Pagina 1 van 2
de v6 24 Tunen
Geplaatst: ma jun 06, 2005 19:07
door Scuderia 1
Beste Alfa vrienden en uiteraard vooral vriendinnen
Ik ben bezig met het volgende project een 3.0 24v opbouwen met wat meer vermogen
ik heb dus een 3.0 24v en een 2.5 24v motor
nu heb ik gelezen dat een 3.0 24v motor met een 2.5 kop meer vermogen leverd dan een
3.0 met 3.0 kop
wie heeft hier ervaring mee en het al eens uitgeprobeerd
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: ma jun 06, 2005 20:18
door ravado
Huh??

is de 2.5 alleen anders kwa slag dan?? Ik zou denken dat je verbrandingsruimte veel kleiner wordt?
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: ma jun 06, 2005 20:22
door Scuderia 1
Juist de compressie wordt hoger en de luchtsnelheid bij de inlaat is veel hoger
waardoor je een betere vulling moet krijgen
maar zou graag weten of iemand dit al eens heeft geprobeerd
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: ma jun 06, 2005 21:04
door Dennis de Rooy
Die zuid-afrikanen van Glenwood motors/Dawie de Villiers doen het. Die boren 2.5 selfs op naar 3.7 ! Post dit even op gtv6.com en lees daar jezelf suf. Megaveel informatie op erg hoog nivo!
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: ma jun 06, 2005 21:06
door Scuderia 1
Dennis dat is een goede tip thanks
ik zal daar even kijken
had dat al eens gelezen op die site
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: wo jun 22, 2005 10:52
door Romeo
Maar vergeet niet je kennis te delen met de nederlandse clubleden!
Is inderdaad een hoog niveau op het GTV6-forum. Ik hoop dat Kartalamakis een keer tijd heeft om een deel van die kennis in een boekje te zetten, zoals hij gedaan heeft bij de Nord motoren. Leuk leesvoer, alleen al voor het begrip.
Ook leuk misschien: JungleJustice heeft een 3.2 als basis en Honda VTR zuigers erin! (want nog lichter)
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: wo jun 22, 2005 13:00
door Scuderia 1
wat is een honda vtr
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: wo jun 22, 2005 13:24
door jeroen75
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: wo jun 22, 2005 13:26
door Scuderia 1
wat voor boring zit daar dan in kan mischien wel intersant zijn
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 10:49
door Romeo
Ik heb begrepen dan Hamish z'n motor door Glenwood motors/Devillers op heeft laten bouwen, op basis van een 3.2 onderblok, VTR zuigers en BMW drijfstangen. Ik weet niet zo welke zuigerbussen er gebruikt zijn, maar dat moet je maar even kijken op
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =completed.
Anders moet je even kijken op
www.alfa156.net op het forum en dan even zoeken op 3.0 ofzo.
Jammer is dat je de tuner Dawie Devillers niet op een website kunt vinden, dan hadden we iets om onf aan te verlekkeren.
Oh, Devillers wil een kleine serie van die schitterende motoren gaan bouwen, dan kan het iets efficienter, dus goedkoper. En inmiddels zijn het geen vtr zuigers meer, maar zijn ze weer een stap verder:
http://www.alfagtv6.com/bb/viewtopic.php?t=501
Estimated performance;
280 horsepower at the crank is a non-event for one of these engines. Depending on individual tuning, altitude, fuel and final setup, 300 horsepower is attainable from this configuration. Torque is unbelievable on this configuration and it really is the strength of this rebuild!
Pricing (excluding shipping);
Engine Build - $7,000.00
Modified intake plenum, connectors and cast aluminum intake runners - $900.00
Custom Headers and down-pipes - $800.00
GoTech PRO ECU, custom wiring harness, Alfa-specific connectors and engine specific map - $900.00
Coil-Packs & connectors - $300.00
Optional 3.7 litre up-charge (including GTA crank and other required modifications) - $2,000.00
Anybody with specific questions may contact me directly at my shop in South Africa at 012.348.1359.
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 13:56
door Scuderia 1
hmmm ziet er smeuig uit zal later even kijken naar het verhaal
maar zie bij dat inlaat verhaal niet die 6 trottles erbij of zit dat wel erbij inbegrepen
Re: RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 16:37
door 164 Q4
Estimated performance;
280 horsepower at the crank is a non-event for one of these engines. Depending on individual tuning, altitude, fuel and final setup, 300 horsepower is attainable from this configuration. Torque is unbelievable on this configuration and it really is the strength of this rebuild!
Pricing (excluding shipping);
Engine Build - $7,000.00
Modified intake plenum, connectors and cast aluminum intake runners - $900.00
Custom Headers and down-pipes - $800.00
GoTech PRO ECU, custom wiring harness, Alfa-specific connectors and engine specific map - $900.00
Coil-Packs & connectors - $300.00
Optional 3.7 litre up-charge (including GTA crank and other required modifications) - $2,000.00
Anybody with specific questions may contact me directly at my shop in South Africa at 012.348.1359.
Ik wil de stemming niet bederven hoor maar als je dat opteld dan is dat $11900.- (ex. shipping)

. Moet je voor de gein eens omrekenen naar ouderwetse Hollandse guldens

. En daarvoor heb je geen complete auto, maar alleen een omgebouwde motor. Voor dat geld koop ik een auto met een motor er in die nog meer als die 300pk leverd en dan hou ik nog wat geld over voor de benzine ook

.
Maw (om mijn lang zeikverhaal kort te maken): is het dat wel waard oftewel had je dat ervoor over?
RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 16:55
door Scuderia 1
ik kijk niet naar die bedragen want ik ben zeker niet van plan dat bij hun te doen
ik ga het allemaal tegen een fractie van die kosten doen

RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 21:47
door kai
Eerst zien dan geloven.
En dan bedoel ik de motor in een rijdende auto !
Re: RE: de v6 24 Tunen
Geplaatst: do jun 23, 2005 23:05
door Cavolo
Eerst zien dan geloven.
En dan bedoel ik de motor in een rijdende auto !
ach, het zijn Dollar$, over een jaar kunnen wij dat wel betalen
