Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2

Totaal aantal stemmen: 45
Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

za jun 02, 2007 21:42

Neemt iemand het op ? (ben morgen de hele dag aan het driften op het RDW test circuit in Lelystad 8) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 03, 2007 06:32

Bij mij is m'n digicorder(decoder met opnamefunctie) geprogrammeerd, maandag vind je op www.fiawtcc.com de filmpjes ook .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

F1master

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

zo jun 03, 2007 22:36

Bij mij is m'n digicorder(decoder met opnamefunctie) geprogrammeerd, maandag vind je op www.fiawtcc.com de filmpjes ook .
Oli4 goede kwali neer gezet.... die staat in iedergeval (P 11 [maar wordt 2 plaatsen naar voren gezet ... P9 en Thompson P11])
Laatst gewijzigd door F1master op zo jun 03, 2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

F1master

zo jun 03, 2007 22:37

Oli4 goede kwali neer gezet.... die staat in iedergeval
jammer dat Tielemans er af werd geramd in eerste bocht ... door eene Tom Coronel :(

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 04, 2007 08:58

Idd. weinige sportieve en overbodige duw van Coronel, zo is Farfus er langs gekomen en die werd 7e... en 1e .
Farfus had wel de speed dat bewees hij door de WU snelste tijd te zetten met de Bmw die 's nachts door Schnitzer volledig opgebouwd was van het wrak van de Megacrash in qualif. . Tielemans had ook zo'n crash daar trouwens maar die bleef op z'n wielen staan en had enkel voorfrontschade (op www.italiaspeed.com staat trouwens die foto waar hij in de lucht gaat alvorens met z'n neus in de vangrail te"landen" . Tielemans had idd. 'n uitzonderlijk rondje in qualif gereden, verder had hij véél foutjes gemaakt waarvan 1x als 'n beginneling met geblokkeerde remmen rechtdoor de vangrail in terwijl hij maar de uitloopstrook op te rijden had... Hij begint wel ballen te krijgen want al is het zonde dat hij er door Coronel afgetikt is hij liet zich wel niet intimideren ! Hij komt er nog wel, tegen Monza staat hij op niveau .
Thompson pakt 2 puntjes en verliest 10kg ballast dus die komt op +20kg .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Kosta
Guru
Guru

ma jun 04, 2007 10:11

Was het wel 100 % Coronels' schuld ? Vond zelf dat Thielemans de bocht zelf wel erg krap aansneed. Ik had het idee dat Coronel niet meer verder naar binnen kon en hij hoeft ook niet van het gas af. Maarja, het is bij zulk soort circuits altijd een beetje een loterij.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

F1master

ma jun 04, 2007 18:12

Was het wel 100 % Coronels' schuld ? Vond zelf dat Thielemans de bocht zelf wel erg krap aansneed. Ik had het idee dat Coronel niet meer verder naar binnen kon en hij hoeft ook niet van het gas af. Maarja, het is bij zulk soort circuits altijd een beetje een loterij.
nee het was echt Tom's fout ... jammer dat Nedelanders altijd elkaar pijn doen :roll: niet nodig :roll: Als Olivier 8e was geworden wat een grote kans was... mocht die op pole starten = punten en misschien we een podium plaats vind het echt heeeel jammer

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 05, 2007 15:33

Ballast voor Brno :
60kg : Priaulx & Farfus
45kg : Jörg Mü & Yvan Mu
35kg : Larini
30kg : Monteiro
25kg : THOMPSON, Tarquini & Menu
15kg : Gené & Rangoni
10kg : Huff & Campanicõ en alle andere newbies
5kg : Porteiro
0kg : de rest w.o. Tielemans & Freitãs

tommaso
Guru
Guru

wo jun 06, 2007 12:52

Hier het verslag van uw verslaggever ter plekke!

