Andretti Molletti

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 11:54

Edit: Dré, volgens mij heb je een aardige discussie teweeggebracht, daar is toch niks mis mee?
Denk niet dat je de reacties het als persoonlijke aanval moet zien...
Ik zal proberen het niet persoonlijk te zien ;)

en idd het is als aardige discussie bedoeld om naar de toekomst van het SI te kijken.
Er zit zeker toekomst in het SI en daar kunnen we nu al richting aan geven. Niets dwingends oid maar wel een gezamelijke insteek of iig een door een brede doelgroep gedragen doelstelling formuleren voor het SI van de toekomst.

Nog een ander voorbeeld: Lars is m.i. het prototype SI rijder momenteel. Hij heeft een simpele goedkope auto en rijdt heerlijk aan de voorkant van het veld. Straks als i groot is :wink: groeit hij door naar de Challenge of iets anders serieuzers.

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 12:16

De kern blijft heel simpel: eerst serieuze startvelden, dan praten over klassen.

Nu mensen weren is het ondermijnen van de toekomst van Squadra Italia.

En als dat gebeurt gaan Marc en ik daar voor liggen.

Stop met praten, start met racen. 8)
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 12:56

De kern blijft heel simpel: eerst serieuze startvelden, dan praten over klassen.

Nu mensen weren is het ondermijnen van de toekomst van Squadra Italia.

En als dat gebeurt gaan Marc en ik daar voor liggen.

Stop met praten, start met racen. 8)
Even serieus blijven BJ!

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 13:03

Ik ben heel serieus. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is.

Stop met praten, start met racen!
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 23, 2008 13:10

Even ter verduidelijking: ik bedoel dus niet dat er auto`s uitgesloten moeten worden! En zoals Martin probeert zijn 147 te leren kennen is ook geen probleem, goede manier om te testen. Maar jongens met auto`s die in de basis dik onder de 2 minuten moeten kunnen rijden is toch een ander verhaal dunkt me. Lijkt me voor die mannen ook vreselijk saai om alleen tegen zichzelf te racen. En daar hebben ze dan weer de Challenge voor uitgevonden. (voor de snelle auto`s bedoel ik). En wat ik er altijd van heb begrepen is dat de SI een low-budget klasse is, geloof nooit dat sommige auto`s aan dat beeld voldoen...

Richard

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 13:22

En wat ik er altijd van heb begrepen is dat de SI een low-budget klasse is, geloof nooit dat sommige auto`s aan dat beeld voldoen...
ik denk dat SI voornamelijk bedoeld is (en ik kan het weten..) om de running costs laag te houden. Wat een ieder wilt doen aan zijn auto is eigen zaak.
De Challenge c.q. Trofeo was ooit ook bedoeld als low-budget Alfa Klasse een beetje als tegenpool voor SQuadra Bianca waar in die tijd echt serieus geld aan uitgegeven werd. En we weten hoe dat er nu uitziet En vergis je niet in de lopende kosten (reis, verblijf, inschrijfgelden, FIA keur bijhouden) van de Challenge t.o.v. SI.

Wat een auto kost om te bouwen of te kopen is daar slechts een klein deel van.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 13:25

Daar zit wat in.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 13:28

Ja mee eens dat iedereen met een Alfa mee mag doen, plus, waar leg je anders de grens??
niet alleen Alfa- ook ander italiaans.
Tja en de term niet meer in produktie is altijd slechts een tijdelijke oplossing voor bepaalde auto`s..

Voorwaarde 1 is toegankelijkheid, en verder de lijn van ZAC aanhouden, dus (vooralsnog) geen klasse indeling, in ieder geval niet zonder fatsoenlijke startvelden!! en die moeten er toch echt eerst komen, anders heeft het stellen van grenzen ook alleen maar een averechts effect.. En 1 ronde minder: kan iedereen gebeuren, en geburt bij andere klassen ook nog steeds. En als het niet gebeurt meestal ten gevolge van een klein startveld. En ja bij voldoende deelnemers zou je het over een klasse-indeling kunnen gaan hebben. Doet er niets aan af dat degeen die op een ronde gezet wordt, en ronde minder rijdt.. Altijd al zo geweest in raceland volgens mij...
Ik vind persoonlijk dat pas een probleem wanneer het hele veld door 1 auto op een ronde gezet wordt, die persoon zit dan in de ""verkeerde"" klasse, en kan dan beter ZAC sportklasse gaan rijden als het per se ZAC moet zijn.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 14:45

My cup of tea:
Iedereen moet welkom zijn en blijven bij de SI, ook ARC rijders die komen 'wennen' etc.

Maar, we moeten er wel voor zorgen dat het low-budget imago "Lekker racen met je Alfaatje" behouden blijft.
Door de instapdrempel laag te houden (dwz low-budget) blijft er ook aanwas van onderaf, oftwel first time racers.
Juist voor die groep heeft de SI een unieke propositie binnen Alfa-land.

Maar dat imago moet wel behouden blijven, als er alleen maar kanonnen en supercoureurs rijden, zullen aspirant-rijders niet gauw geneigd zijn om alle logica overboord te gooien en te investeren om te komen rijden.
Verlies je het hobby-imago en je verliest de hobbyisten, en daarmee een hoop potentiele aanwas en het levensbloed van de SI.

