yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Open lucht filter (again)

wo jun 27, 2007 20:23

Een een algemene mededeling van huishoudelijke aard aan iedereen die mij aan het pb-en is met K&N-related zaken. Tussen de regels door was het misschien al te lezen, maar bij deze dan nog eens expliciet en in grote letters:

IK WERK NIET MEER BIJ K&N EN HEB OOK GEEN ZIN/TIJD/GELEGENHEID OM VOOR ALLERLEI MENSEN ALS INTERMEDIAIR NAAR K&N OP TE TREDEN

No offense mensen, maar iedereen kan zelf de gegevens van K&N opzoeken en contact opnemen.

Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om een beroep te doen op mijn ex-collegae met een inkoopactie van producten voor de SCARB/het forum. Long story short kwam het er op neer dat er niks buiten de reguliere verkoopkanalen gedaan kon krijgen waardoor het voordeel wat ik dacht te kunnen realiseren zo goed als niet aanwezig was. 'Kan niet' was de boodschap. Helaas weet ik dat het wel degelijk kán, maar dan moeten de mensen wel willen. Vandaar dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Voor de goede orde: het voorstel wat ik daar gedaan heb had K&N nog altijd geld opgeleverd en nul moeite gekost; ik had een niet onaanzienlijke, compleet voorgekauwde order willen plaatsen en alle distributie vanaf het warehouse voor mijn rekening willen nemen, er had alleen iemand wat administratieve handelingen moeten doen... maar niemand was daartoe bereid. Dus ik ben er wel een beetje klaar mee en onthoud mij sindsdien van commentaar op K&N/luchtfiltervragen op het forum.

Ik ga het product K&N niet bashen en ook niet promoten, eenieder moet zelf zijn keuzes maar maken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Kunki_156TS

Re: RE: Open lucht filter (again)

wo jun 27, 2007 22:47

Een een algemene mededeling van huishoudelijke aard aan iedereen die mij aan het pb-en is met K&N-related zaken. Tussen de regels door was het misschien al te lezen, maar bij deze dan nog eens expliciet en in grote letters:

IK WERK NIET MEER BIJ K&N EN HEB OOK GEEN ZIN/TIJD/GELEGENHEID OM VOOR ALLERLEI MENSEN ALS INTERMEDIAIR NAAR K&N OP TE TREDEN

No offense mensen, maar iedereen kan zelf de gegevens van K&N opzoeken en contact opnemen.

Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om een beroep te doen op mijn ex-collegae met een inkoopactie van producten voor de SCARB/het forum. Long story short kwam het er op neer dat er niks buiten de reguliere verkoopkanalen gedaan kon krijgen waardoor het voordeel wat ik dacht te kunnen realiseren zo goed als niet aanwezig was. 'Kan niet' was de boodschap. Helaas weet ik dat het wel degelijk kán, maar dan moeten de mensen wel willen. Vandaar dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Voor de goede orde: het voorstel wat ik daar gedaan heb had K&N nog altijd geld opgeleverd en nul moeite gekost; ik had een niet onaanzienlijke, compleet voorgekauwde order willen plaatsen en alle distributie vanaf het warehouse voor mijn rekening willen nemen, er had alleen iemand wat administratieve handelingen moeten doen... maar niemand was daartoe bereid. Dus ik ben er wel een beetje klaar mee en onthoud mij sindsdien van commentaar op K&N/luchtfiltervragen op het forum.

Ik ga het product K&N niet bashen en ook niet promoten, eenieder moet zelf zijn keuzes maar maken.
Ok lijkt me duidelijk :wink:
Uit mijn eigen onderzoekje wat ik gehouden hebt lijkt de apexi zoals eerder te lezen het beste uit de bus te komen. Ook in meerdere onafhankelijke test is dit zo. Ik ga deze bestellen en proberen, hou jullie op de hoogte!! Bedankt voor jullie hulp.

Greetz Laurens

Kunki_156TS

ma jul 02, 2007 16:56

Hoi menzen,

heb het apexi filter besteld! Alleen nog ff een vraag: ik zou dit filter ook direct d.m.v. een alu buis op de LMM kunnen maken. Wat is hier het voordeel / nadeel van ten opzichte van een verbinding met een Samco slang?

groetjes laurens 8)

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma jul 02, 2007 17:22

BMC is prima www.bmcairfilter.com : zit op onze 156 V6racer (daar is de batterij wel naar binnen passagierskant verhuisd zodat er meer plaats is voor die BMC-CarbonDynamicAirbox) levert op't gevoel't meeste op . We hebben voorheen ook getest met Green, K & N, Itg etc. maar enkel bij die Bmc begeeft de hittedraad van de LMM het niet meer .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Kunki_156TS

ma jul 02, 2007 17:48

Ik vin €340 eurie voor een OLF dan toch wel prijzig :shock:
Is er een voordeel van deze ten opzichte van de Apexi?