Onze zomervakantie stond in het teken van de WTCC races in Valencia en Pau.
Dus woensdag 16 mei vertrokken om via Clermont Ferran naar Valencia te rijden.
Daar vrijdag het zeilen gezien. Toepasselijk de Luna Rossa uit Italia die in Alfa's rijden tegen het BMW Oracle team.
Luna Rossa won en de stand werd die dag 3-1 in een best of nine serie. Later won Luna Rossa met 5-1 de halve finale.
Een soort 1-0 voor Alfa voor het weekend dus :lol:

Zaterdag en zondag WTCC races te Valencia.
Was al vroeg op om naar het circuit te rijden langs de stad. Echter geen kip op de weg rond 8 uur in het weekend dus was te vroeg op het circuit.
Auto kan je daar pal voor de ingang parkeren en paddock kost je 10 EUR.
De trainingen gezien en Alfa maakte een goede indruk.
Er was volgens Bugalfa ook potentie op een Alfa overwinning en dat had ik in mijn oren geknoopt.

Zondagmorgen was het iets drukker dan zaterdag maar qua toeschouwers viel het dit jaar erg tegen.
Tijdens de handtekeningensessie nog met Olivier Thielemans gesproken en direct daarop ook zijn vader die het interessant vond dat er een paar Nederlanders helemaal naar Spanje waren gekomen. Ik vertelde hem daarop dat we al 5 jaar de ETCC/WTCC volgen.
Goed contact en we vertelden hem ook dat we nog naar Pau kwamen.
Vader Thielemans kon vertellen dat Olivier last had gehad van een kapotte demper in de eerste trainingen.
Prompt daarop verraste hij met een tweede tijd tijdens de vrije training.
Helaas kon hij dat niet in de kwalificatie verzilveren.

Tijdens de races een oppermachtige James Thompson die met ogenschijnlijk gemak iedereen achter zich hield danwel inhaalde.
Olivier reed verstandige races maar had pech met de botsing in bocht 1 waar iedereen bijna op elkaar knalde.

Tussen Valencia en Pau door verbleven we te Tarragona om daar wat aan het strand te vertoeven danwel de stad te bezoeken.
Ook nog 1 dag een paar rallye stages van de WRC Spanje gereden. Geweldige wegen in de bergen. Prachtig asfalt en honderden hairpins.
De auto en zijn berijder hadden het weer naar hun zin.

Vrijdag 1 juni binnendoor naar Pau gereden. Mooie binnendoor wegen waar af en toe vrachtauto's moesten worden ingehaald.
Zelfs een volbepakte Alfa 33 kan nog steeds vrij snel inhalen. Verbruik tijdens hele vakantie van ruim 4000 km lag op 1:14.

Zaterdag vroeg naar Pau centrum gereden en opvallend genoeg auto in de buurt van de ingang van het stratencircuit neer kunnen zetten.
Was nog vrij rustig voor achten. Parkeren kon gratis omdat er kennelijk geen controle was die dag.
Kaartjes paddock gekocht a 30 EUR en het circuit te voet verkend vanuit de binnenkant. Niet zo heel lang maar wel steile stukken en vooral
achterop het circuit heel technische met blinde stukken en hairpins.

Trainingen vanaf tribune gezien en ook een mooie overwinning van Chis van der Drift in de Internaitonal Formule Masters serie.
Hij had wel mazzel dat een idiote Italiaan iemand eraf wilde rijden op het rechte stuk waardoor Chris twee plekken kon opschuiven.
Die Italiaan werd prompt voor de tweede race uitgesloten.
In Valencia ook al in die klasse een wedstrijdje wheelbangen op het rechte stuk gezien.
Die jonge jongens denken allemaal dat ze Schumacher zijn die afgelopen jaren wat dat betreft een slecht voorbeeld gaf.

In de paddock werden we aangesproken door vader Thielemans die ons herkende van Valencia.
De kwalificatie op de tribune gezien maar vader Thielemans gaf via handsignalen aan dat Olivier 9e was geworden en zijn beste kwalifitie had gereden.
Hij had nog een botsingkje op het cruciale punt op het circuit. Auto werd weggetakeld en hij stond achter de vangrail.
Prompt krijgt Farfus daar zijn ongeluk en komt op ooghoogte aanvliegen richting Olivier die achter de banden kan wegduiken.
Gelukkig blijft de BMW hangen en valt oop zijn dak terug de baan op. Auto bijna schroot en Olivier met bonzend hart.

