ik heb op dit forum wel eens gelezen over het lichter maken van de auto door hem te strippen, en dan wordt er soms gesproken over 100 kilo. maar hoe valt dat te realiseren, zonder dat het al te veel in de kosten gaat lopen?
je kunt je auto al een stuk lichter maken door er magnesium velgen op te zetten, en lichtgewicht ruiten (geen glas), en het reservewiel eruit te halen. maar op welke manieren kun je nog meer bereiken dan alleen dat?
bovendien zijn bijvoorbeeld magnesium velgen erg moeilijk verkrijgbaar en duur.
hoe dat voor de ruiten geldt weet ik niet, maar dat zal ook niet goedkoop zijn.
wat kun je nog meer verwijderen zonder dat het interieur er veel op achteruit gaat. ik wil dus geen achterbank er uit gaan halen om maar iets te noemen.
accu kwam ook in me op, ik heb nu een 62 ampere accu, zo'n langvormige. en die wegen volgensmij een stuk zwaarder als een standaard 44 ampere accu. hoeveel scheelt dat?
spoiler eraf is ook een idee, maar dat ziet er niet uit zonder spoiler. zou ik zonde vinden.
wel mis je wat downforce door je reservewiel te lossen, maar het scheelt wel weer mooi in gewicht. maar gaat ietsjes ten koste van de wegligging, en dat merk je wel een beetje.
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
het gaat om een 33 1.5ie. uit 1992.