Je kiest banden die passen bij gewicht en snelheid van de auto en in ieder instructieboekje staan voorgeschreven bandenspanningen en een straatauto met straatbanden op het circuit moet natuurlijk bandenspanning van alle banden omhoog. Bert's fine tuning is armetierig en Bert kijkt na afloop naar de banden
en bij meer slijtage aan de buitenkanten gaat de spanning omhoog en ik reed met Alfetta/Berlina met meer spanning voor als achter.
Waarom meer bandenspanning voor als achter bij voorwielaangedreven, zware 164?? Spanning gaat i.d. omhoog om onderstuurgedrag te verminderen
voor een betere balans en stabiliteit voor-achter. Als auto op vooras teveel grip heeft, stuurt deze scherp in maar de situatie achter is minder en auto reageert niet goed op koerswijziging en duwt de auto in onderstuur. Bandenspanning gaat voor niet omhoog voor nog betere grip maar voor een betere balans.
Niet voor het verhelpen van onderstuur, want dat kies je voor bandenspanning voor lager en achter hoger, maar voor creeren van veel meer stabiliteit gedurende aanremmen, insturen, nemen van de bocht etc.