's Middags nog drankje gedronken op de goede afloop met Olivier en zijn familie en sponsors.
Bleek dat ze nog een sponsorsessie hadden met straatauto's op het circuit 's avonds.
Kon dus meerijden met Olivier in een Brera V6.
We hebben twee ronden Pau gereden en het over de Brera en het circuit en zijn rijden gehad.
Waren leuke rondjes die toch wel op snelheid gingen met een schuivende Brera die vol over de curbs ging en rakelings langs de vangrails.
Mijn vrouw ging ook nog twee rondjes mee maar die is ook wel wat gewend dus stapte na afloop niet wit uit de auto.
Fantastische ervaring op dit weergaloze circuit. Monaco of Macau zijn wel aardige circuits in vergelijking met Pau.

Zondagmorgen weer vroeg op het circuit.
Daar de warm-up gezien en later Thielemans en co weer ontmoet na de eerste race.
Wij stonden toevallig in de eerste bocht toen het hele veld aan kwam stormen.
De hele meute kwam voorbij en op gevoel ontbrak een Alfa.
Even later komt er een rode bumper de vangrail overgedragen worden en niet veel later stapt Olivier over de vangrail.
Na een baalactie komt hij bij zijn positieven en kan ik hem aanspreken omdat hij bijna voor mijn neus staat.
Blijkt hij volgens zeggen te zijn aangetikt door Tom Coronel waar hij al bang voor was.
Tom zei later dat hij geremd had maar James reed daar vlak achter en had geen remlichten gezien :!:
Toch iets meer dan een race ongeluk lijkt me.
Olivier en Tom hadden er nog wel over gepraat.
Als ludieke actie ging ik bij het handtekeningengebeuren nog even langs Tom en liet hem een poster van hem signeren met 100e race , voor Olivier erop waar Olivier wel om kon lachen.

Story of the weekend was de wederopstanding van Farfus.
Reed mooi in de punten in race 1 profiterend van een aantal crashes en maakte het mooi af in race 2.
James reed naar een mooie 7e plek die hem in de laatste ronde in zijn schoot viel door uitval van iemand.
Olivier had pech. Hij reed in een treintje toen Hernandeze D'Aaste afschoot en iedereen inclusief Freitas stil kwam te staan in bocht 1.
Olivier stond schuin en kreeg de auto niet gestart waarna de safety car hem op een ronde zette.
Uiteindelijk toch de race gefinished om punten voor het team te halen.

Wij hadden de middag tussen de races in de Alfa hospitality doorgebracht dankzij de familie Thielemans en konden ook toegang tot de Alfa box krijgen.
In Pau heel bijzonder omdat het daar allemaal heel nauw was en bijna niemand toegang kreeg.
Zo stonden we dus race 2 naast Monica en Mauro en Tiziana te volgen.

Had in de tussentijd nog kunnen praten met iemand van het Racing4Belgium team die me alles over de auto had uitgelegd.
Schijnt een 2002 auto te zijn met 2004 opbouw.
Problemen met onderdelenvoorziening in het begin is nu wat beter maar nog moeilijk.
Meestal niet veel kilometers voor Freitas om materiaal te sparen maar Manuel is in de races goed genoeg om een aantal andere prive rijders met nieuw materiaal achter zich te houden. Als je de ins en outs van het team kent een hele goede prestatie die weinig mensen doorhebben.

Tijdens de kwalificatie moest het ALfa team vol aan de bak om de wielophanding van Thompson te repareren. Dat lukte vlak voor tijd maar James kon zijn tijd niet meer verbeteren.
Door het geros over stoepranden gingen er veel velgen kapot of wielophangingen en kregen neuzen en bumpers het zwaar te verduren.
Vlak voor race 2 moest er nog wat aan de stuurinrichting van Thompson gerepareerd worden.
Indrukwekkend om te zien hoe de vier monteurs en zelfs de telemetrie man vol aan de bak gingen onder toeziend oog van Sergio en Andrea.
Heel professioneel en zelfs James liep met zijn eigen banden te zeulen.

Direct na race 2 de pitstraat ingegaan om de overwinning van Farfus te vieren.
We hadden zoals altijd de Braziliaanse vlag mee die zelfs nog even op tv te zien was.
Toen Farfus op het podium onze vlag zag stak hij zijn duimpje naar ons op :lol:
Later hebben we hem nog persoonlijk kunnen feliciteren en ik had ook nog even met Charlie Lamm van BMW gesproken over de nachtelijke reparatie actie waarvoor de monteurs van alle teams lof kregen.

