Youngtimer <25 jaar in 2012 hoort in de category oldtimer! Geen km-heffing en kastjes dus?

Ja ook voor de erkende klassieker die jonger is moet een uitzondering gelden!
62%
23
Nee, deze groep hoort daar niet in thuis
38%
14
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

vr nov 27, 2009 09:40

Let op ben niet voor de km heffing. Maar als je dan nog geen 5000 km per jaar rijdt zullen de kosten daarvan waarschijnlijk minder zijn dan wanneer je nu gewoon nog houderschapsbelasting moet betalen. En waarom zou een joungtimer die niet belastingvrij is dat nu ineens wel moeten worden (vergelijkbaar met de heffing)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

vr nov 27, 2009 10:11

ik heb er totaal geen problemen mee dat het rijden belast wordt en het bezit niet.
Of de huidige KM-heffing dat ook allemaal eerlijk regelt is natuurlijk een tweede.
Eens.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

vr nov 27, 2009 12:39

Let op ben niet voor de km heffing. Maar als je dan nog geen 5000 km per jaar rijdt zullen de kosten daarvan waarschijnlijk minder zijn dan wanneer je nu gewoon nog houderschapsbelasting moet betalen. En waarom zou een joungtimer die niet belastingvrij is dat nu ineens wel moeten worden (vergelijkbaar met de heffing)
Ik heb nu de keuze de auto te schorsen, dat doe ik dus ook omdat pekel al helemaal not done is voor mij :wink: Dus ga denk ik niet goedkoper klaar zijn.

Wat ik nog erger vind is dat het oude systeem mij geen apparatuur verplicht voor alle youngtimers die ik bezit! Nu wel :evil:
Als ik nu een auto niet gebruik, schors ik hem kost het me niets meer voor een jaar. In het nwe. systeem moet ik voor die auto een kastje kopen en inbouwen en zorgen dat die blijft zenden ook al is hij weggezet. Kun je zeggen dat is 1x, maar die dingen kunnen gestolen worden gaan stuk etc.

Voor 1 gaat dat mss. allemaal maar er zijn liefhebbers met 10 of meer auto's!!! Die hobbiesten worden nu afgestraft. Schorsen vanaf je 3e auto of meer is nu helemaal gratis!



Ik ben bang dat er een autogeschiedenis gat geslagen gaat worden. Over 25 jaar kwijlt iedereen graag om een niet verprutste dashboard gesloopte GTV uit 1996...net als de GTV Bertone nu.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

vr nov 27, 2009 16:18

Ik ben bang dat er een autogeschiedenis gat geslagen gaat worden. Over 25 jaar kwijlt iedereen graag om een niet verprutste dashboard gesloopte GTV uit 1996...net als de GTV Bertone nu.[/quote]

Ben je nu serieus? :lol:

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

ma nov 30, 2009 12:08

Ja??? :-k

De echte verzamelaar wordt wel erg ontmoedigd een auto weg te zetten voor ons nageslacht. Na de sloopregeling zullen er dan weer wat het veld gaan ruimen. Wie gaat er 10 kastjes aanschaffen voor auto's die op dit moment nog niets waard zijn dan?!
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

ma nov 30, 2009 19:27

Dashboards... geld... beste mensen: daar gaat het niet eens echt om: we leven in 1984 op deze manier !
GSM data: opgeslagen. EPD: ale je medische gegevens: opgeslagen. Internetverkeer: opgeslagen. OVchip kaart: al je reisdata opgeslagen. KMheffing: al je auto kilometers: opgeslagen.
Nu mist nog 1 ding: een koppeling tussen deze bestanden... Honnecker was er trots op geweest ! :evil:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

ma nov 30, 2009 21:27

Dashboards... geld... beste mensen: daar gaat het niet eens echt om: we leven in 1984 op deze manier !
GSM data: opgeslagen. EPD: ale je medische gegevens: opgeslagen. Internetverkeer: opgeslagen. OVchip kaart: al je reisdata opgeslagen. KMheffing: al je auto kilometers: opgeslagen.
Nu mist nog 1 ding: een koppeling tussen deze bestanden... Honnecker was er trots op geweest ! :evil:
Exact! En wie gelooft dat die koppeling er niet al is of nooit komt, gelooft ook dat het kwartje van Kok ooit afgeschaft gaat worden, net als de snelheidsbeperking op snelwegen (dhr. Den Uyl) of de verplichte spatlappen (dhr. Westerterp). Euh dat laatste is een slecht voorbeeld geloof ik :wink: .
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

di dec 01, 2009 07:23

En er is nog meer bijgekomen lees ik net: de VS krijgt toegang tot onze banktransactie's... Wat voor 'regering' hebben wij eigenlijk ? (regeren = vooruit zien normaliter)
http://www.nu.nl/economie/2133781/vs-kr ... ns-eu.html
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

di dec 01, 2009 10:32

Stukje op geenstijl over de tunnel bij Roermond:

Echter, al sinds de bouw van deze gewraakte tunnel kampt het veiligheidssysteem met de ene na de andere storing. IJskoude cijfers: Het afgelopen anderhalf jaar werd de tunnel 1.800 keer afgesloten, waarvan slechts 97 maal terecht. Alle overige keren betrof het een storing in de controlekamer. Kosten van de tunnel: 300 miljoen euro. Extra kosten wegens vertragingen: 30 miljoen euro. Uiteindelijke oplossing: klik. Door deze zoveelste ICT-faal van de overheid mocht Camiel vannacht (twee jaar te laat) de tunnel officieel heropenen. En welke nu al profetische woorden sprak onze Minister van Verkeer die op het punt staat alle automobilisten in Nederland op te zadelen met een GPS-spionagekastje dat zo lek is als een mandje? "Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek." Right. Wat u zegt. Bedankt Camiel. Een beter argument midden in de discussie over rekeningrijden kunnen we niet bedenken.

Zoals de Engelsen zeggen enough said.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

wo feb 17, 2010 15:39

Werd notabene zojuist op mijn mobiel gebeld door het ministerie!!!

Een mevrouw verantwoordelijk voor de invoering van de km-heffing, stond me te woord en was zeer geinteresseerd in mijn hier op pagina 1 genoemde motivatie voor youngtimers (=erkenning door verzekeraars).

Met een dergelijke constructie zouden wel eens 'de vieze diesel oldtimers' voor dagelijks gebruikt uitgesloten kunnen worden, en youngtimers w.o. 916, ZS RZ etc (hobby-rijders tot max. 5000km), bij de groep gaan behoren.

Ze ging intern e.e.a. voorleggen en nader onderzoeken.

Gr René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

wo feb 17, 2010 15:48

Zo zo :shock:

Dat is een onverwacht positief en hoopvol bericht! Laten we hopen op een even positief vervolg. :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

wo feb 17, 2010 16:05

Ik denk dat Eurlings zijn beslissing gaat laten afhangen van deze poll, die manier van besluiten nemen heeft hij al vaker toegepast :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1349
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: Oproep: onrust invoering km-heffing youngtimers

wo feb 17, 2010 16:18

Dashboards... geld... beste mensen: daar gaat het niet eens echt om: we leven in 1984 op deze manier !
GSM data: opgeslagen. EPD: ale je medische gegevens: opgeslagen. Internetverkeer: opgeslagen. OVchip kaart: al je reisdata opgeslagen. KMheffing: al je auto kilometers: opgeslagen.
Nu mist nog 1 ding: een koppeling tussen deze bestanden... Honnecker was er trots op geweest ! :evil:
+1

Ook mijn voornaamste bezwaar.
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Terug naar “Het Forum Café”