Pagina 1 van 2

tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 17:12
door rz
ik heb een prijs gekregen voor het tunen van mijn cyl koppen
wie weet hier iets van af??
quote:


Prices and work quoted are for a set of high-flow heads like mine, with guaranteed more than 117cfm (cubic feet per minute) –std flow is around 105cfm. You will also get a printout of intake/exhaust flow, before and after. All prices in Euros.

Large intake valves (46mm, 8mm stems) and 8mm stem exhaust valves: 360

Special bronze valve guides: 96

Oversize intake valve seats: 180

Head machining+milling: 180

Performance valve springs: 150

8mm retainers +collets: 80

Crack/leak test: 180 (see below)

Porting work, heads: 450

Enlarging std runners and plenum throats: 240

Total: 1916 Euros

kan ik waarschijnlijk overal in nederland voor dezelfde prijs ook laten doen?
verstandige tips zijn welkom :)

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 18:28
door giuliettaevo
Waarschijnlijk komt hier ook nog wat belasting overheen ... :( en evt transport van de cilinderkoppen naar en van degene die het werk zou doen.

voor dat geld kun je het inderdaad hier in Nederland dan waarschijnlijk ook wel laten doen. :)

Maar de 12v vervangen door een 24v :) is geen optie? Voor in een RZ kan ik me dat trouwens wel voorstellen, originaliteit :roll: wordt meestal meer gewaardeerd bij dergelijke auto's.

Maar ik blijf het een hoop geld vinden en hoeveel zou het je werkelijk op gaan leveren??? :?

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 19:12
door WhizzMan
Er zijn diverse partijen in nederland die dit prima voor je kunnen doen voor vergelijkbare prijzen (of het moet om Yen gaan).

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 20:08
door gtv-racer
Je hebt per 150cfm +/-100pk is de vuistregel. Je gaat er dus 12cfm op vooruit wat overeenkomt met 8pk.... lijkt mij de moeite niet waard. Voor dat geld koop je volgens mij net geen zelf bolt on supercharger set die wel echt zoden aan de dijk zet.

Re: RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 20:50
door juultje
Je hebt per 150cfm +/-100pk is de vuistregel. Je gaat er dus 12cfm op vooruit wat overeenkomt met 8pk.... lijkt mij de moeite niet waard. Voor dat geld koop je volgens mij net geen zelf bolt on supercharger set die wel echt zoden aan de dijk zet.
Klopt niet helemaal het sommetje denk ik want standaard heeft hij 105 dus dan zou hij minder dan 100 pk hebben :?

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: wo dec 10, 2008 23:05
door giuliettaevo
Dat zal wel per kop zijn.... :roll: :wink:

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 07:57
door rz
het gaat om euro's en die flow is toch per kanaal? die berkeningen ken ik niet, dus ik zou er maximaal 16 pk bij hebben?
andere nokkenassen buiten beschouwing?dat is niet echt veel voor al dat geld.... :roll:
transport heen en terug binnen europa niet bijgerekend een hoop geld.
en een kompressor heb ik gehad maar verkocht.
dat ding huilt als een gek en doet je hele motorruimte er verschrikkelijk uitzien :shock:

Re: RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 09:04
door alfaqv75
het gaat om euro's en die flow is toch per kanaal? die berkeningen ken ik niet, dus ik zou er maximaal 16 pk bij hebben?
andere nokkenassen buiten beschouwing?dat is niet echt veel voor al dat geld.... :roll:
transport heen en terug binnen europa niet bijgerekend een hoop geld.
en een kompressor heb ik gehad maar verkocht.
dat ding huilt als een gek en doet je hele motorruimte er verschrikkelijk uitzien :shock:
dan maar doorsparen voor bi-turbo kitje?
http://www.humanatek.com/callaway.htm

en ziet er toch niet verkeerd uit dacht ik:
Afbeelding[/url]

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 09:45
door rz
motorruimte moet origineel blijven!geen turbo's of kompressoren en ook geen 24v motor .

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 11:09
door GiuliaCorse
3.7?

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 11:29
door rz
heb ik al in mijn sz :lol:

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 12:14
door alfaqv75
tijdje terug bood heida toch een zeer leuk V6 blok aan voor rond de 6k, was dat geen 12v?
(die met die open kelken en carbon airbox....)

Re: RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 13:16
door giuliettaevo
heb ik al in mijn sz :lol:
Heb je je laatste spullen van barry al binnen? Die SZ van jou staat heel hoog op mijn 'hebben-hebben-hebben'lijstje... :wink:

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 13:43
door rz
ik wacht nu al vanaf juni op een aantal onderdelen,ik ben het zat en heb vandaag een performatek koppeling en drukgroep gekocht.rembekrachtiger van bmw e30 hebben we ook al en de andere onderdelen zijn niet direkt belangrijk voor de opbouw meer.

en ik wil geen 6000euro voor een motortje betalen dat ik niet ken.
heb mijn sz motor hier liggen met 28.000km er op,alleen cyl kop bewerking moet genoeg zijn voor het geheel in de rz te planten.

RE: tunen 3,0 12V

Geplaatst: do dec 11, 2008 14:54
door BugAlfa
www.motorenrevisie-deckers.be : zit bij U in de buurt ...

Evt. voor HC zuigers van Asso www.gozzoli.it maar als ik me niet vergis waren de bolle zuigers juist 1 vd verschilpunten met de andere 3.0V6 12v bij de SZ/RZ .