Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 15:06

Auto echt leeg halen idd en auto open laten.
Heb een klant die het zo doet nadat 4 keer zijn autoradio gejat was.
als je dat in Rotterdam zou doen zou je elke ochtend eerst een zwerver van je achterbank moeten schoppen! Zeker in de winter is een auto toch warmer en droger dan onder een brug of achter een metrostation. Voor mij en velen anderen geen optie dus!
o jawel hoor, en met een beetje geluk heb je naast die zwerver (die je eruit schopt) wel wat blikken bier :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 15:41

Auto echt leeg halen idd en auto open laten.
Heb een klant die het zo doet nadat 4 keer zijn autoradio gejat was.
als je dat in Rotterdam zou doen zou je elke ochtend eerst een zwerver van je achterbank moeten schoppen! Zeker in de winter is een auto toch warmer en droger dan onder een brug of achter een metrostation. Voor mij en velen anderen geen optie dus!
o jawel hoor, en met een beetje geluk heb je naast die zwerver (die je eruit schopt) wel wat blikken bier :lol:
Die leeg gezopen zijn, kun je nog eens aan het opruimen ook.....

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 16:32

Ik had een paar jaar geleden een 156 1.9JTD uit '99, die hebben ze gestolen midden in het centrum van Nijmegen, op een zaterdagavond, en geen glasresten oid te vinden op de plek waar hij geparkeerd stond...

Waarschijnlijk(volgens de politie) Hebben ze de auto wel open gekregen, stuurslot geforceerd en hem toen op een takelwagen/autoambulance geladen en er vervolgens mee weggereden..
Auto is 22 maanden later grotendeels gestript teruggevonden in Oost duitsland(40km voor de poolse grens)
Motor, interieur en wielen ontbraken... :? :shock:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 30, 2011 17:48

Ik had een paar jaar geleden een 156 1.9JTD uit '99, die hebben ze gestolen midden in het centrum van Nijmegen, op een zaterdagavond, en geen glasresten oid te vinden op de plek waar hij geparkeerd stond...

Waarschijnlijk(volgens de politie) Hebben ze de auto wel open gekregen, stuurslot geforceerd en hem toen op een takelwagen/autoambulance geladen en er vervolgens mee weggereden..
Auto is 22 maanden later grotendeels gestript teruggevonden in Oost duitsland(40km voor de poolse grens)
Motor, interieur en wielen ontbraken... :? :shock:
Veel werk voor alleen een motor wielen en interieur of zie ik het verkeerd?
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 30, 2011 18:00

Ik had een paar jaar geleden een 156 1.9JTD uit '99, die hebben ze gestolen midden in het centrum van Nijmegen, op een zaterdagavond, en geen glasresten oid te vinden op de plek waar hij geparkeerd stond...

Waarschijnlijk(volgens de politie) Hebben ze de auto wel open gekregen, stuurslot geforceerd en hem toen op een takelwagen/autoambulance geladen en er vervolgens mee weggereden..
Auto is 22 maanden later grotendeels gestript teruggevonden in Oost duitsland(40km voor de poolse grens)
Motor, interieur en wielen ontbraken... :? :shock:
Veel werk voor alleen een motor wielen en interieur of zie ik het verkeerd?

Dat vond ik nou ook, maar het scheen/shijnt dat de Jtd motoren erg populair zijn bij onze ooster/ooster buren...

Ik kon er in ieder geval niet meer wakker van liggen bijna 2 jaar na de diefstal. :lol:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di mei 31, 2011 00:28

Dank voor de reacties. Op de betreffende locatie is dezelfde dag ook een polo gestolen, dus heb nog mazzel gehad. En ook mijn rijbewijs is teruggevonden. Ik vermoed dat ze daar op de uitkijk staan. Als er iemand met een surfboard naar het water loopt, weet je dat die wel even weg blijft en wat spullen achter laat.

Heb inmiddels wel gezien dat er bij het rechterslot een hele kleine schade is. Als je er niet naar zou zoeken zou je het niet zien.

