Wie wordt Wereldkampioen 2008

Massa
54%
19
Raikkönen
9%
3
Hamilton
31%
11
Kubiça
6%
2

Totaal aantal stemmen: 35
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping

vr sep 12, 2008 17:39

Waarschinjnlijk zijn de hockeykwaliteiten van deze dames 0,00 but you are forgiven :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

za sep 13, 2008 14:45

Q2 Massa 10 ! Fisichella 12 !
Raikki 13 & Hamilton 15 !!!!!!!!!!!!!!!

Q
1 Vettel 2 Kova 6 Massa !

Vuurwerk morgen !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

Ferrari vs McLaren : Monza Qualifying

za sep 13, 2008 15:53

Q2 Massa 10 ! Fisichella 12 !
Raikki 13 & Hamilton 15 !!!!!!!!!!!!!!!

Q
1 Vettel 2 Kova 6 Massa !

Vuurwerk morgen !
Knap van Massa : samen met Hamilton te laat weg toen het harder begon te regenen zette hij na Hamilton wél net 'n top 10 tijd neer goed om de laatste Qualifying mee te mogen : géén risico's in Qualifying maar 6e(waarschijnlijk veel getankt !), met Raikkönen als buffer op p.12 voor Hamilton een gouden zaak voor Massa ! Feest bij Toro Rosso : Vettel pole, Bourdais 4e ! Knap ook van Fisico : voor't eerst Q2 voor Force India en p.12 !

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Robbie146
Full Member
Full Member

za sep 13, 2008 16:09

Moet bijna wel een leuke race worden morgen, of het nu op droog of nat is :)
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 13, 2008 22:11

Blijkbaar moet je de race starten met de set-up van Q3 : dus misschien heeft Massa wel voor 'n droogweer setup geopteerd en Vettel & co voor 'n regensetup . Interessant morgen ... om op te nemen zoals vandaag .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping, Monza vervolg...

ma sep 15, 2008 09:27

Knap van Vettel : die toonde heel wat Maturiteit ! Grappig ook om Duits volklslied te horen gevolgd door Italiaanse...het doet me aan 'n andere Wagen/Piloot combi denken... alleen is deze piloot vééééééél symphatieker . Ik vraag me af of die volgend jaar al niet uit z'n RedBull contract wordt uitgekocht door'n topteam :?:
Hamilton & Raikkönen konden in tegenstelling tot de top 10 wel wijzigingen aan de set-up & tankinhoud aanbrengen wat Hamilton & McLaren vol benut hebben & Ferrari heeft tactisch niet echt ge-exceleerd ...
Raikkönen kon nooit echt mee en is nu wel out voor de titel, hij had zich echter nuttig kunnen maken door Heidfeld op te houden en zo Massa doorgang te verschaffen . Ferrari had beter Massa in z'n 1e stop iets meer getankt zodat hij wat verder achterop zat en minder tijd verloor achter Heidfeld om na z'n 2e stop kort te moeten tanken en er zo voorbij te geraken ...
Hamilton & de McLarens gaan gewoon goed in de regen, maar Hamiton heeft ook weer 3 twijfelachtige maneuvers gedaan ; Glock op't gras, Webber duw & contact met Alonso :? Tekenen van overhaasting onder druk waar hij zich niet populair mee maakt .
Massa reed weerom snel en foutloos in de regen enkel taktisch hebben ze niet geexcelleerd bij Ferrari, ondanks dat hij door Heidfeld opgehouden werd en Hamilton op vinkeslag zat heeft Lewis nooit de kans gekregen om echt aan te vallen integendeel hij verloor terrein op Massa !
Ferrari heeft ook pas bij de 2e pitstop Massa's Vleugel bijgesteld, dat had zeker de 1e pitstop al gemogen om 'n regensetup te voorzien . De weersvoorspellers van McLaren hebben zowel in Qualifying als de race beter voorspeld (Hamilton deed foute bandenkeuze ...in Q3) .

Uiteindelijk is Massa toch weer de grootste winnaar in de titelstrijd en heeft Hamilton de schade weten te beperken, Raikkönen is out voor de titel en mag stilletjesaan 'n dienende rol voor Massa op zich nemen...
Ik ben benieuwd naar de nachtrace op 't stratencircuit in Singapore ; Massa doet't meestal goed op nieuwe circuits ...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 15, 2008 10:26

snap ook niet dat kimi niet langer hamilton achter zich kon houden, weer een klein foutje van kimi...
maar ow, wat doet die hamilton veel gekke dingen nu het erom gaat spannen en wat heeft ie een geluk, zoals bovenstaand al verteld is weer 3x een vreemde actie waarbij ik de actie met glock nog wel het meest bizarre vond...

en voor mij mogen de grindbakken weer terug komen, al die gasten rijden minimaal 2x rechtdoor bij een chicane omdat het toch niet veel uitmaakt...

