Pagina 4 van 4

RE: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

Geplaatst: za okt 08, 2011 12:48
door CC
...Kom er maar in met die anwoorden....ik heb met de Giulia hetzelfde "probleem"... Voor restauratie alles prima, daarna dus niet meer.

4000 rpm op de teller is 3000 rpm reëel. En nee, waterpomp is bij mij niet vervangen.

Re: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

Geplaatst: za okt 08, 2011 12:58
door Zaagauto
Achteras van een 2.0 met sper zien te vinden. Anders idd op de snelweg heel veel toeren.
Zal er toch maar weer even op inhaken nu... het Zaagje heeft er nu weer een 2 liter in zitten... met verder een standaard Zaag 1300 set-up... (hetzelfde als een 1300 Spider).

Veel toeren? Mwah... Het blokje kan redelijk makkelijk 7000 rpm aan en dan loopt ie richting de 210... (beide op de tellers, dus zowel toerenteller als km-teller). 30 km/h per 1000 rpm.

Wordt er geen snelwegkilometervreter van maar mijn hemeltje (!) wat gaat DAT lekker van kiet...

http://www.youtube.com/watch?v=FX6q8r66hNY

Niet helemaal voluit gegaan ivm lastige medeweggebruikers... maar het idee is duidelijk denk ik... en heel eerlijk gezegd denk ik niet heel erg vaak aan de andere kant van de 200 te bivakkeren dus vind ik accelleratie belangrijker dan een hogere top...

En van het probleem van CC snap ik geen donder... het enige dat ik me kan bedenken is dat de toerenteller tijdens de restauratie in de buurt van een magneet gelegen heeft...

Re: RE: 2.0 motor op 1300 bak+achteras

Geplaatst: za okt 08, 2011 16:48
door leoromeo
...Kom er maar in met die anwoorden....ik heb met de Giulia hetzelfde "probleem"... Voor restauratie alles prima, daarna dus niet meer.

4000 rpm op de teller is 3000 rpm reëel. En nee, waterpomp is bij mij niet vervangen.
ik sprak laatst met ene heer jansen en die zei dat het te maken had met een spoeltje rond een magneetje waarbij de tussenafstand fout stond, nou heb ik geen ervaring met die dingen dus lijkt mij het makkelijkste on een andere toerenteller over te zetten en dan zou het probleem weg moeten zijn.
als het gelukt is hoor je het nog.