Dus ja, wat hierboven gezegd is, laat niets achter in je auto. En zelfs dan kan je pech hebben.
GT Junior 1300
156 SW

Gebruikersavatar
¶€®©¥
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do jul 28, 2011 01:23
Locatie: Amsterdam

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

do jul 28, 2011 23:15

Hoi mensen, ik ken dat druk trucje met het handvat en dat al vanaf het jaar 2000.
En toch ondanks ik in Amsterdam woon heb ik toch lekker eigenwijs een 156 gekocht, omdat het gewoon een lekker ding is.
Toch nu dat hij zo'n 4x per maand open staat, begint me toch te irriteren.
En aangezien het nu al zo vaak is gebeurt is de schade duidelijk te achterhalen, deukjes en scheurtjes in de hoeken van de deur grepen.
Zowel links als rechts, dus er kan niet meer gesproken worden over openen zonder schade.
Trouwens de schade bleek uitgerekend bijna 2000,- euro rond te zijn pffff. gelukkig wel casco verzekerd.

Is er niet iemand die weet waar je een tuning handgrepen kunt bestellen zonder sleutel ingang.
Of iemand die dat zou kunnen fixen want dan zouden we afzijn van het simpel openen.
Ik ken tot nu toe maar één kleine ingreep dat niet echt veel helpt.
Maar het verkorten van de push stangetjes in het gestel zou helpen minder snel open te gaan.
Maar dan heb je wel weer kans op sneller schade omdat ze dan denken dat ze nog harder moeten duwen.
Dus ik denk zelf een mooie nieuwe handvat op de markt brengen, en dan is de 156 weer helemaal vertrouwd en waardevol.

MVG Percy

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

do jul 28, 2011 23:34

Ik heb al een paar mensen om mij heen waar hun VW Transporterbus is gestolen. Vanavond het verhaal van weer een TDI weg.
Maatje van me heeft camera aan zijn gevel gemonteerd en wat denk je 04:00 uur in de nacht. Gozer op witte gympen komt naar de bus van de buurman lopen. Doet de deur open met de sleutel enige seconden later zie je op de beelden de achteruitlampen aan gaan. Hoofdverlichting aan begint te rijden, stapt een tweede figuur in en weg was hij. Minder dan 1 minuut.

:shock:
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6843
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

vr jul 29, 2011 20:35

Als ze er in zijn hoeven ze enkel een stekker in de uitleespoort te steken en dan kunnen ze rijden... Is bij heel wat moderne auto's zo makkelijk. Helemaal als je ook nog een loper hebt die op deuren en contact past. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
¶€®©¥
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do jul 28, 2011 01:23
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di jan 08, 2013 12:41

Als ze er in zijn hoeven ze enkel een stekker in de uitleespoort te steken en dan kunnen ze rijden... Is bij heel wat moderne auto's zo makkelijk. Helemaal als je ook nog een loper hebt die op deuren en contact past. :(
Klopt dat zekerings kastje licht ook vaak open en stekker klepje ook los, en mis wel wat benzine.
Dus gebruik ik nu een extra stuurslot, auto staat nu mindervaak open.
Behalve als ik mijn zonnebril heb achter gelaten dan staat het weer open en bril weg.

Denk brillen mafia...
Behandel je medemens zoals je zelf wilt worden behandeld?
Ik behandel mijn medemens al gouw hoe zei mij behandelen!

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di jan 08, 2013 19:45

Ik heb al een paar mensen om mij heen waar hun VW Transporterbus is gestolen. Vanavond het verhaal van weer een TDI weg.
Maatje van me heeft camera aan zijn gevel gemonteerd en wat denk je 04:00 uur in de nacht. Gozer op witte gympen komt naar de bus van de buurman lopen. Doet de deur open met de sleutel enige seconden later zie je op de beelden de achteruitlampen aan gaan. Hoofdverlichting aan begint te rijden, stapt een tweede figuur in en weg was hij. Minder dan 1 minuut.

:shock:
Afgelopen herfst inderdaad ook gebeurd hier in de straat. Niemand heeft wat gemerkt. Ook geen braaksporen, dus zo makkelijk kan het zijn... ik vraag me af hoe veilig bijvoorbeeld mijn GTA is met alarm en code systeem... ik heb gelezen dat aftermarket alarm vaak het veiligst is, omdat dit niet geïntegreerd is zoals een fabrieksaf alarm.

Maar goed laten we onze dieven niet teveel tips geven, iedere boerenlul kan meelezen op dit forum :lol:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6843
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di jan 08, 2013 20:16

Het voordeel is dat Alfa's niet zo gewild zijn voor dieven :) ... Je kunt ze als ze niet gestolen zijn al niet zo makkelijk verkopen en onderdelen van jonge auto's zijn er ook genoeg te koop voor niet al te gekke prijzen.