Zo! :D

Oja, we moeten ook gaan flyeren/stickeren tijdens het SSAR bij elke racy Alfa met een rolkooi die we spotten! Potje maken om flyers te drukken? Wie DPT er effe iets in elkaar? (Wie heeft de source van de graphics? Dan doe ik t wel!)

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 15:26

Pieter kijk volgende keer eens goed op onze squadra's:
Drukkerij ALFAbet............
Lever een pdfje aan en ik maak het wel (sponsor het zelfs...............!!!)

juultje
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 15:36

Pieter het is allemaal goed bedoelt natuurlijk maar ik denk dat er beter eens met een aantal mensen bij elkaar gezeten kan worden die wat meer willen doen voor de SI dan alleen rijden en dan eens kijken hoe of wat aan te pakken zodat het ook een gezicht blijft. Natuurlijk moet je mensen proberen over de streep te halen om te komen rijden en ik denk dat de mensen die al wel eens zijn komen kijken of gereden hebben er ook wel van overtuigd zijn dat het gezellig en leuk is om er bij te horen.

Ik vind persoonlijk de hele discussie over budgetten een beetje jammer hier, niemand weet precies wat er door Jan en alleman wordt uitgegeven aan het hele feest en ik denk dat het ook een persoonlijke kwestie is wat je er uit uit kunt en wilt geven. Ik ga ervan uit dat iemand die met een oud alfatje van 1000 euro net zo gewaardeerd wordt als rijder als iemand met een auto van 20.000 euro of misschien nog meer. Laten we doorgaan zoals het nu gaat, dit jaar zijn er toch iedere keer al grotere startvelden dan vorig seizoen al is het dan af en toe met "invallers" uit de challange of van mij part F1.

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 17:56

En wat ik er altijd van heb begrepen is dat de SI een low-budget klasse is, geloof nooit dat sommige auto`s aan dat beeld voldoen...
ik denk dat SI voornamelijk bedoeld is (en ik kan het weten..) om de running costs laag te houden. Wat een ieder wilt doen aan zijn auto is eigen zaak.
De Challenge c.q. Trofeo was ooit ook bedoeld als low-budget Alfa Klasse een beetje als tegenpool voor SQuadra Bianca waar in die tijd echt serieus geld aan uitgegeven werd. En we weten hoe dat er nu uitziet En vergis je niet in de lopende kosten (reis, verblijf, inschrijfgelden, FIA keur bijhouden) van de Challenge t.o.v. SI.

Wat een auto kost om te bouwen of te kopen is daar slechts een klein deel van.
Kijk daar ben ik het helemaal mee eens Walter!
De kosten om nog een stap of twee hoger te gaan rijden zijn wel even net iets meer... en daar zit ik niet meteen op te wachten.
Er zijn meerdere auto's in het SI die serieus geld hebben gekost volgens kij.
En het gaat er inderdaad niet om wat een auto kost maar wat de gene die er mee rijd er mee kan EN doet.
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Andretti Molletti

ma jun 23, 2008 17:59

Ik vind persoonlijk de hele discussie over budgetten een beetje jammer hier,
Wijs die discussie eens aan dan? Er is nergens een budget genoemd, hooguit een aanschafprijs.

Laten we de vraag dan eens anders stellen om een betere inleving te krijgen in de situatie:
@ Martin: Wat is de reden om een dikke 20.000 euro uit te geven aan een racer, terwijl er al eentje staat (116). En was/is deze GTA aankoop dan bedoeld om specifiek in de SI te rijden of ???
Geef gewoon jouw visie/plannen en mening eens?

Andretti Molletti

ma jun 23, 2008 18:03

Oja, running-costs is gewoon een percentage van de prijs van je auto:

Goedkope auto lage running-costs
dure auto hoge running-costs

its that simpel ;)

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 18:04

Ik vind persoonlijk de hele discussie over budgetten een beetje jammer hier,
Wijs die discussie eens aan dan? Er is nergens een budget genoemd, hooguit een aanschafprijs.

Laten we de vraag dan eens anders stellen om een betere inleving te krijgen in de situatie:
@ Martin: Wat is de reden om een dikke 20.000 euro uit te geven aan een racer, terwijl er al eentje staat (116). En was/is deze GTA aankoop dan bedoeld om specifiek in de SI te rijden of ???
Geef gewoon jouw visie/plannen en mening eens?
Het heeft geen zin om er op in te gaan wat die auto gekost heeft en dat ga ik ook zeker niet doen hier.
Ik heb op het moment nog weinig plannen gemaakt, eerst gewoon lekker rijden wat we allemaal graag willen doen.
Ik bengin net! Wil eerst eens kijken wat ik kan en zie daarna wel weer verder.
Ik heb de auto gewoon gekocht omdat het kon en ik het zag als een kans om er, mits ik er goed mee om kan gaan, wat verder mee te komen.

Verder wil ik er niet zo veel woorden meer aan vuil maken, wat BJ zegt lekker rijden verder!
Ben wel berijd er een keer met een paar mensen over gedachte van te wisselen maar dan niet op het forum.
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Terug naar “Racen - Algemeen”