hondaman
Member
Member

RE: TS op carburateurs

vr jan 28, 2005 19:54

Inlaatspruitstuk?dit is toch geen probleem?Ik heb gewoon een paar flesjes gemaakt die precies op mijn webers passen,met daaropeen stukje pijp van rond 40mm,wat op de originele inlaatrubbers past.Na het lassen de flenzen even vlakken,en klaar is kees.

Mike
Member
Member

vr jan 28, 2005 22:28

Heb je een foto hondaman ?

salvacorse
Junior Member
Junior Member

vr jan 28, 2005 22:41

ja een foto zou super zijn.

er zit alleen een maar aan jouw verhaal en dat is dat de afstanden tussen het TS inlaatspruitstuk niet het zelfde zijn als de ruimte die je hebt tussen de luchtschachten van de webers.
de afstand van de luchtaanzuigbuizen van de TS zijn groter dan de ruimte van een lucht aanzuig buis van een nord carb motor, dacht ik.

maar die foto wil ik wel zien, geeft weer ideeen.

riccardo

hondaman
Member
Member

vr jan 28, 2005 23:45

Het lukt me nog niet om een foto op het forum te zetten,maar de hartafstand tussen de doorlaten van de carburateurs,en het originele ts spruitstuk is exact gelijk(90mm?).(40 mm webers)De diameter van het inlaatspruitstuk is ook 40 mm!

Bartman
Guru
Guru

za jan 29, 2005 09:12

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo feb 02, 2005 11:53

Maaaaaar....... de afstand tussen de carbs onderling is groter op de TS. Dus gaskabelmechaniek aanpassen en luchtfilterbak/huis ook aanpassen. Of losse K&N's gebruiken. Anders komen je rubbers onder spanning te staan en scheuren... Ik heb nog wel een stukje samcoslang over in die diameter.......
Dirk - Giulia2000TS

salvacorse
Junior Member
Junior Member

wo feb 02, 2005 18:06

dat was het ja.
dus niet de afstand tussen de aanzuigbuizen.

bedankt giulia 2000ts

riccardo

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 03, 2005 11:26

Hi Riccardo!! Is goed hoor!

Ik ben er zelf nog mee aan het worstelen. Ik heb nu het geheel op een "standaard" luchtfilterhuisje staan met een aangepaste buis en een K&N-filter daar in... Onlangs heb een heel mooi setje losse K&N filters kunnen kopen die in denk ik als tussenstap ga monteren. Ik wil dan een monatge plaat maken tussen filters en carbs a la Giulia555. Dan ontstaat er een mooi soort hitteschild wat er ook nog eens apart uit ziet. Op dat moment kunnen de carbs ook 4mm wijder uit elkaar gemonteerd wordt waardoor het geheel er weer recht voor staat. Als volgende stap wil ik nog steeds een luchtfilterbuis maken die naar de voorkant van de motorkap loopt waar ik achter de koplamp 1 groot conisch luchtfilter ga plaatsen. Vooral voor de "looks" waarschijnlijk..... ;)

Nu nog een paar dagen tijd vrijmaken..........

Andere vraag, hoe de injectiegaten af te dichten? Ik heb mooie dopjes met O-ringen. Maar die blijven uit zichzelf niet voldoende op hun plek zitten. Iemand een ander plan?
Dirk - Giulia2000TS

salvacorse
Junior Member
Junior Member

do feb 03, 2005 15:43

ooooh, nu ik dat weer allemaal hoor dat gesleutel,uitdenken en prutsen begint het bij mij ook weer een beetje te kriebelen.

maar ik hou mezelf aan de belofte dat ik dit jaar gewoon meer wil rijden dan sleutelen.
dus ik denk dat ik pas begin september met carb's ga spelen.
lijkt me wel weer een mooi project, ga alvast maar wat spullen en ideeen verzamelen.

het is ook altijd hetzelfde,

groeten riccardo

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 07, 2005 16:10

Andere vraag, hoe de injectiegaten af te dichten? Ik heb mooie dopjes met O-ringen. Maar die blijven uit zichzelf niet voldoende op hun plek zitten. Iemand een ander plan?
Dirk,
Volgens mij hebben wij enige tijd terug al gesproken over andere ombouw perikelen, ik zit er aan te denken om hier een passend ding voor te maken....Iets wat goed vast kan.... Ik kom er nog op terug.
tja, die van mij staat ook te trappelen voor inbouw(sterker nog hij had er al in moeten zitten, die restauraties kunnen uitlopen..)....Maar je ziet dat als je even wacht al de weg in het donker belopen wordt :-k

Volgens mij kan er al een mooie topic komen door leden die allemaal een TS hebben om/ingebouwd hebben, beter gezegd handboek :lol:

Tom
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 07, 2005 18:33

OK! Je kan altijd even komen spieken....... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 09, 2005 23:55

Ik rij nu met een injectie TS in de berlina, en dat is zeker voor een daily driver SUPER, maar toch, als ik de kap opentrek mis ik die Webertjes......
wat te doen?
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

salvacorse
Junior Member
Junior Member

do mar 10, 2005 00:32

heel langzaam wennen aan het idee dat er straks toch webertjes onder die motorkap gaan komen berlinstra
moet ik ook maar gaan doen, zit niks anders op

kunnen we geen tech meeting gaan houden voor alle mensen die hun 105 serie om willen bouwen naar webers.
kunnen we meteen kijken of er geen groeps korting te krijgen is op de goods.

riccardo

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: TS op carburateurs

do mar 10, 2005 11:09

Ik rij nu met een injectie TS in de berlina, en dat is zeker voor een daily driver SUPER, maar toch, als ik de kap opentrek mis ik die Webertjes......
wat te doen?
Rik
Spruitstukje kopen bij EBspares, hoogglans polijsten (voor de blingblingberlina dan...) en die webers weer uit de kast halen... Kan je ook eindelijk weer eerlijke benzine gaan verstoken, voelt ook beter! :blue_cool:
Dirk - Giulia2000TS

salvacorse
Junior Member
Junior Member

do mar 10, 2005 13:06

giulia2000TS je weet toch wel dat 275 pond ongeveer 400 euro is he,

best mooi spul maar 400 e is echt veel doekoe.

riccardo

Terug naar “Tuning onderwerpen”