Dacht dat het het ultieme einde van de vakantie zou zijn.
Had nog een tussenstop in Le Mans gepland.
Kwam daar 's middags aan en ging natuurlijk nog even over Hunaudieres en Arnage rijden dat openbare weg is.
Daarna naar de hoofdingang om een foto te maken.
Rij ik daar weg op een parallelweg met de airstrip met een gangetje of 80-90 zie ik uit mijn ooghoek een auto mee acceleren op de airstrip.
Komt toch met een noodvaart langs. Ik gelijk gekeerd en langs de airsttrip gekeken. Blijkt het de Audi R10 TDI te zijn die snelheidstest doet.
Raar turbine geluid maar wat een snelheid zo in vergelijking.
Kwam daarna nog de truck van Joest racing van Audi tegen die voor me een rotonde afreed.

Vanaf Le Mans ook nog waardering van de gendarmerie voor mijn auto in zijn WTCC kleuren gehad.
Reed met 125 op de autoroute toen een motormuis langs de kant het verkeer observeerd.
Die ziet mijn auto langskomen en besluit kennelijk dat zo'n auto alleen altijd hard rijdt of zo.
Een aantal kilometers later komt hij met iets van 180 achterop terwijl ik een truck met 128 inhaal.
Direct voor me gaat hij aggressief naar rechts en parkeert zijn motor op de vluchtstrook.
Hij gaf echter geen stopteken of zo dus ben maar doorgereden in de veronderstelling dat hij mijn auto van dichtbij wilde zien of zo.
Rare jongens die Fransen.

Vrees dat ik geen WTCC races meer kan bezoeken dit jaar na deze ultieme belevenissen.
Heb een heel goed beeld gekregen van de Alfa teams en vooral de rijder Thielemans die goed en rustig bezig is zijn weg te vinden en de prestatie's komen ook zoals die prima 9e kwalificatie liet zien die met aggressief rijden tot stand kwam.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

F1master

do jun 07, 2007 19:07

Hier het verslag van uw verslaggever ter plekke!

Onze zomervakantie stond in het teken van de WTCC races in Valencia en Pau.
Dus woensdag 16 mei vertrokken om via Clermont Ferran naar Valencia te rijden.
Daar vrijdag het zeilen gezien. Toepasselijk de Luna Rossa uit Italia die in Alfa's rijden tegen het BMW Oracle team.
Luna Rossa won en de stand werd die dag 3-1 in een best of nine serie. Later won Luna Rossa met 5-1 de halve finale.
Een soort 1-0 voor Alfa voor het weekend dus :lol:

Zaterdag en zondag WTCC races te Valencia.
Was al vroeg op om naar het circuit te rijden langs de stad. Echter geen kip op de weg rond 8 uur in het weekend dus was te vroeg op het circuit.
Auto kan je daar pal voor de ingang parkeren en paddock kost je 10 EUR.
De trainingen gezien en Alfa maakte een goede indruk.
Er was volgens Bugalfa ook potentie op een Alfa overwinning en dat had ik in mijn oren geknoopt.

Zondagmorgen was het iets drukker dan zaterdag maar qua toeschouwers viel het dit jaar erg tegen.
Tijdens de handtekeningensessie nog met Olivier Thielemans gesproken en direct daarop ook zijn vader die het interessant vond dat er een paar Nederlanders helemaal naar Spanje waren gekomen. Ik vertelde hem daarop dat we al 5 jaar de ETCC/WTCC volgen.
Goed contact en we vertelden hem ook dat we nog naar Pau kwamen.
Vader Thielemans kon vertellen dat Olivier last had gehad van een kapotte demper in de eerste trainingen.
Prompt daarop verraste hij met een tweede tijd tijdens de vrije training.
Helaas kon hij dat niet in de kwalificatie verzilveren.

Tijdens de races een oppermachtige James Thompson die met ogenschijnlijk gemak iedereen achter zich hield danwel inhaalde.
Olivier reed verstandige races maar had pech met de botsing in bocht 1 waar iedereen bijna op elkaar knalde.

