vr jun 17, 2005 20:22
@ Bert:
De bak van een Alfa Sei past alleen aan een v6, het ging over 4 cilinders. Ook gebruiken de meeste BMW's een Getrag bak en niet een ZF zoals de Sei. Bovendien schijnt de bak van een Sei helemaal niet zo sterk te zijn, heb in Afrika een paar omgebouwde Alfa's gezien met de bak voorin. De uitleg die ik kreeg was dat ze het koppelingshuis van een Sei bak gebruiken met een adapterplaat en dan een bak van een oude BMW 535 ertegen aan schroeven. Deze bakken gebruiken ze daar op hun V6 Biturbo's en ze schijnen het tot een kleine 600 pk goed vol te houden. Wel moet er natuurlijk gebruik gemaakt worden van een Alfa Sei differentieel en een custom cardanas.
Zelf ben ik een adapterplaat aan het maken om de BMW bak rechtstreeks tegen de v6 te kunnen schroeven, is wel meer werk maar dan heb ik geen onvindbaar Sei koppelingshuis nodig...Het Sei differentieel heb ik al liggen. Als ik er weer mee verder ga zal ik wel foto's maken en een nieuw topic starten.
Ik geloof trouwens dat Roberto Giordanelli in zijn Bertone racer een aangepaste versie van een 105 bak gebruikt achter zijn 500 pk 2.0 16v Turbo blok. Dat zou betekenen dat zo'n bak het vermogen ook aan zou kunnen. Een dergelijke bak is natuurlijk gemakkelijk te gebruiken op een Nord blok!
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.