giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Voorremmen upgrade Alfa 75 TS / V6 / Turbo

zo mar 26, 2006 18:41

Ben van de week even bezig geweest met het remmenverhaal.

Had al een setje remschijven liggen van een 164 waarvan het naafgat groter gedraaid is zodat ze op een 75 naaf passen. heb zo'n schijf losjes op een naaf bevestigd en daarna op een los TS fusee gemonteerd. Dit alles heb ik meegenomen naar Ramon Sanders, dat is een Alfa en Volvo sloperij bij mij in de buurt, om eens te gaan passen en meten.

De klauwen van een Volvo 240 passen er dus echt zo op! :D het enige probleem is dat er tussen de schijf en de naaf een vulring moet komen van een mm of 5. Ook heeft de Volvo (4 zuiger) klauw twee remslangen per stuk, daar moet dus een t-stukje tussen komen...

Als ik binnenkort tijd heb ga ik alles even netjes schoonmaken en pasklaar maken.

Weet iemand toevallig of de hoofdremcilinder aangepast moet worden bij het gebruik van Volvo klauwen? Is makkelijker als ik dat al van te voren weet als dat ik erachter kom als ik alles gemonteerd heb... :wink:

Alle remklauwen van de Volvo 240 zijn trouwens hetzelfde, turbo heeft geen andere als een normale uitvoering... Moeten dus redelijk makkelijk te vinden zijn.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”