Tussen Valencia en Pau door verbleven we te Tarragona om daar wat aan het strand te vertoeven danwel de stad te bezoeken.
Ook nog 1 dag een paar rallye stages van de WRC Spanje gereden. Geweldige wegen in de bergen. Prachtig asfalt en honderden hairpins.
De auto en zijn berijder hadden het weer naar hun zin.

Vrijdag 1 juni binnendoor naar Pau gereden. Mooie binnendoor wegen waar af en toe vrachtauto's moesten worden ingehaald.
Zelfs een volbepakte Alfa 33 kan nog steeds vrij snel inhalen. Verbruik tijdens hele vakantie van ruim 4000 km lag op 1:14.

Zaterdag vroeg naar Pau centrum gereden en opvallend genoeg auto in de buurt van de ingang van het stratencircuit neer kunnen zetten.
Was nog vrij rustig voor achten. Parkeren kon gratis omdat er kennelijk geen controle was die dag.
Kaartjes paddock gekocht a 30 EUR en het circuit te voet verkend vanuit de binnenkant. Niet zo heel lang maar wel steile stukken en vooral
achterop het circuit heel technische met blinde stukken en hairpins.

Trainingen vanaf tribune gezien en ook een mooie overwinning van Chis van der Drift in de Internaitonal Formule Masters serie.
Hij had wel mazzel dat een idiote Italiaan iemand eraf wilde rijden op het rechte stuk waardoor Chris twee plekken kon opschuiven.
Die Italiaan werd prompt voor de tweede race uitgesloten.
In Valencia ook al in die klasse een wedstrijdje wheelbangen op het rechte stuk gezien.
Die jonge jongens denken allemaal dat ze Schumacher zijn die afgelopen jaren wat dat betreft een slecht voorbeeld gaf.

In de paddock werden we aangesproken door vader Thielemans die ons herkende van Valencia.
De kwalificatie op de tribune gezien maar vader Thielemans gaf via handsignalen aan dat Olivier 9e was geworden en zijn beste kwalifitie had gereden.
Hij had nog een botsingkje op het cruciale punt op het circuit. Auto werd weggetakeld en hij stond achter de vangrail.
Prompt krijgt Farfus daar zijn ongeluk en komt op ooghoogte aanvliegen richting Olivier die achter de banden kan wegduiken.
Gelukkig blijft de BMW hangen en valt oop zijn dak terug de baan op. Auto bijna schroot en Olivier met bonzend hart.

's Middags nog drankje gedronken op de goede afloop met Olivier en zijn familie en sponsors.
Bleek dat ze nog een sponsorsessie hadden met straatauto's op het circuit 's avonds.
Kon dus meerijden met Olivier in een Brera V6.
We hebben twee ronden Pau gereden en het over de Brera en het circuit en zijn rijden gehad.
Waren leuke rondjes die toch wel op snelheid gingen met een schuivende Brera die vol over de curbs ging en rakelings langs de vangrails.
Mijn vrouw ging ook nog twee rondjes mee maar die is ook wel wat gewend dus stapte na afloop niet wit uit de auto.
Fantastische ervaring op dit weergaloze circuit. Monaco of Macau zijn wel aardige circuits in vergelijking met Pau.

Zondagmorgen weer vroeg op het circuit.
Daar de warm-up gezien en later Thielemans en co weer ontmoet na de eerste race.
Wij stonden toevallig in de eerste bocht toen het hele veld aan kwam stormen.
De hele meute kwam voorbij en op gevoel ontbrak een Alfa.
Even later komt er een rode bumper de vangrail overgedragen worden en niet veel later stapt Olivier over de vangrail.
Na een baalactie komt hij bij zijn positieven en kan ik hem aanspreken omdat hij bijna voor mijn neus staat.
Blijkt hij volgens zeggen te zijn aangetikt door Tom Coronel waar hij al bang voor was.
Tom zei later dat hij geremd had maar James reed daar vlak achter en had geen remlichten gezien :!:
Toch iets meer dan een race ongeluk lijkt me.
Olivier en Tom hadden er nog wel over gepraat.
Als ludieke actie ging ik bij het handtekeningengebeuren nog even langs Tom en liet hem een poster van hem signeren met 100e race , voor Olivier erop waar Olivier wel om kon lachen.

