Andretti Molletti

Re: RE: Tunen van een Alfa 75 2.0 TS voor het circuit

zo jan 22, 2006 23:40

Dan voor lekker op 4 mm toespoor zetten, stuurt ie lekker direct
Dat lijkt me wel heel veel en lijkt me ook niet dat ie dan lekker direct stuurt...als je wilt dat ie heel direct stuurt dan moet je juist nul toespoor geven of zelfs iets uitspoor...Wordt ie wel wat zenuwachtiger van rechtdoor... 1graad toespoor met 2,5 graad camber en 4 graad caster is mooi voor een straat/circuit auto.
mm en graden....

Moet je eerst wel weten om welke velgenmaat het gaat 14 inch of 16 inch met 4 mm maakt een wereld van verschil ;)

Het-Licht
Guru
Guru

RE: Tunen van een Alfa 75 2.0 TS voor het circuit

zo feb 05, 2006 16:39

Ik rij met 15"... Nog een vraagje : Een vriend van me en ik hebben allebei een 75 die we voor trackdays gebruiken. Nu willen we de Dion as aanpassen. We willen namelijk camber en toespoor achter. Ik weet dat hier laswerk bij komt kijken, maar das geen probleem.
Maar nu de vraag : Wat zijn de beste waardes ???

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo feb 05, 2006 19:03

Heb geen praktijk ervaring maar zou het niet overdrijven. Zag op de ring dat de auto's van RS die gezette achteras hebben ook maar zeer gering nagatief staan (1 graad?) vwb toespoor, weet niet hoeveel vermogen julliec 75's hebben maar voor een (vrijwel) standaard TS vraag ik me af of toespoor wel zinvol is.

Gr,
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op zo feb 05, 2006 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Het-Licht
Guru
Guru

zo feb 05, 2006 19:20

Heb een praktijk ervaring maar zou het niet overdrijven. Zag op de ring dat de auto's van RS die gezette achteras hebben ook maar zeer gering nagatief staan (1 graad?) vwb toespoor, weet niet hoeveel vermogen julliec 75's hebben maar voor een (vrijwel) standaard TS vraag ik me af of toespoor wel zinvol is.

Gr,
DJ
Ze zijn nu nog nagenoeg standaard maar we willen eerst de wegligging helemaal top hebben. Maar in de toekomst moet er zeker meer vermogen gaan komen...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 05, 2006 19:56

Dan voor lekker op 4 mm toespoor zetten, stuurt ie lekker direct
Dat lijkt me wel heel veel en lijkt me ook niet dat ie dan lekker direct stuurt...als je wilt dat ie heel direct stuurt dan moet je juist nul toespoor geven of zelfs iets uitspoor...Wordt ie wel wat zenuwachtiger van rechtdoor... 1graad toespoor met 2,5 graad camber en 4 graad caster is mooi voor een straat/circuit auto.
mm en graden....

Moet je eerst wel weten om welke velgenmaat het gaat 14 inch of 16 inch met 4 mm maakt een wereld van verschil ;)
Ik ben gewend om toespoor in graden te meten (volgens mij is dat gebruikelijk)....zo ken ik er ook nog wel een paar, zo van "hangt er van af, waar je die 4 mm meet, 3 meter voor de auto of 1 meter voor de as"...etc... In graden is 1 graad genoeg toespoor, zowel voor straat als voor circuit/club, eerder minder zelfs. Niet om gelijk te hebben :oops: , wel om waardevolle ervaring te delen. :wink:
Alfa romeo: The art of the machine!

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo feb 12, 2006 09:34

Als het het om gewichtsbesparing gaat zou ik voor "de sier" niet te veel Aluminium gebruiken. Volgens mij heeft Aluminium namelijk het zelfde soortelijk gewicht als Beton : 2.6. :shock:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mar 07, 2006 14:24

Duurde even, maar inmiddels wel bericht van hun kant:

Sorry, voor de late reactie. Ik gebruik sinds januari een nieuw emailadres, en keek vanavond toevallig naar mijn oude adres.
Ik heb een stabilisatorstang liggen, 30 mm. Prijs 100 euro, exclusief verzendkosten.

Als je nog interesse hebt kun je mij mailen op maxpowerv11@hotmail.com.

Met vriendelijke groet,
Michael

Dus wellicht dat mensen hier nog wat mee kunnen!

Terug naar “Tuning onderwerpen”