Pagina 1 van 3

Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 10:04
door Timmerklits
Hallo,

Heeft er hier al iemand ervaring mee?

Lijkt mooi en kan je makkelijk veel vermogen mee winnen.
Maar volgens mij moet je toch wel een paar aanpassingen doorvoeren om je motor heel te houden.

En ook, hoe rap is zo een fles op? Heeft daar iemand enig idee van?

http://www.dbmengineering.nl/

Op deze site verkopen ze dit en nog meer tuning spul.

greetz Nick

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 10:30
door Giulia2000TS
Er is hier iemand met ervaring. Even wachten op een reactie denk ik.... Ik denk ondertussen even na voor je...

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 12:50
door Timmerklits
Toen ik tussen mijn favorieten aant zien was gisterenavond, vond ik dit weer terug van lachgas.

En natuurlijk begon ik dan weer wat te fantaseren, ik dacht als het niet te veel kost, kan ik dit mss eens proberen op mijn 75 1.8 ie (is niet zo erg als hij het niet zou houden, zo zijn er motoren genoeg hier en te vinden nog)

Niet voor daar 200 pk uit te halen ofzo, maar gewoon een 20 -30 tal ofzo meer, zodat ik ongeveer aan de 150 geraak.

De prijzen vallen echter toch nie zo mee vind ik, toch al rap een 1000 euro.
Enja ik heb er totaal geen ervaring mee, wat er nog van op de markt is, en of dit wel zo veilig is.

Greetz Nick

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 18:44
door sjoerdb
zuivere zuurstof toevoegen aan de motor, zou dat niet veel goedkoper en makkelijker zijn om meer vermogenswinst te halen.

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 19:23
door yuri 75 V6
Zuivere zuurstof... en waar haal je dat?

Overigens: NOS/lachgas kitjes genoeg op de wereld. De flessen zijn wel vrij snel leeg, maar zo'n patroon kost de wereld niet. Ik was eigenlijk ook zo iets van plan (nou ja, eigenlijk is El Camino het van plan, en dan wil ik natuurlijk meedoen :mrgreen: )

Yuri

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:05
door MIGI
oooochh weet je wat je daar heel goed mee kan doen ?
je motor mee naar de maan draaien :lol:
en heel gezond is da toch ook nie voor je motor ? :roll:



grtz :driving:

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:20
door Dottore M
Zuiver zuurstof ?? :shock:

Wil je dat heeeeel ver weg bij mij vandaan proberen ? Dat spul geeft al een knal (understatement) als je er een vetgesmeerd of geolied reduceerventiel op schroeft !

Re: RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:23
door Rees Cees
Zuivere zuurstof... en waar haal je dat?

Overigens: NOS/lachgas kitjes genoeg op de wereld. De flessen zijn wel vrij snel leeg, maar zo'n patroon kost de wereld niet. Ik was eigenlijk ook zo iets van plan (nou ja, eigenlijk is El Camino het van plan, en dan wil ik natuurlijk meedoen :mrgreen: )

Yuri
Ik heb nog een fles met 200 bar zuivere O2 staan. liefhebbers? :lol: :lol:
Lachgas kan ik nog wel regelen via mijn oude werkgever uit het ziekenhuis. :wink:

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:36
door duke
Dat vraag ik mij dus al jaren af.
Is het niet mogelijk om een motor te maken zonder inlaatnokkenas?
Door directe brandstof- en zuurstofinjectie toe te passen wordt die nokkenas toch overbodig. Directe benzineinjectie bestaat reeds, dus moet je wel nog een zuurstofinjectiesysteem zien te maken. Het nadeel is natuurlijk dat je een tank meer te vervoeren hebt, maar deze kan je vullen met vloeibare zuurstof ! En om 1 deel benzine te verbranden heb je 14 delen lucht nodig. Maar het enige wat je van die lucht gebruikt om te kunnen verbranden is de zuurstof. In lucht zit bijna 21 % zuurstof, laten we afronden op 20%. Dat is 1/5 van een deel. Dus om 1 deel benzine te verbranden heb je uiteindelijk maar 2,8 delen zuurstof nodig. Helaas is dit per verbranding en per cilinder, dus in werkelijkheid is zo'n litertje zuurstof onmiddelijk op. Maar je werkt wel met vloeibare zuurstof en dus niet in gasvormige toestand. Maar de kennis van chemie en fysica schiet me te kort om dit te berekenen. Het lijkt me wel fijn om eens een prototype van te maken. Wie durft? Geen inlaatnokkenas wil zeggen: minder te bewegen massa, meer vermogen, snellere respons, minder geluid, compacter. Pure zuurstofinjectie: meer vermogen, zuiniger, hoger rendement, betere emissies. Voor de veiligheid zou ik best zuurstoftank en benzinetank gescheiden houden. :lol: Tis maar een tip. :D