Story of the weekend was de wederopstanding van Farfus.
Reed mooi in de punten in race 1 profiterend van een aantal crashes en maakte het mooi af in race 2.
James reed naar een mooie 7e plek die hem in de laatste ronde in zijn schoot viel door uitval van iemand.
Olivier had pech. Hij reed in een treintje toen Hernandeze D'Aaste afschoot en iedereen inclusief Freitas stil kwam te staan in bocht 1.
Olivier stond schuin en kreeg de auto niet gestart waarna de safety car hem op een ronde zette.
Uiteindelijk toch de race gefinished om punten voor het team te halen.

Wij hadden de middag tussen de races in de Alfa hospitality doorgebracht dankzij de familie Thielemans en konden ook toegang tot de Alfa box krijgen.
In Pau heel bijzonder omdat het daar allemaal heel nauw was en bijna niemand toegang kreeg.
Zo stonden we dus race 2 naast Monica en Mauro en Tiziana te volgen.

Had in de tussentijd nog kunnen praten met iemand van het Racing4Belgium team die me alles over de auto had uitgelegd.
Schijnt een 2002 auto te zijn met 2004 opbouw.
Problemen met onderdelenvoorziening in het begin is nu wat beter maar nog moeilijk.
Meestal niet veel kilometers voor Freitas om materiaal te sparen maar Manuel is in de races goed genoeg om een aantal andere prive rijders met nieuw materiaal achter zich te houden. Als je de ins en outs van het team kent een hele goede prestatie die weinig mensen doorhebben.

Tijdens de kwalificatie moest het ALfa team vol aan de bak om de wielophanding van Thompson te repareren. Dat lukte vlak voor tijd maar James kon zijn tijd niet meer verbeteren.
Door het geros over stoepranden gingen er veel velgen kapot of wielophangingen en kregen neuzen en bumpers het zwaar te verduren.
Vlak voor race 2 moest er nog wat aan de stuurinrichting van Thompson gerepareerd worden.
Indrukwekkend om te zien hoe de vier monteurs en zelfs de telemetrie man vol aan de bak gingen onder toeziend oog van Sergio en Andrea.
Heel professioneel en zelfs James liep met zijn eigen banden te zeulen.

Direct na race 2 de pitstraat ingegaan om de overwinning van Farfus te vieren.
We hadden zoals altijd de Braziliaanse vlag mee die zelfs nog even op tv te zien was.
Toen Farfus op het podium onze vlag zag stak hij zijn duimpje naar ons op :lol:
Later hebben we hem nog persoonlijk kunnen feliciteren en ik had ook nog even met Charlie Lamm van BMW gesproken over de nachtelijke reparatie actie waarvoor de monteurs van alle teams lof kregen.

Dacht dat het het ultieme einde van de vakantie zou zijn.
Had nog een tussenstop in Le Mans gepland.
Kwam daar 's middags aan en ging natuurlijk nog even over Hunaudieres en Arnage rijden dat openbare weg is.
Daarna naar de hoofdingang om een foto te maken.
Rij ik daar weg op een parallelweg met de airstrip met een gangetje of 80-90 zie ik uit mijn ooghoek een auto mee acceleren op de airstrip.
Komt toch met een noodvaart langs. Ik gelijk gekeerd en langs de airsttrip gekeken. Blijkt het de Audi R10 TDI te zijn die snelheidstest doet.
Raar turbine geluid maar wat een snelheid zo in vergelijking.
Kwam daarna nog de truck van Joest racing van Audi tegen die voor me een rotonde afreed.

Vanaf Le Mans ook nog waardering van de gendarmerie voor mijn auto in zijn WTCC kleuren gehad.
Reed met 125 op de autoroute toen een motormuis langs de kant het verkeer observeerd.
Die ziet mijn auto langskomen en besluit kennelijk dat zo'n auto alleen altijd hard rijdt of zo.
Een aantal kilometers later komt hij met iets van 180 achterop terwijl ik een truck met 128 inhaal.
Direct voor me gaat hij aggressief naar rechts en parkeert zijn motor op de vluchtstrook.
Hij gaf echter geen stopteken of zo dus ben maar doorgereden in de veronderstelling dat hij mijn auto van dichtbij wilde zien of zo.
Rare jongens die Fransen.

Vrees dat ik geen WTCC races meer kan bezoeken dit jaar na deze ultieme belevenissen.
Heb een heel goed beeld gekregen van de Alfa teams en vooral de rijder Thielemans die goed en rustig bezig is zijn weg te vinden en de prestatie's komen ook zoals die prima 9e kwalificatie liet zien die met aggressief rijden tot stand kwam.
hoe vind jij Tielemans? ... goed, slecht... ?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 07, 2007 21:27

Heel mooi verhaal,
Ik heb even de tijd genomen dit rustig te lezen en mij in het WTTC racewereldje te wanen.
Bedankt voor de moeite. :thumbs:
Mis alleen een fotootje of twee...

tommaso
Guru
Guru

vr jun 08, 2007 08:12

Op de vraag hoe ik Tielemans vind het volgende.
Vind Tielemans een goede rijder.
Nu ik hem een race weekend of drie heb kunnen volgen en vooral laatste race weekend in Pau veel met hem heb kunnen praten heb ik
de indruk gekregen dat Olivier een leergierige rijder is die het spelletje steeds beter door gaat krijgen.
Vond hem een heel volwassen kwalificatie rijder want hij wist dat hij aggressief de stoepranden mee moest nemen om een goede tijd neer te zetten.
Dat werd dus beloond met een 9e kwalificatie tijd nog voor die andere Nederlander..

Afbeelding

Verder kende hij zijn gebrek aan ervaring in deze klasse en is dat langzaam aan het inlopen.
Daarbij maakt hij ook wel fouten natuurlijk maar hij erkend dat voor zichzelf en weet die fouten een volgende keer te voorkomen.
Heel belangrijk voor een rijder dat hij van zijn fouten leert. Anders blijf je op een bepaald niveau hangen.
Een rijder als Michael Jourdain jr bijvoorbeeld maakt altijd op een circuit dezelfde fout en blijft dat herhalen volgens Jaima Puig de Seat baas moet Jaime toch eens op zoek in welke bocht die blondine nou staat.
Alfa 155 Q4 WB 1995

A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 08, 2007 10:09

Idd. weinige sportieve en overbodige duw van Coronel, zo is Farfus er langs gekomen en die werd 7e... en 1e .
Farfus had wel de speed dat bewees hij door de WU snelste tijd te zetten met de Bmw die 's nachts door Schnitzer volledig opgebouwd was van het wrak van de Megacrash in qualif. . Tielemans had ook zo'n crash daar trouwens maar die bleef op z'n wielen staan en had enkel voorfrontschade (op www.italiaspeed.com staat trouwens die foto waar hij in de lucht gaat alvorens met z'n neus in de vangrail te"landen" . Tielemans had idd. 'n uitzonderlijk rondje in qualif gereden, verder had hij véél foutjes gemaakt waarvan 1x als 'n beginneling met geblokkeerde remmen rechtdoor de vangrail in terwijl hij maar de uitloopstrook op te rijden had... Hij begint wel ballen te krijgen want al is het zonde dat hij er door Coronel afgetikt is hij liet zich wel niet intimideren ! Hij komt er nog wel, tegen Monza staat hij op niveau .
Thompson pakt 2 puntjes en verliest 10kg ballast dus die komt op +20kg .
Ik vind dat Tielemans een gunstige evolutie doormaakt : vorige jaren heeft hij ook weinig standvastigheid gekend doordat hij praktisch nergens een volledig seizoen heeft kunnen afmaken/aanvangen . Brno is niet echt'n Alfa-circuit en ik geloof niet dat Olivier daar ervaring kan voorleggen, Ochsersleben zou wel eens 'n meevaller kunnen worden : 1 keer werd het daar niks maar toen stonden de Alfa's daar allemaal loodzwaar, andere keren lukte het daar wel , Brands-Hatch lukt ook wel door ervaring van Thommo en als't daar droog blijft alhoewel met de zachtere set-up van Thommo over te nemen kan dat ook wel eens meevallen . Monza gaat'n topper worden voor Alfa & Olivier (als hij niet vooraf veel ballast scoort) : de rest wordt een beetje in functie van ballast ; voor Macau is de hardere set-up van Farfus en het geniale opwippertje in de Lisboa een betere optie . Zou't kunnen dat Coronel zich voor't eerst in lang bedreigd voelt als beste Nederlander ?(Huisman was geen partij voor Priaulx met ballastminus en naast Zanardi zelfs)

