Ik heb namelijk een 155 v6 te koop zien staan in DLD voor weinig.


De vraag nu is of er onoverkomelijke problemen ontstaan bij deze ombouw. Is er misschien al iemand die zo'n blok ingebouwd heeft?
Alle hulp wordt gewaardeerd!!
Dat was het volgens mij ja!Waarschijnlijk iets met de thermostaatbevestiging of de waterpomp? Heb verschillende foto's gezien van het 155 V6 blok waar duidelijk te zien is dat de thermostaat weleens een probleem op kan leveren. Maar wil het graag zeker weten, vandaar de vraag.
Andere evt. problemen hoor ik ook graag.
Alvast bedankt,
Remco.
Kun je beter en VF34 nemen, die heeft ball-bearing ipv sleave bearing en zal dus sneller opspoelen... Maar als je een betere turbo wilt kun je beter een TD-0518g of 20g nemen; kost iest meer dan heb je ook watHeb inmiddels toegang tot het 155 forum. Helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden. heb met de zoekfunctie erbij een halve dag gelezen en gezocht maar ik kwam er niet veel verder mee.![]()
Er was maar een iemand die iets dergelijks geprobeerd schijnt te hebben en die gaf aan dat het probleem in het thermostaathuis zat. Nu heb ik eens goed gekeken bij een 155 v6 en er is indwerdaad wel een verschil. bij de 155 v6 zit het thermostaat gebeuren helemaal aan de achterkant va het blok, de aansluitingen zijn aan de andere kant van de cilinderkoppen gemaakt. De vraag nu is of dit te veranderen is met behulp van de 155 delen.![]()
Zelf heb ik trouwens in Nl een 155 V6 gekocht, met motorschade voor de geweldige som van 395 Euro! Omkeurproblemen krijg ik dus in ieder geval niet! Ben vastbesloten om het te gaan proberen. Ben in ieder geval vrij uniek gemotoriseerd als het lukt.![]()
Tot nu toe ziet het er als volgt uit:
- 2.0 V6 Tb blok uit 164.
- custom spruitstukken.
- IHI VF 35 turbo van Subaru Impreza STI.
- grote intercooler ( nog niet bekend waarvan,misschien Saab 9000 T16).
- 3" uitlaatsysteem vanaf de turbo, zonder kat.( na APK natuurlijk!!).
- enkele andere kleine aanpassingen.![]()
Moet toch goed zijn voor een aantal pk-tjes en Nm-tjes...![]()
Eind van de maand wordt de auto opgehaald en kan er begonnen worden met sleutelen. Zal dan wel foto's maken van de ombouw.
Hoe ga je die testen of ze a. gelijk en b. constant zijn ? (de injectoren)Heb toevallig een VF 35 liggen, maar ik kan nog altijd wisselen later. Wil eerst deze proberen.
EMS in Nieuw -Bergen? dat is dan niet ver van mij vandaan, zal eens een keer gaan babbelen daar dan.![]()
Enig idee wat er aan vermogen uit een standaard blok te halen moet zijn? En hoe groot de standaard injectoren zijn, als deze niet groot genoeg zijn heb ik nog een setje van een Audi RS4 liggen, die moeten wel voldoen.
Zelf doen is inderdaad erg leuk !Ben niet van plan om een Q4 blok te gebruiken...Hou het bij de v6 Tb.
Injectoren zijn nieuw gekocht bij de Audi dealer,zijn dus in ieder geval gelijk.Ook de impedantie is in orde. Wat je precies met constant bedoeld weet ik niet, maar de injectoren hebben een flowrate van 346cc/min. aangezien ze bedoeld zijn voor een 380Pk sterke v6 zijn ze een beetje over-kill maar je kunt beter een beetje reserve hebben vind ik. Zijn eigenlijk ook niet bedoeld voor gebruik bij dit project alleen als de originele injectoren te kort schieten.
Over de turbo:
De subaru (bah) is ook een 2.0 liter met ongeveer hetzelfde toerenbereik, alleen een hoger vermogen (280pk). Turbo is dan ook een weloverwogen keuze geweest. Bovendien leer je toch met vallen en opstaan. Turbo heb ik voor 100 Euro gekocht van een vriend die bij Subaru dealer werkt, voor dat geld probeer je het toch gewoon?![]()
Heb het met verschillende bedrijven en mensen over mijn ideeen gehad en ben nog nooit uitgelachen. Als je maar research doet, begrijpt waar het over gaat en bereid bent om te luisteren.![]()
voor mij is er niks beter als een aangeblazen Alfa.Vroeger heb ik een 75 Tb gehad die ik helaas heb gesloopt wegens terminale roest en de onderdelen verkocht
, dat is de enige Alfa waar ik echt van baal dat ik hem niet meer heb. Verder heb ik ook een 155 Q4 gehad maar dat vond ik geen fijne auto (gewicht voornamelijk en 4wd) en dus weer verkocht. daarom ben ik nu zelf maar mijn ideale auto aan het maken ( de Giulietta) en wil ik ook een leuke auto voor dagelijks gebruik maken, de 155 V6 Tb. Iedereen kan een auto naar een tuner brengen, 1000-en euro's neerleggen en de auto weer ophalen. Ik wil het zelf doen en daar de vruchten van plukken. Bovendien als het fout gaat is het dan mijn eigen schuld. tot nu toe zit er ook nog geen dik geld in waar ik wakker van lig.