Boyd
Full Member
Full Member

ma jul 02, 2007 17:56

BMC is prima www.bmcairfilter.com : zit op onze 156 V6racer (daar is de batterij wel naar binnen passagierskant verhuisd zodat er meer plaats is voor die BMC-CarbonDynamicAirbox) levert op't gevoel't meeste op . We hebben voorheen ook getest met Green, K & N, Itg etc. maar enkel bij die Bmc begeeft de hittedraad van de LMM het niet meer .
Second that! Heb ook een BMC CDA op de 1.6 16V EVO zitten. 1 het ziet er erg mooi uit carbon :wink: , 2 veel meer merkbaar koppel over heel toeren bereik 3, echt een gruwlijk mooi inlaat geluid :twisted:
Afbeelding

Kunki_156TS

ma jul 02, 2007 20:55

Mensen mensen jullie brengen mijn in de war :shock: :lol:

heeft iemand ook daadwerkelijk ervaring met apexi power intake of niet? wat doet die op een 156?
Voor zover ik nu kan zien is de BMC weer beter dan de apexi maar daarintegen is die ook 200 eurie duurder.
Ze filteren dus allebei goed hebben allebei een mooi geluid? Maar waar zit dan het verschil tussen deze twee?

Kan iemand mij helpen :?

Het-Licht
Guru
Guru

ma jul 02, 2007 22:42

Voordeel van een BMC is dat je met een slang een goede directe luchtaanvoer kan maken van buiten de motorruimte. Zo heb je nooit last van warme lucht, iets wat een open filter in de motorruimte altijd last van heeft...

Kunki_156TS

di jul 03, 2007 00:44

heeft dat niet hetzelfde effect als een slang vanaf de bumper naar het OLF?

ik wil je niet in twijfel trekken hoor en ben heel blij met je reacties wil het alleen zeker weten voordat ik zoveel geld uitgeef :? :D

Boyd
Full Member
Full Member

di jul 03, 2007 11:07

Als je die BMC goed aansluit krijg je zoals het licht zegt een directe aanzuiging van koude lucht, als je je hand ervoor houdt zuigt hij ook echt. Een slang ernaar toe zal wel wat koude lucht er naar toe leiden, maar zal toch beinvloed kunnen worden door de warme lucht in het motorruim.

Ik heb hem zo gemonteerd. Nou is dat voor een 156 niet mogenlijk omdat daar de kentekenplaat zit. Misschien dat je dan de buis naast een mistlamp kan plaatsen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kunki_156TS

di jul 03, 2007 11:18

Ok duidelijk :D

waar zijn deze filters het goedkoopst heeft iemand daar ook nog een adresje voor? :wink:

Knots
Junior Member
Junior Member

di jul 03, 2007 23:49

Hier ku je ook nog wat info vinden over het BMC CDAfilter

http://www.autopro.nl/www_autopro_nl/BMC/body_bmc.html
Groetjes,Knots (alias Jan Kielman)

Gehad:
Alfa 155 1.8 8v SB 1992 Nero 601
Alfa 155 1.8 8V WB 1996 Blue Nord
Alfa 155 2.0 8v SB 1994 Nero 601 b/b
Alfa 155 1.7 8v WB 1996 Nero 601
Nu:
Alfa 156 2.0 16v 2000 Blu Vela

Kunki_156TS

wo jul 04, 2007 09:15

ik heb het BMC filter besteld. Hou jullie op de hoogte.
Ik heb hem trouwens besteld op www.carboning.nl voor de mensen wie het willen weten.
De complete set + verzend en rembourskosten is 323 eurie.

greetz laurens

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 04, 2007 12:47

@ Boyd; je hebt een waanzinnig mooie 155.. =D>
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

do jul 12, 2007 18:18

Hier ku je ook nog wat info vinden over het BMC CDAfilter

http://www.autopro.nl/www_autopro_nl/BMC/body_bmc.html
Ziet er goed uit !

Heb zelf een 75 TS met K&N 57i-kit en buiten het leuke aanzuiggeluid heeft het geen
merkbaar effect...........

Vraag me eigenlijk af om BMC ook een optie zou kunnen zijn......

Succes iig !

Grtz,

Alfa75JC
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Terug naar “Tuning onderwerpen”