als laatst: wat is die allard kalf een ongelooflijke kneus, had graag in discussie gegaan met die vent... hij denkt echt dat ie alles weet en dat ie altijd gelijk heeft... Gadverdamme, wat stoor ik me aan die vent...
dan vind ik Olaf Mol veel objectiever en vele malen beter!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 15, 2008 12:33

Die actie tussen Hamilton en Glock was wel een billenknijp-moment :shock: maar wél weer een gave race met veel actie en een terechte winnar!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

tommaso
Guru
Guru

vr sep 19, 2008 14:57

Was op de Nurburgring toen de F1 race Monza was.
Tussen (mee) rijden door even iets gaan drinken toen net de siegerehrung was.
Prachtig beeld Vettel en vooral mijn vriend Berger op het podium 20 jaar na zijn historische overwinning na de dood van Enzo.
Echt kippevel moment.

Leuk ook iedereen die binnen kwam lopen en op tv keek en verwonderd vroeg of Vettel echt gewonnen had.
Echt leuke knul die Vettel , inderdaad in tegenstelling tot.

Ben zelf een fan van Massa die altijd door de pers wat minderwaardig behandeld wordt.
Hoop dat het payback time wordt eind van dit seizoen
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping, Monza vervolg..

vr sep 19, 2008 15:04

Hoop dat het payback time wordt eind van dit seizoen
payback time tov wie? (vind het niet echt payback, eerder dat het nu zijn tijd is om te winnen)
vorig jaar maakte hij zelf in de 2de helft van het seizoen ontzettend veel fouten en had hij geen geluk
begin van dit seizoen was zijn 1ste race ook slecht, maar hoe verder het seizoen vorderd hoe beter ik hem vind (reed bijvoorbeeld op imola op een gegeven moment als snelst op de baan terwijl dat door bijna niemand werd opgemerkt, was net voor zijn pitstop....)

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

tommaso
Guru
Guru

vr sep 19, 2008 16:02

Payback time tegenover die onuitstaanbare Kalff en Mol.
Zit me altijd te ergeren dus kijk tegenwoordig als ik eens kijk liever op Belgie dan naar die betweters te luisteren.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Frank155

Re: RE: Ferrari vs McLaren : Spa ontknoping, Monza vervolg..

vr sep 19, 2008 16:19

Payback time tegenover die onuitstaanbare Kalff en Mol.
Zit me altijd te ergeren dus kijk tegenwoordig als ik eens kijk liever op Belgie dan naar die betweters te luisteren.
Ik kijk tegenwoordig ook liever naar de Belg. Gewoon normaal commentaar van die mannen daar en geen last meer van die schijtreclame. Prima dus.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

Ferrari vs McLaren : Spa, Monza, Singapore vervolg...

ma sep 29, 2008 10:46

:?
Laatst gewijzigd door BugAlfa op di sep 30, 2008 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Ferrari vs McLaren : Spa, Monza, Singapore vervolg...

ma sep 29, 2008 11:07

Ferrari heeft er echt wel 'n zootje van gemaakt in de Race ... :?
Eerst die tankslang bij Massa, dan duurt het 'n eeuwigheid eer er 1 van de Ferrari pitcrew het op'n lopen zet om Massa van die tankslang te bevrijden... dan 'n Stop'ngo om Massa voor Sutil los te laten, dan 'n lekke band waardoor Kubiça er voorbij kon . Erg voor Massa die geen foutje
maakte en zo 'n topklassering verknoeid ziet .
Raikkönen maakt toch echt wel veel kapitale blunders zoals nu 4 ronden voor 't einde weer : die mag nu echt zichzelf wel eens gaan wegcijferen ten dienste van Massa & Ferrari !
Hamilton heeft het wel begrepen en rijdt nu op safe, enkel toen Coulthard door Alonso(of was't Rosberg ?) uit de pits komend werd opgehouden kon hij 't verlies aan momentum aangrijpen om Coulthard eindelijk te passeren .

Passeren is wel't woord in Sing-a-Poor : 'n saaie processie van Echternach... wat mij betreft mogen ze't afvoeren van de kalender slaapverwekkend op de incidenten na .
De winnaar Alonso kreeg dan toch nog gerechtigheid ; in alle oefensessies was hij top 3 maar in Q3 verloor hij alle kans... door 'n stilgevallen Renault . De crash van Piquet legde de basis voor Alonso's winst : hoe pech geluk kan brengen ...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ferrari vs McLaren : Spa, Monza, Singapore vervolg...

di sep 30, 2008 11:17

idd, massa is niet het probleem, ferrari maakt nu wel veel fouten
en ferrari kan nu dus ook niks zeggen over kimi (die nu echt mijn twijfels heeft of hij wel de juiste persoon is)...

maar matige race, vond motogp wederom veel leuker :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”