HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Let op: SI race van 3 mei naar 5 mei verplaatst!

ma mei 06, 2013 22:12

Dat gebeurde vlak voor mijn neus, ik dacht, wat doet die nou? Kon er gelukig net omheen. Wel balen zo'n pak schade.

Er werd sowiezo veel schade gereden, op die momenten vind ik het niet zo erg, dat ik achteraan strijd.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 07, 2013 00:20

Nou, was me het evenementje wel.. Top weer, mooi startveld, m'n lief meiske erbij, en een voor mij prachtige 2.05.050 in de training (nog nooit zo hard een rondje Zandvoort gedaan in een Giulia), en een 2.05.5 in race één. Na de tijdtraining en vlak voor het opstellen voor de eerste race wilde de Juul niet starten, dat bleek een uiterst gammel en zeer lastig te bereiken stekkerverbindingkje op de startmotor te zijn (Don nog bedankt !!). Geen tijd om het te fixen..

Voor het éérst op de eerste startrij !! (wat een schitterend uitzicht heb je daar !!) Ik ben inmiddels dan wel een half eeuwtje jong, maar op deze momenten gieren die zenuwen wel door m'n lijf. Redelijke start, heb 'm tenminste niet verkl**t zoals "vroeger" altijd in het Squadra Bianca. Michel kwam snel opstomen en kwam genadeloos langszij zetten op het rechte eind... Daarna de code 60, en inderdaad, toen de groene vlag uit ging zat ik te pitten, terwijl ik een handjevol seconden daarvoor mezelf nog had ingepeperd OP TE LETTEN !!! Nu was het Niels die genadeloos langs me glipte.. Maar lekker bij kunnen blijven (ook voor het eerst) en derde geworden, mooi resultaat. Smaakt naar meer....

Race twee was minder.. In race één zonder servo gereden, had wel (te) veel moeite met het harde trappen samen met tussengassen, dat wilde niet. (Pedalen beter afstellen en de kuitspier trainen ???) Bij wijze van "test" race 2 mét servo, en dat heb ik geweten.. Niet te doseren en twee slicks vermoord. In de RV slick na m'n uitvallen de metalen draadjes zichtbaar.. Wist dat ik minimaal één slick vierkant had geremd, maar had dit niet verwacht. Na een paar bochten wilde de Juul stevig rechtsaf bij (aan)remmen, en een paar bochten later tijdens het remmen bijna onbestuurbaar.. Gespind in de Audi S, dat gammele stekkertje van de startmotor af geslingerd en niet kunnen starten (motor afgeslagen). Eng, zo hulpeloos dwars in die chicane.. En iedereen bedankt voor het opletten/ontwijken !! Afgesleept en einde oefening. Vanmorgen de voorwielen eraf, en rechtsvoor geen borgpennen meer in de nieuwe TS klauw, 2 remblokken 2/3 uit de klauw en "leunend" tegen de binnenkant van de velg. En ik had die dingen (nieuw !!) toch goed gemonteerd & gecheckt ? Toch ??? Tjissus, mazzel gehad... Had anders kunnen aflopen !! Deze manier van borgen (hoewel ik er 4 jaar (Squadra Bianca, 1998-2001) probleemloos mee heb gereden) toch maar eens aanpassen (draadeindje met nylock moertjes oid)..

Er komt inmiddels inderdaad lekker gang in de Juul ! Bijna onder de 2.05, met "slechts" (nou ja...) 181 PK en een setje Bilsteins B6. De Juul voelt inmiddels al als een soort maatkostuum voor me, (ik heb er al best veel aan gesleuteld/vervangen/aangepast) en krijg er steeds meer vertrouwen in.

Voor "Assen" noodgedwongen wederom nieuwe Brembo's en een vers setje LC6 'en, de nieuwe polyester kofferklep en motorkap (totaal weer 12 kilo er af !!) en uiteraard nieuwe banden vóór. Heb tot dusver geen vergelijk, maar de Kumho 700 bevalt goed en ik denk dat je er tenminste drie complete evenementen mee kunt rijden, als je ze niet, zoals ik, voortijdig om zeep helpt..

Duss.. Heb het enorm naar mijn zin gehad, nieuwe ervaringen opgedaan (op plekken gereden die ik nog niet kende..), en (zoals eigenlijk altijd) weer wat geleerd mbt techniek & rijden. Echt heel jammer voor iedereen die schrammen en butsen heeft opgelopen, hoop dat de schade's meevallen en iedereen er de volgende race weer bij is !!

Cordiali Saluti, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 07, 2013 09:36

De warmup ging niet zo lekker. 2.29 gereden, terwijl mijn snelste tijd de vorige keer 2.24,9 was.

Beetje lucht uit de banden gedaan en in de qualificatie ging het al stukken beter 2.23,0.

Na de kwalificatie mijn stabilisatorstang achter gedemonteerd, omdat ik toch wel een heel onrustige achterkant had.

Start 1e race ging lekker, na 2 ronden mijn voorligger ingehaald.
Toen kwam er een code 60 (zeg maar safetycar) en haalde hij mij weer in, tijdens de code 60(mag niet).
Na de herstart reed ik alleen en dat blijkt niet bevorderlijk voor mijn tijden, had 2.24,6 als snelste tijd.
Wel mijn plek terug gekregen, van de wedstrijdleiding (niet geprotesteerd, maar blijkbaar gemeld door de baanpost)

Bandenspanning voor iets omlaag gedaan, want ik had last van onderstuur.

2e race stond ik door alle uitvallers en het gedoe met de code 60 ergens in het middenveld aan de start.
Als snel weer in gevecht met de zelfde giulia rijder en hem weer ingehaald.
Na een aantal ronden heeft hij me weer terug gepakt in een momentje van onoplettentheid.
Ik kon aanhaken, maar ondanks verwoede pogingen heb ik hem niet meer terug kunnen pakken, gat op start/finish was slechts .7 seconde.
Snelste tijd 2.20,8.

Al met al dus 4 seconden sneller dan de vorige keer.

Ik heb me weer heerlijk vermaakt en het is fijn om te merken, dat ik kan aanhaken bij het (achter)veld.

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: Let op: SI race van 3 mei naar 5 mei verplaatst!

di mei 07, 2013 11:32

Ik heb me weer heerlijk vermaakt en het is fijn om te merken, dat ik kan aanhaken bij het (achter)veld.
Maak je iig. je forumnaam goed waar! :wink:
Shut up and ride!

bralfa
Guru
Guru

di mei 07, 2013 11:54

http://youtu.be/gu65E4VUXf0

Hier een linkje naar het gister toegezegde filmpje van heat 2....
Shut up and ride!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 07, 2013 12:02

ik zie je af en toe in gaten duiken (of een poging wagen op zijn minst) waarvan ik mij dan afvraag of ik dat wel (zo en/of daar) gedaan zou hebben...Nu kan ik de andere rijder niet zien vanuit het perspectief van de camera. Zoals met de rode juul (Jan van Marwijk denk ik) in ""onze"" bocht en op precies dezelfde plek.
Wel mooie race geweest zo, achteraan startende naar een 4e plek. Dat is gewoon netjes.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

di mei 07, 2013 12:22

Leuk filmpje Bas!
Ik sta er wel van te kijken hoe weinig weerstand je lijkt te krijgen tijdens het naar voren rijden!
Maargoed het is maar hobby natuurlijk, vandaar Walters opmerking waarschijnlijk.
Inhalen van de rode Juul zie ik weinig geks aan, het voorbij gaan van de nwe Giulietta ziet er redelijk breekijzerachtig uit maar het snelheidsverschil is ook vrij groot natuurlijk.
Bovendien is het racen, tijdens een trackday vind ik dat wel anders.
Daarna heb ik een paar x doorgespoeld maar volgens mij ben je een kwartier daarna geen auto meer tegengekomen of lijkt dat maar zo?
Zonde dat er zoveel schade is gereden....gelukkig is dat allemaal weer te repareren.

Op dezelfde dag viel er tijdens de historische races op Donnington een dode, dus dit valt gelukkig allemaal mee!

Verder vallen me de grote verschillen in rondentijden op, vind dat op Zandvoort vaak opvallend.
Reed ooit met een kuch...BMW 5 station 2.01 om daarna (een paar weken later met moeite er een 2.03 uit te kunnen persen....
:?
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 07, 2013 12:25

Yep, best puik gereden Bas ! Mijn camera heeft race twee niet opgenomen: startknop (net) niet genoeg/goed ingedrukt.. Maar bij deze/in jouw filmpje een sfeerplaatje van een hulpeloos gestrandde en vleugellamme Juul in de chicane.. :oops:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bralfa
Guru
Guru

di mei 07, 2013 12:41

Leuk filmpje Bas!
Daarna heb ik een paar x doorgespoeld maar volgens mij ben je een kwartier daarna geen auto meer tegengekomen of lijkt dat maar zo?
:?
Ik ben idd een paar rondes bezig geweest om Geert Ploeger nog binnen te hengelen. Dit uiteindelijk gelukt in de tarzan. T aanhaken begon zo rond min. 8.35.

