Puur theoretisch zou het gewicht zoveel mogelijk in het midden van de auto moeten zitten en zo laag mogelijk. In dat opzicht is de plek achter de bijrijder ideaal zijn.
Voor veiligheid idd in de kofferrumte maar daar heb je al gastank zitten en de accu gaat dan een stuk buiten de steunvlak(de wielen) gemonteerd worden wat de achterkant instabieler gaat maken. In de laatste geval zou het instuuren beter worden maar de achterkant zou moeilijker in bedwang te houden zijn. Dus aan de voorkant win je wat en aan de achterkant verlies je wat.
Ik zou voor het plaatsen achter de bijrijder gaan. Normaal zitten de accu's met één band of één strip aan de bovenkant vast. Voor zekerheid zou ik wel 2-3 van deze bevestigingen gebruiken. Het wisselen duurt dan wat langer maar dat is de bijzaak. In dit geval zijn er geen negatieve punten t.a.v. de wgligging en de veiligheid lijkt me in oorde als het goed vastzit. Nu win je wat aan de voorkant en verlies je helemaal niets aan de achterkant.
Als we al bezig zijn: hoe moet dat gebeuren? Ik begrijp dus dat er kabels van een auto waar de accu af fabriek achterin zit, gebruikt kunnen worden en het vastzetten is ook niet zo'n probleem. Waar het mij omgaat is: hoe sluit ik de originele accuklemmen op de de accukabels die in mijn geval uit de kofferbak komen?
De accu zit op de behoorlijk foute plek qua gewicht . Alleen de bumpers van en 75 V6 vind ik nog fouter