Ik het het blok er nog niet uitgehaald, dus nog geen foto's of verdere analyse, tot nu toe denken we dat er iets in 1x is los gekomen of afgebroken is, het blokje liep nog perfect er vlak voor.
Afijn, het bertje staat nu op blokken, ik heb de velgen eronder uitgehaald om ze te laten polijsen, kan toch niet anders in afwachtig van het nieuwe blok, want die gaat er komen!
Dacht eerst aan een 2.0 nord blok, vervolgens aan een 2.0 TS blok...maar ja... ~160pk TS blok is ook snel en betrouwbaarder...en geen turbo gat...allemaal leuk...maar ik had het dus voor die ~200pk turbo! Dus tegen alle logica in: Weer een 1.8 TB blok! (Is dat nou het alfa-virus?)
As we speak wordt een 1.8 TB blok serieus gereviseerd (Krijg er ook garantie op.), ook zijn we op zoek naar een NIEUWE turbo (Dus niet gereviseerd.) en ondertussen is een volledig gereviseerde 2000 bak gearriveerd, die laatste 2 heeft niets met het geplofte blok te maken, maar als alles toch al uit elkaar ligt...de 1600 bak die eronder zat begon te "zingen" maar schakelde trouwens nog wel goed.
Ben ook op zoek naar een junior middenconsole, kijken of dat beter past en mooier is dan de 2000 middenconsole...ik heb er al 1 maar dat houtprintje is aan gort.
Als het blokje voor het eerst weer draait, wil ik de orig. 155pk chip terug plaatsen waarna een inrij periode plaats vindt...hopellijk rijdt het trouwens wel voor 24 november, want dan heb ik een afspraak om de bodem een dinitrol behandeling te geven.
Voor de rest nog 3 kleine dingentjes:
1. nieuwe handremkabel (handrem doet nu echt niets...)
2. isolatiering bezine tank (zweet bezine nu)
3. opnieuw coaten bezine tank (is door bovenstaande er mooi afgekweekt.)
Oh ja, puntje 2 krijgt natuurlijk prio, zo'n plasje bezine elke keer op de garagevloer...
Zit trouwens wel met een berg (reserve)onderdelen opgescheept straks
Kortom: Ik ga er niet met de pakken bij neer zitten, maar grootschalig aanpakken! Basta!

GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou?
Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm