Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 10:07

Jammer van je motor Mark :( Weet je al wat er precies stuk is gegaan in de motor? Jammer dat zoiets gebeurd als je zo ver van huis bent, is echt een tering eind rijden voor niks. Ik vond het in Spa al klote dat mijn vliegwiel stuk ging. Hoop dat het meevalt!

@DJ Kom er maar in DirkJan, ben benieuwd naar je verhalen, zo te zien heb je het leuk gehad :lol: Filmpjes???

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 10:21

nee nog niet. blok wordt er vandaag uitgetild..
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 10:28

Uit de inlaat kwam olie, koelvloeistof en gruis. Ding is FUBR.. echt stuk dus..
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 10:40

Balen Mark :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 12:44

Was idd een bloedheet weekend daar. En een eind rijden om er te komen. Maar een leuke baan, technisch, erg hobbelig op sommige plaatsen. Genoeg plaatsen om uit te remmen en in te halen. Helaas wat weinig auto's dus ook minder kans op strijd. Na een paar ronden strijd met een stelletje 105-jes kwam ik alleen te rijden. Een beetje laten vieren ivm watertemp van 100 graden en weer aanzetten als het groepje achter mij dichterbij kwam.
Leuk wiekend gehad, lekker gereden. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 13:20

Hobbelige kartbaan is inderdaad wel passende omschrijving en echt sfeervol was het ook niet. Wel snikheet.
Keuring was inderdaad gedoe maar gelukkig waren de plooien glad gestreken doen wij eenmaal aan de beurt waren. En keurmeesters wilden ook naar huis en waren denk onder de indruk van de "concours d'elegance" afwerking van de auto's van Arie en Gerben die voor me stonden. We waren er vlot doorheen.
Maar toch een leuke baan (maar het is geen Spa natuurlijk) en een enorm groot en mooi opgezet complex. En leuk om "de weg" te zoeken op een volledig onbekende baan. Net als Le Mans vorig jaar. Dingen proberen, overleggen, kijken hoe het sneller kan.
Balans in het onderstel was nog steeds niet 100% maar veel beter dan op Spa en goed genoeg om in het "infield" deel van de baan het verlies op de rechte stukken ruimschoots goed te maken. Maar aanhaken is nog iets anders dan ervoorbij komen.
Zowel eerste als tweede race ronden lang dik in gevecht geweest met Tizza in z'n Giulia. Arie lukte het wel om er vlot langs te glippen en weg te blijven. Mede omdat Tizza en ik elkaar het leven zuur aan het maken waren. Overigens tot beider genoegen.
Race 1 trok ik aan korste eind in poging om te veel in een keer goed te maken in de erg gave bocht aan het eind van het rechte stuk. Gespind. Gat was toen te groot om weer te kunnen aanhaken. Laatste paar ronden rustig uitgereden om boel heel te houden.
Race 2 wel gelukt om ervoor te komen, deze keer maakte Tizza een fout en spinde, gat was te groot om nog goed te maken en laatste paar ronden op heel houden naar de finish gereden. Auto heeft het prima vol gehouden ondanks de hitte en de hobbels en bepaald niet gespaard in de strijd, meeste tijd 100% gereden. Ook aangenaam verrast door m'n Hankook slicks. Ondanks de hitte (asfalt 41C) en bepaald niet netjes mee omgegaan hielden ze het lang vol. Bouwden wel af maar had erger verwacht.

Gr
DJ

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Lausitz

di aug 21, 2012 15:53

Ok dan, lol gehad dus, daar gaat het om!

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

RE: Lausitz

wo aug 22, 2012 20:46

Ik heb het er ook goed naar mijn zin gehad,technische baan waar je het verschil kan maken door goed en zuiver te sturen.
Best wel strijd gehad,zeker in het begin van de beide wedstrijden,met Alexis in zijn GTV en Graf met de blauwe 75 24V.
Ik had geen tijd om rustiger aan te gaan doen,want die mannen geven niet op! :lol:
Beide heb ik achter me weten te houden,dus twee maal plaats 3 op het podium,achter Ron in de 156 en Scalia in zijn 75.
Podium gebeuren was overigens helemaal officieel,leuk hoor incl een halve fles campagne van Ron in mijn kraag :D

Arie en DJ hebben ook top gereden,dus wij vonden het een leuk weekend,het is alleen een stukje rijden :?
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Lausitz

wo aug 22, 2012 21:11

Helemaal Top Gerben! Idd leuk zo'n prijsuitreiking!
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”