Pagina 2 van 5

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 12:46
door frankalfa
Emile, nodig gt@freak en de gatenzagenset eens uit? :wink:

Suc6 met dit project, ga'k volgen!

Grtz,fRank

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 12:55
door GTA287PK
Hij mag best een x buurten Frank, dat mag overigens iedere Alfa-freak, maar die gatenzaag mag in de toolbox blijven, da's nou juist het probleem.. Metaal weghalen ? damágnie, volgens reglement.. Kijk maar eens op twinsparkcup.nl , kopje "reglement"... D'r mag sowieso héééééééééél erg weinig, volgens reglement.. Goed voor de portemonnee, not so good voor de snelheid.. Maar goed, d'r wordt "ons" BigFun in het vooruitzicht gesteld, dus.. En de tot dusver best al vele positieve reaktie's geven de race-burger extra moed !

Ze staat nu broederlijk (zusterlijk ?) naast de Giulia en het is best een leuk plaatje. En als het me écht niet bevalt, & de GTV niet zo makkelijk een nieuwe liefhebber/eigenaar/racer zou vinden dan mik ik alle rubbers eraf, 4 pitter eruit, alles in uniball's, dikke/kekke stabi/dempers erop, dikke Busso erin, sperreke erop, dozijn slijpschijven halen bij Formido en goaoaoaoann !!!! :jumping:

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 13:05
door frankalfa
Had uiteraard heel dat TS cup reglement nog niet gezien... In dat geval ben je mooi met de verkeerde auto begonnen... :lol:

Grtz,fRank

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 13:08
door Alfissimo
Zwaartepunt ligt lager en met zo'n lijn zal ie ook niet veel wind vangen. Denk dat je door de onafhankelijke achterophanging ook een stukje sneller door de bocht kan als met een 147 of 156.
Als je met genoeg snelheid de bocht kan uitkomen zou je toch niet teveel mogen verliezen op het rechte stuk lijkt me?

Re: RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 13:13
door GTA287PK
Had uiteraard heel dat TS cup reglement nog niet gezien... In dat geval ben je mooi met de verkeerde auto begonnen... :lol:

Grtz,fRank
Heeft één of andere fabrikant, ik meen in Suffenhuizen of zo, toch ook eens gedaan met een 911-model of zo ?? Wordt dus "gewoon" een paar jaar doorontwikkelen..

Enne ja Maarten, heb de achterwiel ophanging van de 156 en de GTV even bekeken, dat scheelt wel een stukkie !! We (ik) gaan het meemaken !

Re: RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 14:24
door GTA Fre@k
En als het me écht niet bevalt, & de GTV niet zo makkelijk een nieuwe liefhebber/eigenaar/racer zou vinden dan mik ik alle rubbers eraf, 4 pitter eruit, alles in uniball's, dikke/kekke stabi/dempers erop, dikke Busso erin, sperreke erop, dozijn slijpschijven halen bij Formido en goaoaoaoann !!!! :jumping:
Dan kom ik dan wel langs met m´n toolkit! :D

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 14:50
door BugAlfa
Gtv 2.0 TS cup had std. 4-pots brembo's icm 305cm schijven ... Als je die kwijt kan in 15" dan heb je 'n echt legaal voordeel ! en alu brembo's zullen ook wel iets minder wegen niet ?
Die Gtv cup had ook de voorspatborden van Zender herkomst std. (met ontluchtingsroosters (lichter ? :wink: ) .
http://www.squadra916.com/forums/topic/ ... cup-found/ vond geen betere foto's ...
De rode "pauze" (breaks ...) waar ze't hier over hebben zijn waarschijnlijk de rode brembo remklauwen (brakes) :
http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfis ... ition.html :lol:
Veel zijn er niet geweest Volgens mij zo'n 200 V6 in de UK én 300 2.0ts in Italie én Belgie/Luxemburg . http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfis ... ition.html hier vergeten ze wel de in mijn ogen grootste bijzonderheid nml. de brembo's ...

Ik kan me in andere modellen zo niet direct speciale uitvoeringen bedenken die soortgelijke voordelen boden, en 2.0TS cup is niet UK market en ook niet NL markt ... misschien mogen alleen Belgen en Italianen ermee rijden :idea:

De 156 Cupspoiler was wel 'n optioneel leverbare uitrusting alom leverbaar : optie 923 ...
155 Silverstone/Formula(1.8ts ! in Belgie) had 'n Splitter (waarbij Tarquini z'n vooruitgeschoven splitterpositie mee de Btcc titel opleverde) én alu verhoogstukken voor de Achterspoiler = nog zoiets waarmee de Btcc titel iets makkelijker binnengehaald werd . :wink:

'n beetje historiekkennis levert misschien nog meer vondsten op die Alfa ook met homologatie voor de Autosport zelf al bedacht had :idea:

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 15:36
door GTA287PK
:thumbs: voor je creatieve brein Peter ! Ik vrees alleen dat "iets wat ooit eens op een racer, volgens reglement in een raceklasse" legaal/normaal was, dit NIET zo is volgens dat "class E " reglement waaraan de Twinspark cupper moet voldoen. Rode draad/basis is, volgens mij/zoals ik het begrijp, hoe een STRAATauto is/was uitgevoerd, in het land van rijden. Als een straat-GTV standaard alu Brembo's had en 305 mm schijven dan was het helemaal okee. Maar laat ik nu werkelijk geen pepernoot afweten van wat er al dan niet standaard op FWD auto's zit ...

Anyway: allemaal uitvogelen voor over een maandje of wat. Eerst dit seizoen afmaken met de Juul, (zou wel eens een race willen rijden, finishen en daarna alléén poetsen en olie...) interieur/motor uit de GTV, kooi erin, leidingen, hoofdstroomschakelaar, draagarmen stralen/lakken, dat werk. Ik kan dus nog wel ff vooruit. Maar laat vooral doorkomen, die invalshoeken/voorzetten/creatieve hersenspinsels/gaten in het reglement ! Gráág !!! :blue_cool:

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 16:02
door brolli21
Ik zou de draagarmen wel stralen,maar dat lakken zou ik achterwege laten,er staat nergens in het reglement dat er verf op moet,en iedere gram is er 1 ;)

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 16:32
door ebbr
Hier wat fotomateriaal van de cup varianten, kijk onder tabblad GTV cup:http://www.alfa916register.nl/916/tuning.php

Moet zo te zien maar es komen buurten vanuit Azewijn in het mooie Diem.... :wink: eenmaal 916 gereden blijft dat trekken gaaf spul.

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 16:53
door GTA287PK
Nou, daar hou ik je aan !! ( eenmaal 916 gereden....) En we zijn inderdaad bijna buren, gewoon een x aanwaaien als je zin hebt !

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 19:50
door AlfaGTV
Ben ik eindelijk niet de enige met een GTV :lol: .

Hopelijk komen we elkaar eens tegen op het circuit. Veel plezier met je project


Afbeelding

RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 20:11
door GTA287PK
Thanks ! Is dit je 2.0 TB ? Trackday (en) of race ? Ben (dus) erg benieuwd wat je auto weegt ! Alles eruit/kunststof glas ? Ballast weggeslepen of niet ? Natuurlijk is een zespitter wat zwaarder, weet je zo wellicht ook het verschil tussen het gewicht van een 6 cyl. en een 4 cyl. motor ?

Re: RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 21:04
door AlfaGTV
Thanks ! Is dit je 2.0 TB ? Trackday (en) of race ? Ben (dus) erg benieuwd wat je auto weegt ! Alles eruit/kunststof glas ? Ballast weggeslepen of niet ? Natuurlijk is een zespitter wat zwaarder, weet je zo wellicht ook het verschil tussen het gewicht van een 6 cyl. en een 4 cyl. motor ?
Dit is mijn 2.016v en ik rij er alleen maar trackdays mee. Ik heb een paar keer met de TB op het circuit gereden en dat was erg zwaar op de vooras. Wat de GTV nu weegt weet ik niet. De GTV is alleen leeggehaald aan de binnenkant. Ramen, deuren, motor/kofferklep zijn nog standaard, dus qua gewicht kan er nog veel aan gebeuren. Zo'n GTV is erg leuk. Het stuurt erg goed, maar mis toch echt serieus vermogen (zeker met een standaard versnellingsbak). Uitaccelereren vanuit een wat hogere versnelling is echt een ramp. Erg jammer, want de potentie van de GTV is erg goed. Als cupracer erg leuk, maar voor het echte werk te langzaam. Dus een 24V er in, of een coupe 16V Turbo blok zoals ik ga doen.

Re: RE: GTV Twinspark cupracer "in aanbouw"

Geplaatst: ma mei 19, 2014 21:51
door Bullettooth
150pk ts zijn dezelfde, 155pk hebben andere lagering en durven wel eens olie zuipen ...
Nope!

De GTV 916 is er in Cf1, Cf2 en Cf3

De Cf1 is idientiek aan 155 ook cf1

De gtv 916 Cf2 en CF3 is respectivelijk identiek aan 156 Cf2 en CF3.

De CF3 (150 pk) is de 'olie zuiper', door andere zuiger/veer constructie.


De CF1 is btw ook 150, heeft geen variable inlaat traject.

De beste/snelste/gretisgte is de CF2, die is 155 pk. Geen kats in spruistuk/ gaskabel ipv drive by wire en verstelbaar inlaat traject..