Daarna was t erg eenzaam op de baan...
Shut up and ride!

bralfa
Guru
Guru

di mei 07, 2013 12:48

ik zie je af en toe in gaten duiken (of een poging wagen op zijn minst) waarvan ik mij dan afvraag of ik dat wel (zo en/of daar) gedaan zou hebben...Nu kan ik de andere rijder niet zien vanuit het perspectief van de camera. Zoals met de rode juul (Jan van Marwijk denk ik) in ""onze"" bocht en op precies dezelfde plek.
Wel mooie race geweest zo, achteraan startende naar een 4e plek. Dat is gewoon netjes.
Walter het was idd op ""onze zwart omrande plek"" maar je kan duidelijk zien dat ik hier in tegenstelling tot bij jou er gewoon al kort op zit en Jan mij dus ook al een keer blokt. Dus heb ik aangenomen dat hij me hier zeker wel kan verwachten. En daarbij, bij jou had ik niet eens de intentie om je voorbij te gaan. Maar zoals op de beelden bij de wedstrijdleiding te zien was hadden we een groot snelheidsverschil. Als je mijn sectortijden bekijkt zie je ook dat dit in verhouding voor mij een snelle sectie is.
Shut up and ride!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 07, 2013 13:05

Jan wist dat je eraan kwam, dat scheelt zeker. en ik geloof ook zeker dat je daar een tweede keer anders in gaat.
dat stukje is met een transaxle idd snel te pakken, zelfs van lijn af, en ik denk dat de lijn wellicht zelfs wat anders ligt dan met een oud(er) gebakje als een 105...
In afwachting van filmje Cees (of anderen) van race 1. even zien wat ik gemist heb aan de kant staande...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 07, 2013 18:42

Walter het was idd op ""onze zwart omrande plek"" maar je kan duidelijk zien dat ik hier in tegenstelling tot bij jou er gewoon al kort op zit en Jan mij dus ook al een keer blokt. Dus heb ik aangenomen dat hij me hier zeker wel kan verwachten. En daarbij, bij jou had ik niet eens de intentie om je voorbij te gaan. Maar zoals op de beelden bij de wedstrijdleiding te zien was hadden we een groot snelheidsverschil. Als je mijn sectortijden bekijkt zie je ook dat dit in verhouding voor mij een snelle sectie is.
Nog een keer terug gekeken op groter scherm, ook met geluid. Dan ziet het er heel anders uit. Apart wat een scherm doet. Geluid is ook wel handig, dan hoor je ook wat je doet in voorbereiding op inhalen.
Zag er erg gemakkelijk uit idd zoals Erwin stelde.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

di mei 07, 2013 22:08

Het clubje van Barend was zonder Barend; die is deze week de Tulpen Rallye aan het rijden in een prachtige Giulietta.
Wie waren er wel? Maarten, Hans, Walter en Cees zorgden voor het 105-gehalte in de Workshop. Martijn, Bas en Alberic voor ondersteuning. Bas, Rogier en ik vormden de transaxle brigade
Pieter reed zelf niet, maar was als "team chef" aanwezig, compleet met pet en checklists voor benzine, olie en bandenspanning.

Door het lekkere weer was het een ouderwets racedagje; lekker buiten op de paddock (onder de partytent, weliswaar)
Het was wel weer zo'n knotsgekke dag met veel code rood en code 60, races die plotseling op andere tijden starten, of waar je lang op staat te wachten.
Afgebroken start bij de Volvo's, carambolage bij de MX-jes, Sakers achterste voren... en zelfs toestanden in de SI...!
Wat sfeerbeelden:

Open air service
Afbeelding[/url]

Subtiele onderstel afstelling door the master himself
Afbeelding

Excellente catering
Afbeelding

Inpakken onder een avondzonnetje
Afbeelding
SCARB 00694

GTA Fre@k
Member
Member

di mei 07, 2013 22:53

Subtiele onderstel afstelling door the master himself
Afbeelding
:thumbs:
105.02

Open: www.gtaparts.nl

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 08, 2013 11:30

Dat was inderdaad een erg mooie racedag! Mooi weer en mooie tijden. Mooie tijden voor iedereen, dus de baan en de temperatuur waren gewoon optimaal denk ik.Ik reed nu 2:11.1 en dat zit normaal wat hoger.
Helaas wel een dag met veel schades, ook al werd er voor zover ik kon zien netjes gereden.

Leukst met Jan Rosekrans en Bas kunnen knokken. Verder erg veel in een vacuum gereden, dat is toch altijd wat frustrerend.
Overall geeindigd op een 4e plaats, van de 21 Alfa's. Dus dat was wel een mooi einde van de dag.

Heb grootste deel van de races opgenomen met m'n GoPro hero3 black dus als ik dat ge-edit heb zal ik dat hier ook wel even plaatsten.
Zat ook vlak op de crash van Bas en Walter, dus die staat er ook op. In mijn ogen had Bas zich iets verremd en tike daardoor helaas de achterkant van Walter aan die daardoor spinde en hem nog eens raakte. Geen roekeloos of riskant gedrag volgens mij. Maar dit soort dingen horen er helaas bij.

Tot de volgende keer weer!
Als mijn 75 niet verkocht is tegen die tijd :-)
http://link.marktplaats.nl/672556465

Terug naar “Racen - Algemeen”