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

vr mar 23, 2007 11:31

Kosta kijk 'ns naar topic over Aernoudts 156 V6 : diff. wordt er onder de loep genomen :!:

Morbidelli rijd met Audi silhouette zoals Balzan dit jaar met Jaguar silhouette in Italiaanse Superstars trophy dus die duikt gelukkig niet meer op bij 156's , Balzan had ik anders wel graag gezien met'n 156 .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

za mar 24, 2007 23:02

Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma mar 26, 2007 11:38

R4B wisten we al op deze topic van 20 februari, dat Freitas de rijder wordt stond hier al te lezen 6 maart .
22 maart hadden ze de auto bij op Zolder ; helaas kregen ze geen toestemming om te testen tussen de Belcar & Btcs tests .
Dat mogelijk Diego Romanini met een 3e ntec 156 (evt. gerund door R4B) de rangen ook komt vervoegen staat er ook nog ergens tussen .

Op www.btcc.net & www.crash.net staan de 1e foto's van de 156's voor Pinkney & Marsh alsook interviews ook met Murray die z'n 2006 spec. ook weer inzet .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”