De Freker

Remmen 75 ts- vervanging

zo dec 11, 2005 18:39

Hallo mensen,

1- Ik ben erg benieuwd of mensen ervaring met deze producten van RS Racing (http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... p?cat_id=5):

Brake solution 1 is a cobination of pagid red at the front and ferodo pads at the rear. We use this budget solution on all of our tuition cars at the Nurburgring Nordschleife. The pads offer just the right combination between heavy track use and normal driving. No warmup is neccessary, no noises, no excessive wear. In fact all the best from a performance pad without the downside of it. purpose: fast street and trackdays we always recommend to change the brake fluid for the best performance
Price: €89.00

Gulf Racing Brake Fluid is a superior product for all brake and clutch systems. This product is specially developed for motorraces and rally’s where repeated hard braking is required. This fluid can also replace a DOT3, DOT4 or DOT5.1 for any application.

0,25 litre
Price: €7.00

Ik ben aan vervanging toe en zat dus aan bovengenoemde combi te denken.........

2- Ik heb RVS remleidingen, ik weet niet exact wat er nu voor remvloeistof in zit (vorige eigenaar ineens niet meer te bereiken!) , maar dacht Ferrodo. Kan ik dan zonder gezeur op deze vloeistof overstappen?

3- Er staat op dit moment ook een ander rem topic open, ook mbt Ron Simons'producten....Ik kan er geloof ik wel van uit gaan dat dit allemaal wel eerlijk en betrouwbaar is?

Dank alvast!

Groet,

Freek

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Remmen 75 ts- vervanging

zo dec 11, 2005 20:10

He Freek, ik denk dat je met RS wel in zee kunt gaan hoor; hij levert wereldwijd raceonderstelletjes af ,dus jou remmensetje komt ook wel voor de bakker... :wink:
Andere vraag: ik rijd zelf met zo'n genoemd remblokkensetje van Pagid rood vóór en Ferodo 2500 achter (op mn 90 v6, met standaard schijven ).
Is tov het standaard remmenspul een enorme verbetering! Heb geen ervaring met deze combi vwb trackdays oid maar voor snel straatgebruik is het echt een aanrader! :thumbs:
Hoeven niet op te warmen , geen gezeik in de regen (heb ook de spatplaten bij de klauwen verwijderd) en gaan mi best al een hele tijd mee. Remmenstof weet ik niet want ik heb matzwarte wielen (andere aanrader!!)
Ik weet dat er een hoop mensen hier zijn die wel trackdays rijden/ringverslaafd zijn etc , die zullen wellicht een andere blok prefereren.Tis maar wat je er mee wilt, suc6!
Andere remolie heb ik geen ervaring mee, maar als je alles ververst moet je mi van het ene merk op het andere kunnen overstappen (ben je zeker dat niet al je rubber eraan gaat en is de olie weer eens ververst... :mrgreen: )
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma dec 12, 2005 09:11

Ha Freek,

De remvloeistof is probleemloos te gebruiken met de RVS remslangen. Daarbij is het merk (Ferodo o.i.d) vande vloeistof niet van belang, maar de DOT codering.

Wij hebben de RS upgrade kit voor de voorremmen op onze 75 Turbo racer gemonteerd. Niet écht plug and play maar uiteindelijk wel zeer effectief..
Voor de achterremmen heb ik wel een mooie oplossing voor je: geventileerde schijven van de SZ.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

De Freker

ma dec 12, 2005 13:21

Bedankt voor jullie reacties heren!

wilbert ja maar dat is dus mijn probleem, ik weet dus niet exact welke DOT codering er in zit op dit moment......Ik heb wel een vermoeden (5.1), maar zeker weten doe ik het niet......

Kan ik dan alsnog gwoon zonder extra maatregelen en risico de hierboven genoemde vloeistof gebruiken?

Dank.

Groet,

Freek

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 12, 2005 15:36

Gewoon vervangen is dan het devies: alles eruit en vervangen door deze magische vloeistof van RSR.
Wilbert AR Parts

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

De Freker

wo dec 14, 2005 00:00

Wilbert, voor die SZ schijven achter, dat is geen 'plug and play' montage toch? Heb ik zeker remklauw spacers nodig?

Dank....

Grt,

Freek

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 14, 2005 10:22

Je krijgt dan een complete kit, incl. spacers en alle benodigde onderdelen. Dit is in zoverre wel 'plug and play' dat alles netjes past zonder aanpassingen....
Wilbert AR Parts

Roy Hartgerink

wo dec 21, 2005 18:00

Mag ik mijn ervaringen op papier zetten aangezien ik beide aanpassingen heb?

M.b.t achterzijde (geventileerde SZ remschijven etc); is een prima effectieve aanpassing en goed (zelf) te doen. Als je wat ervaring hebt met do-it-yourselfer-projectjes een leuk plug and play project.

M.b.t. de voorzijde (305 mm upgrade); komt toch wat meer bij kijken. Hebben meerdere forum-bezoekers alhier mogen ervaren. Denk bijvoorbeeld aan wat stukjes wegflexen, bijvijlen, andere tapeinden kopen...... Is niet op 1 avond geregeld als je er 'zo maar' aan begint. Werkt wel.

De Freker

za dec 24, 2005 23:32

Roy, ja tuurlijk dank voor het delen van je ervaringen!

Hoe zou het remmen (qua balans en logica) om vOOr alleen Pagid reds te doen en achter de SZ upgrade?

grt,

Freek

Terug naar “Tuning onderwerpen”