derien

GT 1300 Junior naar 2L

do nov 10, 2005 14:19

Dit hoort niet echt bij tuning thuis maar weet niet precies waar anders… :roll:

Als ik in een GT Junior 1300 lusso een 2L blok met een 1750 achteras zou willen monteren wat moet er dan allemaal nog meer veranderd worden? Versnellingsbak is toch het zelfde op alle modellen? Remmen, heb ik genoeg brakingpower? Heeft iemand wel eens een 2L met 1750 achteras gereden? Zo ja is dat op de snelweg ook te doen?
Laatst gewijzigd door derien op di aug 22, 2006 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1370
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: GT 1300 Junior naar 2L

do nov 10, 2005 15:01

Dit hoort niet echt bij tuning thuis maar weet niet precies waar anders… :roll:

Als ik in een GT Junior 1300 lusso een 2L blok met een 1750 achteras zou willen monteren wat moet er dan allemaal nog meer veranderd worden? Versnellingsbak is toch het zelfde op alle modellen? Remmen, heb ik genoeg brakingpower? Heeft iemand wel eens een 2L met 1750 achteras gereden? Zo ja is dat op de snelweg ook te doen?

Bedankt,
Rino
Moet zo wel kunnen, overtuig jezelf eens van de remwerking zoals die nu is. Is die wel voldoende? Daar is nl. nog veel ruimte voor verbetering.

Ik rij met een Giulia Super 2.0 met 2.0 achteras van een Berlina en dat gaat prima, een 1750 zal niet veel anders zijn.
Oo==v==oO

kroehlur

RE: GT 1300 Junior naar 2L

do nov 10, 2005 15:13

Versnellingsbak van een 1300 is anders (korte 5). Voor de rest is het gewoon inlepelen die hap en :driving:

Remmen is niet echt een probleem vind ik. Anders kan je een set 2000 fusees op de kop tikken en de daarbij horende iets grotere remmen maar is mi niet echt nodig.

Ik weet niet of een 1750 en een 2000 achteras zelfde overbrenging hebben. Is een 1750 ook 4.1:1 of is hij 4.3:1?

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: GT 1300 Junior naar 2L

do nov 10, 2005 15:42

Versnelingsbak: 1300 t/m 2000 bakken zijn gelijk (uitgezonderd Gt junior 1300 heeft een korte 5), alleen 2000 bakken hebben een andere hoofdlager.

Achteras: Je hebt 10/43 (Berlina) en 10/41 (GTV/spider), beide kunnen met een 2-liter motor, de ene is iets korter dan de andere (of langer :roll: ).

Remmen: Standaard is wel voldoende maar je kunt het up-graden met 2-liter schijven en brembo klauwen (zie tuning 105) of 2-liter fusees met bijbehorende schijven en klauwen.

Motor: Je moet geloof ik wel het uitlaatspruitstuk hebben van een 2-liter, deze is iets langer. Die van een 1300 past wel, maar dan moet je wel het een en ander aanpassen.

Correct if I'm wrong 8) , succes.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: GT 1300 Junior naar 2L

do nov 10, 2005 16:56

Een 1750 achteras is hetzelfde als een 1300 en een 1600: 9/41, duidelijk korter dan de Berlina (10/43)en de Bertone 2 liter(10/41).
Scheelt ongeveer 500 toeren in 5. Ik vind die korte achteras op de snelweg helemaal niks, terwijl de 2 liter juist erg prettig is.
Remmen zijn goed genoeg, desnoods wat sportievere blokken erin.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

derien

RE: GT 1300 Junior naar 2L

zo nov 13, 2005 22:32

Bedankt voor jullie antwoord. Remmen zijn mij nu duidelijk.

ciclista,

Ik weet niet of ik het verkeerd begrijp... Maar als ik dus een 2L blok met een 2L versnellingsbak (voor de langere 5de) en een 1300 achteras (die zijn allemaal toch het zelfde) Maak de auto op de snelweg te veel toeren.
Ben niet heel technisch maar de auto zal toch nooit meer toeren maken dan een standaard 1300? Je kunt alleen wel harder dus als je harder rijd maakt hij meer toeren? Ik bedoel; als ik in een standaard 1300, 120 km/p rijd dan maar ik net zo veel toeren als een 2L, met 1300 versnellingbak en een 1300 achteras. Of mis ik iets? :oops:

Ik begrijp dat een 1750 achteras hetzelfde is als een 1300 en een 1600, maar zijn ze ook allemaal even stevig? Wat zou ik moeten doen om deze "setup" betrouwbaar te maken? Tussen as Cardan?

Ik heb nog geen 1300, maar heb een hele mooie gezien en overweeg deze te kopen, ook al was ik om te beginnen alleen op zoek naar een 1750 of 2000...

Ciao,
Laatst gewijzigd door derien op di aug 22, 2006 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: GT 1300 Junior naar 2L

ma nov 14, 2005 12:15

Even mijn mening:

achteras 1750 = gelijk aan 2 liter Bertone (10/41) en heeft geen sper.

Ik heb er hier eentje liggen van een 1750 en heb de overbrenging even gecontroleerd.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: GT 1300 Junior naar 2L

ma nov 14, 2005 12:51

@ Roel, dat is wel de goede benadering bij Alfa, gewoon kijken wat je in handen hebt. Is die as te koop?
@Derien, al jouw stellingen kloppen, qua betrouwbaarheid geen verschillen.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Dennis Otten
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: za nov 26, 2005 21:29
Locatie: leiden
Contacteer: Website

RE: GT 1300 Junior naar 2L

ma apr 10, 2006 21:59

Is een versnellingsbak uit een giulia 1300ti uit 1968 hetzelfde als uit de junior? of het dezelfde bak als uit een 2000?
Alfa Giulia, Ducati Pantah 900ie

Andretti Molletti

RE: GT 1300 Junior naar 2L

ma apr 10, 2006 22:04

mechanisch-hydraulische koppelingen heren???

lezen jullie het KB wel???


;)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: GT 1300 Junior naar 2L

ma apr 10, 2006 22:43

mechanisch-hydraulische koppelingen heren???

lezen jullie het KB wel???


;)
:blue_lol: :idea: :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!


Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: GT 1300 Junior naar 2L

zo apr 23, 2006 11:53

Rino!

Wij moeten even afspreken, tav je 1750.
Tevens kan ik je met dit verhaal ook wel helpen.
Wat ik wel moet weten is het bouwjaar van die 1300. Of dat een unificata is.
Dan is alles goed te doen. Ik heb evt ook nog een 2.0 liggen, met vliegwiel etc.
Wellicht samen met de 1750 een prijs maken.
Groet,
Rik

PS ik heb met Egbertone dezelfde actie uitgehaald. Hij had ook een 1300 junior, nu helemaal 2.0 gebouwd!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Tuning onderwerpen”