Degene die moderne auto's stelen willen daar meestal snel geld aan verdienen, zijn vaak goed georganiseerde bendes. Ze hebben geinvesteerd in de kennis en spullen om dit te kunnen en dat moet terug verdiend worden. De gestolen auto's worden of omgekat met kentekens van bv schade auto's of de auto's worden gekloond en verkocht. Op die manier is er snel geld te verdienen maar dan neem je wel auto's waar vraag naar is en waar er veel van zijn zodat de auto's minder opvallen. Voor onderdelen zijn moderne auto's al lastiger aangezien tegenwoordig bijna elk nummertje van elk onderdeel geregistreerd staat en er bij de RDW bij bv het keuren van WOK meldingen ook op gelet wordt waar de onderdelen vandaan komen. Het is niet meer enkel een motornummer waarmee je het schip in kunt gaan, ook nummers op bv de gordels of airbags zijn vaak geregistreerd.

Voor de joyriders hoef je je minder zorgen te maken met een modernere auto. Vanaf ongeveer '95 heb je de codesleutels en kom je met de simpele schroevendraaier niet meer zo ver. De tijd dat men een auto jatten omdat de trein niet meer reed is nu wel haast voorbij gelukkig, auto's die zo mee te nemen zijn zijn er niet zo veel meer. Eigenaren van oudere auto's lopen hiermee wel risico, hun auto's zijn immers relatief makkelijk mee te nemen. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di jan 08, 2013 20:18

Ik heb al een paar mensen om mij heen waar hun VW Transporterbus is gestolen. Vanavond het verhaal van weer een TDI weg.
Maatje van me heeft camera aan zijn gevel gemonteerd en wat denk je 04:00 uur in de nacht. Gozer op witte gympen komt naar de bus van de buurman lopen. Doet de deur open met de sleutel enige seconden later zie je op de beelden de achteruitlampen aan gaan. Hoofdverlichting aan begint te rijden, stapt een tweede figuur in en weg was hij. Minder dan 1 minuut.

:shock:
Afgelopen herfst inderdaad ook gebeurd hier in de straat. Niemand heeft wat gemerkt. Ook geen braaksporen, dus zo makkelijk kan het zijn... ik vraag me af hoe veilig bijvoorbeeld mijn GTA is met alarm en code systeem... ik heb gelezen dat aftermarket alarm vaak het veiligst is, omdat dit niet geïntegreerd is zoals een fabrieksaf alarm.

Maar goed laten we onze dieven niet teveel tips geven, iedere boerenlul kan meelezen op dit forum :lol:
tis helaas al TE bekend hoe je binnen een minuut een VW T meekan nemen zonder sleutel, maar kunnen ze dan ook niet nadenken bij de fabrikant??
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

di jan 08, 2013 21:17

Zoals gezegd dit is zeker niet Alfa specifiek. De auto binnen komen is erg makkelijk, ook zonder braakschade. Al regelmatig gedaan als er bij mij of bij vrienden de sleutel in de op slot staande auto lag. Er zijn handigheidjes die voor elke auto gelden en er zijn handigheidjes per merk/type. Ik ken ze overigens niet allemaal. Sommigen zijn zelfs net zo onopvallend en net zo snel als met de sleutel (jaren geleden had de ANWB een keer een test er mee, er was een bepaald type Hyundai die je sneller open kon breken dan met de sleutel openen).

Als je eenmaal binnen bent is het ook vrij eenvoudig om via de OBD connector in te breken op de electronica (hacken). Even de juiste CAN berichten en een Seed and Key draaien en je bent binnen. Vraagt wel wat uitzoekwerk van te voren (ze huren gewoon een keer zo'n auto en gaan dan aan het hacken, maken daar een stukje software van en tadaa..) dus dat zie je vooral op de VAG, BMW en Daimler auto's gebeuren. De nieuwe Giulietta heeft overigens een 29bits CAN bus en dat systeem is nog wat onbekender en dus ietsje lastiger. Bij oudere auto's is het soms zelfs nog iets lastiger om de startblokkering te omzeilen.

Ben er zelf overigens in thuis omdat ik in de auto-industrie werk en soms reverse-engineering doe via CAN bus.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Terug naar “Algemene Technische vragen”