wil je jouw auto niet uitlenen aan een snelle rijder, kijken oftie dan nog snel is
Ja hoor, als die belooft hem heel terug te brengen, geen probleem.
Andre, voor zover je het nog niet in de gaten had: we mogen op dit deel van het forum graag een beetje stoken (voorzichtig uitgedrukt). Je moet alles met een flinke schep zout nemen zeg maar en je niet zo uit de tent laten lokken. Nergens voor nodig. De discussie ging hier niet over rondetijden en of je wel genoeg uit je auto haalt, dat kun je van buitenaf toch niet bepalen. Iedere auto is weer anders. Dan moet je iedereen in het zelfde autootje laten rijden om daar achter te komen. Ik denk dat je het al heel netjes doet met die auto. Ik ken de specs. van jou auto niet maar neem aan dat er een standaard 2.0 in ligt, 130 PK dus. Hij is iets lichter(?) dan een 75 TS, die heeft 15 PK meer. Wegligging is vergelijkbaar (correct me if I`m wrong 105 rijders) met een transaxle als je het één en ander hebt aangepast uiteraard (zal wellicht iets lastiger zijn dan een 75) dus als ik het mag inschatten zou je een beetje de TS Cup tijden moeten kunnen halen (rond de 2.15). Nogmaals, dat is mijn inschatting, ik heb zelf nog nooit in een 105 racer gereden dus ik heb helaas geen referentiepunt.
Ik mag ook graag stoken en reacties uitlokken én dat is aardig gelukt lijkt me.
Overigens sta ik wel achter wat ik geschreven heb, ik had het totaal niet naar rmijn zin in Assen, terwijl ik de eerdere 2 evenementen in zandvoort volop genoten heb.
Specs van mijn wagentje zijn idd zoals door jou beschreven.
Probleem is vooral grip.
In de wat minder snelle bochten heb ik bakken wielspin zodra ik op het gas ga en dan verlies ik heel veel snelheid.
Op Assen had ik hier veel meer last van dan op Zandvoort. Met name de 2 lange (dubbele) doordraaiers.
In die stukken zag ik de volvo's zo bij me wegrijden, terwijl ik in de snellere stukken weer behoorlijk dichterbij kwam.
Ook daar glij ik wel wat, maar dat boeit niet, gewoon het gas er op houden.
Eens kijken wat we hier op kunnen verzinnen. Een 50% sper zit er al onder(vraag me wel af hoe goed die werkt).
Misschien toch maar eens toyo's proberen, want die banden van mij slijten nauwelijks, dus iets zegt me, dat het rubber te hard is voor de lichte auto.
Iemand een adres voor me, waar je die dingen 2ehands kunt kopen?
Achterkant een stukkie omlaag zou ook moeten helpen heb ik me laten vertellen. Iemand nog originele veren liggen waar de zaag in mag?