Re: RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:47
door Rees Cees
Dat vraag ik mij dus al jaren af.
Is het niet mogelijk om een motor te maken zonder inlaatnokkenas?
Door directe brandstof- en zuurstofinjectie toe te passen wordt die nokkenas toch overbodig. Directe benzineinjectie bestaat reeds, dus moet je wel nog een zuurstofinjectiesysteem zien te maken. Het nadeel is natuurlijk dat je een tank meer te vervoeren hebt, maar deze kan je vullen met vloeibare zuurstof ! En om 1 deel benzine te verbranden heb je 14 delen lucht nodig. Maar het enige wat je van die lucht gebruikt om te kunnen verbranden is de zuurstof. In lucht zit bijna 21 % zuurstof, laten we afronden op 20%. Dat is 1/5 van een deel. Dus om 1 deel benzine te verbranden heb je uiteindelijk maar 2,8 delen zuurstof nodig. Helaas is dit per verbranding en per cilinder, dus in werkelijkheid is zo'n litertje zuurstof onmiddelijk op. Maar je werkt wel met vloeibare zuurstof en dus niet in gasvormige toestand. Maar de kennis van chemie en fysica schiet me te kort om dit te berekenen. Het lijkt me wel fijn om eens een prototype van te maken. Wie durft? Geen inlaatnokkenas wil zeggen: minder te bewegen massa, meer vermogen, snellere respons, minder geluid, compacter. Pure zuurstofinjectie: meer vermogen, zuiniger, hoger rendement, betere emissies. Voor de veiligheid zou ik best zuurstoftank en benzinetank gescheiden houden. :lol: Tis maar een tip. :D
Bestaat toch al, een raket of space shuttle. een deel O2 en een deel waterstof (H2)
en dan heel veel H2O na verbranding.

Re: RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:51
door duke
Zuiver zuurstof ?? :shock:

Wil je dat heeeeel ver weg bij mij vandaan proberen ? Dat spul geeft al een knal (understatement) als je er een vetgesmeerd of geolied reduceerventiel op schroeft !

Jij hebt precies al ervaring ? :lol:

Re: RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:53
door duke
Bestaat toch al, een raket of space shuttle. een deel O2 en een deel waterstof (H2)
en dan heel veel H2O na verbranding.
Jaja, maar ik denk niet dat dit al geprobeerd is bij een Otto motor.

Re: RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 21:57
door Rees Cees
Bestaat toch al, een raket of space shuttle. een deel O2 en een deel waterstof (H2)
en dan heel veel H2O na verbranding.
Jaja, maar ik denk niet dat dit al geprobeerd is bij een Otto motor.
denk het wel in de woestijn in de USA op een hele lange zoutvlakte....................

Afbeelding

RE: Lachgas

Geplaatst: di aug 30, 2005 22:02
door duke
Verdorie, ze zijn mij voor !!! :evil:

Dacht ik net een patent op te nemen. En dan lekker veel centjes verdienen. Kon ik mij zo'n mooie 33 Stradale aanschaffen :blue_cool:

Afbeelding

RE: Lachgas

Geplaatst: do sep 01, 2005 22:53
door tdk146
ziet er wel imposant uit hoor zo'n setje achterin.

Afbeelding