Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr okt 07, 2005 21:37

Nee de kanalen zijn alleen "glad" gemaakt. Maar misschien dat de nokkenassen wel zoiets kunnen veroorzaken?

Ik heb overigens wel eens gehoord van het toepassen van een TS inlaat nokkenas op een NORD motor? Dit zou ook al leuk zijn....
wat zou hier leuk aan zijn?? volgens mij zijn TS stokken vele malen tammer en m.i. past het ook niet...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr okt 07, 2005 21:44

Tammer ? 11.3 mm lift en een versteller om hem nog een beetje rijdbaar onderin te maken ? Lijkt mij een heftig stokje !

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr okt 07, 2005 21:51

Tammer ? 11.3 mm lift en een versteller om hem nog een beetje rijdbaar onderin te maken ? Lijkt mij een heftig stokje !
ow? 11.3 ik was van mening dat ie minder was maar dat heb ik dan verkeerd! :oops:
11.3 vind ik overigens niet echt heel bijzonder voor een getuned nord blok. Ik had in de 2 liter een 12.1 mm.....lekker heftig vanaf 4000 toeren :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5627
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: alfamotor tunen van A tot Z

di okt 25, 2005 14:14

even benieuwd hoe nu de stand van zaken is met de probleemmotor ??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bertone bartjû

RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr okt 28, 2005 20:39

Gaat als de spreekwoordelijke brandweer!!! :jumping:

Enne....knalt niet meer bij gas los of wanneer dan ook! :D

Het kwam allemaal schijnbaar erg nauw met deze nokkenassen-zuiger combi.

Ik heb geleerd hoe moeilijk het is de juiste middenweg te vinden tussen een getunede auto en een straatauto.. :wink:

De auto rijd nu perfect op de straat en kan ook best meekomen met de snelste....

Bedankt voor jullie medeleven,:thumbs:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr okt 28, 2005 20:42

Das mooi, maar wat was de Clou??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: alfamotor tunen van A tot Z

za okt 29, 2005 01:32

Das mooi, maar wat was de Clou??
idd wat was nu het grote geheime probleem, en hoe is het opgelost?
kunnen misschien wel wat mensen mee geholpen worden en anders mensen zoals ik hun nieuwsgierigheid worden bevredigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: alfamotor tunen van A tot Z

do nov 03, 2005 16:23

@ Bartjû, nu niet het topic sluiten hé? het wordt nu pas spannend :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: alfamotor tunen van A tot Z

do nov 03, 2005 19:09

Wat ik er van gehoord heb....

Nokkenas timing nog gewijzigd, ontsteking gereviseerd (vervroeging) en een setje nieuwe carbs.

Maar Bartje kan dit natuurlijk beter zelf vertellen.... :roll:
Shut up and ride!

bertone bartjû

RE: alfamotor tunen van A tot Z

vr nov 04, 2005 13:44

Inderdaad,

Eigenlijk van voor af aan begonnen.

Ontsteking werkte meestal goed maar haperde af en toe. Met als gevolg dat precies waar het probleem zat ook de ontsteking af en toe problemen gaf (bleef hangen).
>>De juiste veren erop gaf de oplossing (met een beetje smering).

Carburateurs gaven het grootste probleem dit is ook wel vanzelfsprekend als je zomaar wat snelle onderdelen bijelkaar pakt.
Sproeierbezetting op de rollerbank bepaalt >> niet goed te krijgen >> blijken er gaten in de carburateurs geboort van de vlotterkamer naar de sproeierkamer! :evil:
Nu (bijna) nieuwe carburateurs geplaatst >>sproeierbezetting bepaalt >> Vlotternivo aangepast >> probleem ook verholpen >> uitstoot/vermogenskromme is nu weer te regelen.

Uitgezocht welke nokkenassen het zijn die erin geplaatst zijn >> Blijken Colombo's te zijn en niet een type wat makkelijk goed te krijgen is volgens colombo italie.
Uiteindelijk toch voor mekaar gekregen.

Uiteindelijk is hij erin geslaagd een compromis te vinden tussen een race auto en een straat auto.
Met grotere venturi's is het e.v.t. mogelijk om min 15pk meer eruit te halen maar dan wel met meer toeren. Maar ik vindt dit koppel wel lekker zo onderin.

En nou hou ik erover op. :wink:

Terug naar “Tuning onderwerpen”