Weer een update, met voortgang maar ook wat tegenslag
Blok laatst terug er in gelegd, koelsysteem aangesloten en afgeperst en die was lekvrij.
Uitlaat voor 95% klaar, alleen nog wat stukjes aflassen en het sierstuk er op maken.
Ik ben tevreden met de uitlaat, hangt overal lekker hoog behalve waar die onder de deDion as moet. maargoed dat zal zich vanzelf oplossen
En bodemspeling met de downpipes ziet er ook top uit
Schemas nagekeken en de kabelbomen nagemeten, en die kloppen. Schrok nog even van een weerstand van 80 ohm van plus naar massa, maar dat zit in de dashboard bekabeling en een cross-check met een andere 75 leerde mij dat dit kennelijk normaal is.
Goed, toen was het tijd om maar eens te kijken of we oliedruk konden krijgen.
Dus accu aangesloten en maar eens rond laten gaan. De motor draaide mooi rond maar ik kreeg geen oliedruk op de meter. Meter getest, die werkt. Sensor is nog verdacht. Waarschuwingslampje ging wel aan, das niet goed.
Even goed gekeken en ik had de slangen van mijn remote oliefilter verkeerd om. De olietoevoer was dus tegen de terugslagklep van het filter aan drukken.... Goed, dat omgedraaid en weer opnieuw proberen.
Echter nu werd opeens het rondsel van startmotor uit het vliegwiel geduwd. De startmotor blijft wel draaien, dus het relais is bekrachtigd...
Geen schade of slijpsel aan het vliegwiel of de startmotor gelukkig.
Wel vreemd gedrag, 1ste keer na montage kun je rustig 30 sec. de motor rond gooien. Maar bij opnieuw starten max een seconde voordat het rondsel terug gaat en je alleen de startmotor nog hoort draaien.
Dus dat wordt een kwestie van uitsluiten. Vliegwiel met een meetklokje opmeten, tanden tellen, bendix uitsluiten etc etc
Met dat gedoe dus ook niet kunnen kijken of de motor wel oliedruk opbouwt.... Er loopt wel olie uit de leidingen als ik ze open draai en ik zie verse olie in de kanalen in de kop als ik de pluggen daar los draai. Dus rondpompen zal die wel doen. Dat is nog steeds niet hetzelfde als echt oliedruk maargoed, voor nu loopt het zeker niet stuk.
Maar verder onderzoek is niet mogelijk met de motor in de auto, dus helaas moest die er weer uit.
Dit keer maar de botte bijl methode en de voorbereidingen gedaan om die voorste dwarsbalk demontabel te maken. Puntlasjes uitgeboord, 5 minuten met een beitel en ie lag er uit.
Zo'n V6 gaat er dan echt in 5 minuten uit als die praktisch recht naar voren kan
Motorruimte dus zoals jullie kunnen zien wit gespoten. 2k industrielak. lekker degelijk, goedkoop en zeker bij dit soort projecten waarbij er wellicht nog wat veranderd moet worden wat verstandiger dan super mooi in kleur aflakken.
Plus deze lak kan tegen chemicalien, hitte, en is makkelijk aan te maken en bij te werken.