Inderdaad,
Eigenlijk van voor af aan begonnen.
Ontsteking werkte meestal goed maar haperde af en toe. Met als gevolg dat precies waar het probleem zat ook de ontsteking af en toe problemen gaf (bleef hangen).
>>De juiste veren erop gaf de oplossing (met een beetje smering).
Carburateurs gaven het grootste probleem dit is ook wel vanzelfsprekend als je zomaar wat snelle onderdelen bijelkaar pakt.
Sproeierbezetting op de rollerbank bepaalt >> niet goed te krijgen >> blijken er gaten in de carburateurs geboort van de vlotterkamer naar de sproeierkamer!
Nu (bijna) nieuwe carburateurs geplaatst >>sproeierbezetting bepaalt >> Vlotternivo aangepast >> probleem ook verholpen >> uitstoot/vermogenskromme is nu weer te regelen.
Uitgezocht welke nokkenassen het zijn die erin geplaatst zijn >> Blijken Colombo's te zijn en niet een type wat makkelijk goed te krijgen is volgens colombo italie.
Uiteindelijk toch voor mekaar gekregen.
Uiteindelijk is hij erin geslaagd een compromis te vinden tussen een race auto en een straat auto.
Met grotere venturi's is het e.v.t. mogelijk om min 15pk meer eruit te halen maar dan wel met meer toeren. Maar ik vindt dit koppel wel lekker zo onderin.
En nou hou ik erover op.
