Andretti Molletti

RE: Bandenspanning slicks op 33

di aug 22, 2006 23:09

Teksten als zeikmodus aan en dooddoeners als laat maar zijn m.i. niet een vrijkaartje om maar van alles te posten.

Ik poog de starter van het topic te helpen met een advies betreffende bandenspanning, welke uit mijn eigen ervaring komen.
Gelukkig zijn er nog mensen die me waarderen en mijn antwoorden zien als technische aanvulling op hun kennis.

De toegevoegde waarde van de suggestie zie ik persoonlijk niet zo... daarnaast doet het me pijn.

Topics als 75 turbo numerata, Dreeser en andere zijn zo een stille dood gestorven...
Inmiddels heb ik geleerd naar het positieve te kijken en ondanks alles te proberen mensen te helpen.. dit gaat steeds vaker via de telefoon of andere communicatiemiddelen dan het forum. Zoals al vaker geroepen door diverse forum-leden gaat dit ten koste van de kennis op het forum.
laten we nogmaals eens de hand in eigen boezem steken en de technische kant van het forum proberen technisch te houden. Wil je bepaalde gegevens niet kwijt, of heb je een commercieel doel, reageer dan gewoon niet en laat iedereen in zijn waarde!!

Oja, en wat Dennis zegt, beginnen op 1,8 is zo gek nog niet want je hebt idd niet even lucht als zaterdagmiddagamateur in de pitstraat.. dat was ik effe vergeten ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bandenspanning slicks op 33

di aug 22, 2006 23:21

Topics als 75 turbo numerata, Dreeser en andere zijn zo een stille dood gestorven...
Doodzonde! Ik vroeg me al af waar het dreeser-topic gebleven was en of je de auto überhaupt nog gebruikt. Laat je niet wegjagen!

En lucht in de pitstraat kan toch met een klein compressortje? Er zijn daar toch echt wel stopcontacten, en de 'grote jongens' vinden het vast ook niet erg als je bij hun even aanprikt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 23:27

Doodzonde! Ik vroeg me al af waar het dreeser-topic gebleven was en of je de auto überhaupt nog gebruikt. Laat je niet wegjagen!
=D> =D>
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

di aug 22, 2006 23:37

oke oke :oops:

ik ben verhuisd, heb recht op vakantie etc etc :)

maar de dreeser is alive!!!!

Eerdaags eens uit het stof vissen en op het SS aanwezig!

Yuri... je komt maar eens je tank halen en neem dan je sleutelkleren mee :lol:

Fijn te horen dat er belangstelling is... als ik het weer wat rustiger heb ga ik zeker weer s wat tiepen..
wees eerlijk, de topics van de andere reesers zijn net zo leuk om te lezen en inspiratie op te doen ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 23:39

O ja, die tank... in de eigen drukte vergeten.... :oops: :oops: :oops: maar die kom ik nog halen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 23:43

oke oke :oops:

ik ben verhuisd, heb recht op vakantie etc etc :)

maar de dreeser is alive!!!!

Eerdaags eens uit het stof vissen en op het SS aanwezig!

Fijn te horen dat er belangstelling is... als ik het weer wat rustiger heb ga ik zeker weer s wat tiepen..
wees eerlijk, de topics van de andere reesers zijn net zo leuk om te lezen en inspiratie op te doen ;)
:thumbs: Dóen!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Mobster

wo aug 23, 2006 09:24

Dreeserscafé was idd een leuk topic, leuk om zien hoe je van een slappe worst een strakke reesbak maakt :D :wink:

_pieter,

Kijk eens naar volgende link, daar een schat van informatie over bandendruk e.d:
Afprinten en aan de zonneklep plakken :D

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... ations.htm

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 23, 2006 13:00

en let even op de kleine lettertjes: alle temperaturen in graden fahrenheit..!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

pop
Member
Member

do aug 24, 2006 20:17

mobster bedankt.

dat is een mooi tabel! hij loopt al uit de printer.
Bertone 2000GTV 1971
alfetta 2000GTV 1977

ducati 750s
ducati 900ss
ducati 650 indiana

_Pieter_
Guru
Guru

do aug 24, 2006 23:12

Allen, heel veel dank voor jullie bijdrage. :thumbs: Deze leek heeft inmiddels een beetje een :idea:

Ik zal mijn voetpompje in elk geval niet vergeten naar het SSAR mee te nemen, jullie zijn allemaal van harte uitgenodigd om hem naar behoeve te lenen, onder het genot van het gebruikelijke ge-o-h over bandenspanning en andere racerpraat. :D

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

do sep 14, 2006 10:35

Zo, even de bevindingen:

Bandenapparaten bij de benzinepomp zijn kl*te! Ik had volgens zo'n apparaat 1.9 achter en 1.8 voor erop gezet, maar ze leken me al vrij hard.
Gelukkig heeft mijn collega (ex-Michelin) een geëikte voetpomp van dit merk. Even checken en ze waren dus veeeel te hard (2.2 !)
Nog even gauw aangepast, rondje op het parkeerterrein gereden en direct de baan op.

Rijden met slicks is dus idd helemaal :D :D :D Ging erg lekker! 2.38 was het hoogst haalbare met de huidige stuurmanskunsten en materiaal.

Na 1 sessie weer spanning gemeten, voor stond op 2.2, dus 1.8 als uitgangswaarde is ok. Achter werd niet heet, maar warm genoeg om lekker te plakken.
Na de 2e sessie moesten de straatbanden er weer op, dat lukte prima maar linksvoor zat muuuurvast. Even laten afkoelen dus, daarna was de band met beleid te wisselen.

Gelukkig op de velgen geschreven waar welke band zat, ik ga rouleren dat de banden niet 2x linksvoor zijn, want die krijgt echt op zijn donder.

Nog een vraagje: De banden hebben ontzettend veel rubber opgepakt, ze zijn dikker dan ze waren voordat ik ze monteerde. Kan ik dit rubber gewoon laten zitten, of heeft dit nadelige effecten?
En als het eraf moet, hoe doe je dit dan?

Tot op het SSAR!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

do sep 14, 2006 11:45

Het is wel een stuk prettiger om de "pick up" weer van de banden te verwijderen. Het komt op onmogelijke momenten weer los van je loopvlak waardoor je achterliggers weer belaagd worden door rondvliegend rubber (voorruiten sneuvelen al genoeg op t circuit) Plus je banden zijn in onbelans dus trillen als een bezetene...

Verwijderen:

Pak een fohn en een plamuurmes en steek het overtollige rubber voorzichtig van de band af....
Shut up and ride!

_Pieter_
Guru
Guru

do sep 14, 2006 13:17

@ Bralfa: Thanks voor de tips, het lijkt dan me ook wel symphatiek om dit even te doen met al die mooie Alfaatjes op de baan, ik wil geen gesneuvelde ruiten op mijn naam. Wel weer een klusje erbij vrijdagavond :-)

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Tuning onderwerpen”