vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Gezocht : Top(alfa) tuner!!

wo aug 31, 2005 20:01

@ duke: de auto heeft electronische ontsteking, die ook al een keer zonder succes uitgewisseld is voor een gegarandeerd goed werkende andere.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 31, 2005 20:25

Andretti Molletti

wo aug 31, 2005 22:46

DE hamvraag is wat mag het kosten???

Pas dan zal de toptuner zich aanmelden/ te vinden zijn...

Reken op 50-100 euro per uur voor een toptuner ...

Jou probleem betekend de aut ergens achterlaten en dan NIET storen...
de diagnose laten stellen en dan beslissen of het je dat waard is...

De diagnose stellen kost je dus ook geld!

en anders is er geen TOPtuner die beschikbaar is ben ik bang!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do sep 01, 2005 10:24

Diagnose stellen afspreken voor een bedrag rond de 250 euro en dan vervolgens een maximaal bedrag afspreken als er gewerkt gaat worden. Lijkt me een redelijke basis.
Dirk - Giulia2000TS

bertone bartjû

do sep 01, 2005 17:46

Kheb inmiddels een tuner gevonden in Lichtenvoorde.
Deze stuurde me (inderdaad) naar huis met nog wat ontstekinghuiswerk.
Ik ga op zijn advies toch voor de zekerheid 'nog' een keer bougies wisselen.

Als ik er na dit huiswerk niet verder kom, denk ik dat ik hem een analyse laat doen. En daarna wellicht ook nog op hun vermogensbank.

Ik heb er een goed gevoel opgedaan bij dit bedrijf, alles wordt gewoon open en eerlijk besproken (ook de kosten). :wink:

En als het tenslotte opgelost wordt, dan vallen de kosten altijd mee.......want dan kan ik skeurend naar huis. :mrgreen:

@Dre, mag ik die tuner dan echt niet storen?? :-# Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe die dat doet. :lol: Jij vindt dat dacht ik niet zo erg om je kennis te delen toch? :lol:

duke
Advanced Member
Advanced Member

do sep 01, 2005 19:08

Ik heb zo nog zitten nadenken over uw probleem. Ik weet dat de verdeler reeds vervangen geweest. Maar is ook de bobijn vervangen? Misschien ligt daar het probleem.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Scuderia 1

Re: RE: Gezocht : Top(alfa) tuner!!

do sep 01, 2005 22:53

Kheb inmiddels een tuner gevonden in Lichtenvoorde.

En als het tenslotte opgelost wordt, dan vallen de kosten altijd mee.......want dan kan ik skeurend naar huis. :mrgreen:

@Dre, mag ik die tuner dan echt niet storen?? :-# Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe die dat doet. :lol: Jij vindt dat dacht ik niet zo erg om je kennis te delen toch? :lol:
Valen de kosten mee ...?? als je skeurend naar huis gaat ... met de lange arm die achter de bosjes schuild
:wink:

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr sep 02, 2005 08:43

Lange neus zeker ?

bertone bartjû

vr sep 02, 2005 13:05

Kheb trouwus nooit aangegeven dat het niks mocht kosten :blue_confused:
Hoe dat er toch ingekomen is :blue_confused:

Lange neus krijgen ze van me...... \:D/

iemand nog ervaringen te delen over hun tuningbedrijven?.........Vind 't ook gewoon een leuk topis hoor 8)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 02, 2005 19:32

je wekt een beteje de indruk dat het op beperkt budget moet, ik denk dat de meesten allang (het duurt al 5 jaar zoals je zelf zegt) een goede tuner met rollenbank hadden opgezocht voor een juiste diagnose.

Inmiddels van nabij gezien dat een benzinepomp met te lage opbrengst ook een dergelijk probleem kan veroorzaken..

Dus een gegarandeerd goede pomp met een werkdruk van 0,3-0,4 bar monteren zonder drukregelaar, en eens kijken (met schone bougies) wat hij doet...

suc6!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bertone bartjû

zo sep 04, 2005 10:02

je wekt een beteje de indruk dat het op beperkt budget moet, ik denk dat de meesten allang (het duurt al 5 jaar zoals je zelf zegt) een goede tuner met rollenbank hadden opgezocht voor een juiste diagnose.

Kheb in die 5 jaar gelukkig al veel meer mogen vervangen en repareren en niet eens de mogelijkheid gehad om het volledig te "laten" oplossen. Lekker rijden is daarbij achtergebleven......

Maar goed, die brandstofpomp ga ik wel ff vervangen. Alhoewel de bert op de snelweg of bij behoorlijk gasgeven nooit inhoud. Daarbij komt dat ie nu een veel te 'hoge' uitstoot heeft. Dat spreekt een te lage brandstofdruk naar mijn idee tegen.

gtv 105.21
Full Member
Full Member

zo sep 04, 2005 16:20

.

als ik zo je verhaal hoor zou je toch zeggen dat het de ontsteking moet zijn of helemaal verkeerd staande nokkenassen.

misschien heel simpel maar heb je bobine al eens door gemeten en hoeveel spanning krijgt de bobine.

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

duke
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 04, 2005 18:01

.
misschien heel simpel maar heb je bobine al eens door gemeten en hoeveel spanning krijgt de bobine.
Diet tip heb ik hem ook al gegeven :D
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

bertone bartjû

di sep 06, 2005 18:23

bobine uitgewisselt
14 volt vaste spanning op bobine
Hal sensor geeft een nette zaagtand op de scoop

dusss.......... :roll:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 09, 2005 11:40

Een zeer handig instrument is een vacuummeter.Kost geen drol en is gemakkelijk aan te sluiten. Nu kan je zien wat motor onbelast of met deellast aan vacuum trekt, lekkende kleppen ontdekken etc.

Ik zou denken dat de voorontsteking niet goed is ingesteld i.c.m. vervroeging bij deellast. Vacuumvervroeging nog OK??

Terug naar “Tuning onderwerpen”