Pagina 1 van 1
Lexan in deuren en als vervanging voor achterruit
Geplaatst: ma dec 26, 2005 13:43
door Dennis de Rooy
Het is zover. Er komt lexan in de deuren en in het achterraam van de race 75. Wat is nu een goede manier om het te monteren? Ik wil het eigenlijk wel gewoon doen met ruitenkit (waterdicht en netjes), maar houdt dit het goed? Of voor de zekerheid toch een paar schroefjes erin, maar welke? Het mooiste is natuurlijk om kleine verzonken boutjes te gebruiken, maar ik ben bang dat dat niet helemaal goed gaat met 3mm lexan. Daarna schroeven/boutjes met een bolle kop, maar dat vind ik er niet uitzien.
Alle rubbers zijn uit de deuren verwijderd-inclusief strips-dus de ruit komt op de deur. Kitten moet dan sowieso om het waterdicht te maken, maar is het genoeg? Ook voor de lexan achterruit...? Daar gebruik ik wel het oude raamrubber.
RE: Lexan in deuren en als vervanging voor achterruit
Geplaatst: ma dec 26, 2005 14:27
door TurboMarc
Dennis,
Achterraam zit gelijmd. Als je het kunstof raam voorbehandeld kan je hem gewoon met kit erin lijmen (had ik ook)
Veel simpeler is om het raam gewoon met popnagels vast te zetten.
Zijraampjes heb ik geloof ik in de rubbers en onderaan met ty-wraps ti-raps?
Succes
RE: Lexan in deuren en als vervanging voor achterruit
Geplaatst: ma dec 26, 2005 17:46
door Theo Romeo
Wat kost dat lexaan nou Dennis? Ik heb prijs aanvraag gedaan voor krasvast polycarbonaat en dat kost dacht ik 44 Euro per plaat van 2 vierkante meter Excl. btw. (of was het nu per m2?)
In m'n GTV ga ik deze ruiten er ook in kitten en nog wat schroefjes of popnagels waar nodig. Wat heb je voorzien voor ventilatie want ik neem aan dat je de elektrische raambediening laat vervallen

? Van die draaibare bochten, gaten of schuifruitjes?
RE: Lexan in deuren en als vervanging voor achterruit
Geplaatst: ma dec 26, 2005 17:52
door Remco S
In de deuren zou ik de rubbers waar de ramen invallen gewoon laten zitten en hier ook de lexan ramen in laten vallen. Aan de onderkant heb ik ze vast geschroevd in de portieren met parkers. De parkers zitten van binnen uit. Tussen het portier en het raam heb ik stukjes vaccuüm over de parker gedraaid. Deze stukjes zorgen ervoor dat het raam netjes tegen het buitenste rubber aankomt en dus geen lekkage's veroorzaakt. Met het achterraam (bij mij in de klep) ben ik nog bezig. Deze wordt waarschijnlijk gewoon netjes vastgekit, netzo als orgineel.
RE: Lexan in deuren en als vervanging voor achterruit
Geplaatst: ma dec 26, 2005 18:17
door Rees Cees
zoals al eerder geschreven: zo veel mogelijk (optisch) de originele raamrubberse en afwerkstripjes gebruiken, ook die kun je tunen qwa gewicht. Ik vind het erg ranzig als je de ruiten slechts met popnagels vast zet (autocros mentalitieit).
optisch zie je niet bij mijn auto dat de ruiten op een andere dan normale manier vast zitten echter de helft van de raamrubbers en afdeklijstjes is slechts gebruikt.
Let op: vervang je ruiten alleen door kunstof dat niet versplinterd zoals plexiglas (is ook verboden en veel te gevaarlijk) maar gebruik polycarbonaat zoals lexaan.