Waar naar toe met de accu?

Achter de bijrijdersstoel op de vloer
26%
11
In de kofferbak
74%
31
 
Totaal aantal stemmen: 42
Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1774
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Waar naar toe met de accu?

za feb 25, 2006 10:04

accu mag vlg. mij gewoon in a.bak, een berlina met airco heeft dit std. zo vanuit fabriek,so what's the problem :D
tegen a.bank rechts als ik het me goed herinner,maar voor gewichts verdeling is achter bijrijderstoel iets gunstiger,zit vaak niemand :D
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Waar naar toe met de accu?

za feb 25, 2006 19:01

Puur theoretisch zou het gewicht zoveel mogelijk in het midden van de auto moeten zitten en zo laag mogelijk. In dat opzicht is de plek achter de bijrijder ideaal zijn.
Voor veiligheid idd in de kofferrumte maar daar heb je al gastank zitten en de accu gaat dan een stuk buiten de steunvlak(de wielen) gemonteerd worden wat de achterkant instabieler gaat maken. In de laatste geval zou het instuuren beter worden maar de achterkant zou moeilijker in bedwang te houden zijn. Dus aan de voorkant win je wat en aan de achterkant verlies je wat.

Ik zou voor het plaatsen achter de bijrijder gaan. Normaal zitten de accu's met één band of één strip aan de bovenkant vast. Voor zekerheid zou ik wel 2-3 van deze bevestigingen gebruiken. Het wisselen duurt dan wat langer maar dat is de bijzaak. In dit geval zijn er geen negatieve punten t.a.v. de wgligging en de veiligheid lijkt me in oorde als het goed vastzit. Nu win je wat aan de voorkant en verlies je helemaal niets aan de achterkant.


Als we al bezig zijn: hoe moet dat gebeuren? Ik begrijp dus dat er kabels van een auto waar de accu af fabriek achterin zit, gebruikt kunnen worden en het vastzetten is ook niet zo'n probleem. Waar het mij omgaat is: hoe sluit ik de originele accuklemmen op de de accukabels die in mijn geval uit de kofferbak komen?

De accu zit op de behoorlijk foute plek qua gewicht . Alleen de bumpers van en 75 V6 vind ik nog fouter :wink:
Laatst gewijzigd door Dr.Agan op za feb 25, 2006 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Waar naar toe met de accu?

za feb 25, 2006 19:02

Alleen de bumpers van en 75 V6 vind ik nog fouter :wink:
Moet je een 2.5 QV zoeken :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Waar naar toe met de accu?

di feb 28, 2006 19:56

Geheel volgens mijn natuur heb ik het pad van de minderheid gevolgd........................ :wink:

De accu staat inmiddels achter de bijrijdersstoel. Gewoon op de vloer gezet en met 2xM8 bevestigd. Accukabel iets verlengd en een hoofdstroom-ring door de motorruimte aangelegd. Wil voor dat ik het circuit opga nog wel een stevige accubak in elkaar lassen en deze iets beter op de bodem bevestigen (6xM8 & lassen) en de accu dan met 2 degelijke strips vastzetten. Komt wel goed denk ik.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Dr.Agan
Full Member
Full Member
Berichten: 399
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:16
Locatie: Cheese City

RE: Waar naar toe met de accu?

wo mar 01, 2006 00:06

Maar eeuuuhh, hoe rijdt dat ?
Merk je er wat van v.w.b. het instuuren?
Omdat ik niet zo'n kenner ben :zat de accu standard achter de koplamp of misschien tegen de schutbord?
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Waar naar toe met de accu?

zo mar 12, 2006 22:35

optie drie:

Op de rechter zitting van de achterbank: Daar is voldoende ruimte om een gat van ongeveer 30x25 uit te zagen. Daaronder zit niks, behalve je remdrukverdeler, die je kan verplaatsen.
Goed, reeds, een gat gezaagd, vervolgens een bakje vouwen en er in lassen.
Daar je accu in.
Bekabeling trekken. Deksel van staal vouwen, castschroeven. Klaar.
alle problemen opgelost.
Zie ook diverse autos van Giacomini, en het apparaat van Henk prins.
Cool!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Tuning onderwerpen”