Nu ik de beelden van Farfus qualif crash heb herbekeken zag ik idd. Olivier daar samen met de Marshalls wegduiken : die hebben effe geluk gehad zeg :!:

tommaso
Guru
Guru

vr jun 08, 2007 10:42

Hier de foto waar Bugalfa het over heeft:
Afbeelding

Olivier vertelde dat de brokstukken om zijn oren vlogen.

Mooie analyse van de verwachtingen voor komende races.
Valencia had je helemaal goed :lol:
Ben het met je eens dat Monza de beste mogelijkheden moet bieden en dat is toch het thuiscircuit van Alfa.

We zullen de komende races volgen en kijken hoe een en ander zich ontwikkeld.
Dat opwippertje van Farfus was inderdaad genial.
In Pau had je zo'n punt in Lycee waar de WTCC auto's in zijn 1 doorheen gaan en het vechten voor ruimte was.

Bugalfa , zag nog een mooie foto van jou en je teamgenoten op Italiaspeed :lol:
Leuk om een keer je gezicht te hebben gezien.
Alfa 155 Q4 WB 1995

tommaso
Guru
Guru

vr jun 08, 2007 13:48

Hier de indrukken van RTL verslaggever Rick Winkelman:
Geweldig!
Het stratencircuit ademt autosporthistorie. Er wordt dan ook al vanaf 1901 in Pau geracet. Ik was hier nog nooit geweest en vond het indrukwekkend. Het WTCC past ook goed op deze plek. Er zijn in de paddock veel echte autosportliefhebbers te vinden, die beseffen dat racen in Pau iets bijzonders is.
De directe omgeving van het circuit, dat ligt in een park, is grandioos. De omgeving van Pau mag er ook zijn, zo vlakbij de Pyreneeën.
Het circuit werd optimaal gebruikt. Zaterdag werd gereden van acht uur ’s ochtends tot kwart over tien ’s avonds. Vanaf vrijdagochtend acht uur tot en met zondagmiddag vijf over zes is er in totaal 36 uur geracet.

Helaas liepen er erg veel Fransen in de rondte. Dieptepunt was een baanofficial die ondergetekende, cameraman Erik en Tom Coronel het liefst in de Bastille wilde opsluiten toen wij gisteravond laat een item aan het draaien waren, op een plek waar dat volgens hem niet mocht.

Andere nadelen: de teams werken in een soort partytenten of onder een golfplaten afdakje. Vrijdagochtend gaf die huisvesting problemen. Tijdens een forse regenbui bleek het niet waterbestendig. De bereikbaarheid van Pau met het vliegtuig is matig, de stad bestaat vooral uit eenrichtingsverkeer en wegopbrekingen. De perskamer was verstopt in een kelder van een hotel, op tien minuten en veel trappen lopen van de paddock. Parkeerplaatsen voor coureurs, teams en media waren er niet. (En dan te bedenken dat het circuit van Zandvoort van de WTCC-organisatie op z’n donder heeft gekregen omdat er daar te weinig parkeerruimte was).

Dat was lastig maar desondanks: volgend jaar wat mij betreft weer.

Ha ha het is toch soms wel lastig om journalist te zijn.
Ikzelf had geen problemen met vervoer want eigen Alfa33. Die kon ik ook prima voor de deur parkeren met wat tijdige planning en aangeschaft kaartje van Pau.

Die official had ik ook meegemaakt. Er is op ieder circuit wel een fanatiekeling die niemand wil doorlaten.
Had dat geobserveerd bij de toegang pitlane waar bijna niemand doorkwamn.

WTCC item Pau wordt zondagavond uitgezonden op RTL voorafgaand aan de Grand Prix Canada F1.
Als het goed is komt Tielemans ook wat vaker in beeld dan voorgaande weekends.
Alfa 155 Q4 WB 1995

Terug naar “Racen - Algemeen”