Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 20:11

Is inderdaad geen standaard versie; maar zoals gezegd dit is geen Peugeot forum ;) Alfisti wakker schudden om mee te helpen dat er weer leuke Alfa's komen :)

PS: ergens lang mee bezig zijn zegt niets over of hij het wel goed gedaan heeft (en dat blijkt dan ook) of niet...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 20:19

PB

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 20:20

Ik was ook vrij negatief over de 159 en brera modellen, maar naarmate ik er steeds meer in rij moet ik mijn menig toch bijstellen.
Het duurt gewoon vrij lang voordat je echt gewend raakt aan het rijden in de nieuwe alfa's.
Daarentegen heb ik dat eigenlijk met alle nieuwe modellen introducties gehad.
75 carbs naar injectie was waardeloos, 33 IE was best ok, maar toen kwamen ze met kat,75 en als opvolger 155 oei dat was een stap zeg,
155 naar 156 eigenlijk reed de 155 2.0 16V leuker dan de 156 2.0, eerste serie 156 144/155 pk reed beter dan euro 3 versies ga zo maar door.
Achteraf valt dat allemaal best mee.
Ik denk dat ondanks de gm samenwerking alfa er toch het beste van gemaakt heeft.
Gelukkig zijn we daar nu vanaf en zullen de punten waar de liefhebbers kritiek op hebben worden aangepakt, nieuwe 4 en 6 cilinders zijn al in de maak. De nieuw uit te komen alfa's zullen gelukkig niks meer meekrijgen van het gestrande GM huwelijk.
Ik denk dat er weer een hoop leuke modellen en motoren aankomen en zie de toekomst weer rooskleurig tegemoet.
Brera 4 seconden langzamer dan een 130, geloof ik gelijk, maar een brera Q4 moet je ook niet kopen als zijnde een sportwagen want dat is het gewoon niet.
Brera is om de show mee te stelen en spider idem dito, ik ben er van overtuigd dat daar ook nog wel leuke modellen van uit komen.
Opvallend is ook dat we allemaal mopperen, maar de personen die de alfa's dagelijks rijden mopperen helemaal niet en zijn zeer tevreden over hun 159's, hoor zelden klachten en een bijkomend voordeel is dat ze ook nog heel blijven ook.
En ondanks een wat mindere start verkopen ze uiteindelijk nog goed ook
Misschien niet de spannendste rijdersalfa's , maar wel kwalitatief de beste alfa's tot nu toe.
Laatst gewijzigd door LENZ op vr jun 08, 2007 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ErwinV6

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 20:22

Aernoudt dit soort reacties lok je natuurlijk zelf uit, hier zitten alfaliefhebbers remember?
Die vinden het nu 1maal niet leuk als je aan 'hun' merk komt :wink:
Maarre had jij nog het plan om morgen spullen op te halen?

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 21:01

@GiuliaCorse, Aernoudt heeft altijd gelijk :^o
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Roeltje 164

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 21:24

@GiuliaCorse, Aernoudt heeft altijd gelijk :^o
DENKT TIE.... :roll:

Pppfff wat een topic, op zich wel goed, maar oneindig, maar ik zie het als een virus en als je moderne spul niet mooi vind, ach, ik had die mening ook een beetje, totdat ik de mogelijkheid had om te mogen rijden in een Brera Q4 3.2 24v, ik zei dat komt niet van zijn plek...
laat het nu wel van zijn plek komen en je neemt elke bocht als een dwaas, je vliegt er toch niet uit..., ja het is zwaar en???
Aernoudt vind ook dat een 164 een Fiat is.. en ???, ik slapper niet minder om, hij heeft toch ook in de Fiat 156 gereden... :twisted:

Fijn weeekend................ :wink:
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op vr jun 08, 2007 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 21:24

@GiuliaCorse, Aernoudt heeft altijd gelijk :^o
oooowww vandaar dit zinloze topic. :roll:

aangezien AB sneller van auto's wisselt dan van sokken heeft hij wel een enorm CV op autogebied, :whistle:
maar waarom komt hij toch telkens weer terug bij "ons" geliefde merk. :?:
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 21:59

qua geluid moet de bmw 323 i al onderdoen voor de 75 1.8 ie, en dan spreek ik over standaarduitlaten.
Sorry :?: :?: Een 1800, liefst met open kelken welteverstaan en wat gekieteld voor de toeren, klinkt ontegenzeggelijk heerlijk. Maar een 323i van de eerste 3-serie klinkt mij geweldig hoor...

Voorts. Tsja, ik kan zelf niet oordelen over de 159 of de andere Alfaatjes van de nieuwste generatie. Maar op papier lijken ze in prestaties geenzins meer op de oude garde in vergelijk met de toenmalige papieren concurrentie en dat is jammer. Hoe goed de nieuwste Alfa's verder ook zijn.
Persoonlijk vind ik de Alfaatjes die ik wel goed ken nog altijd lekkerder sturen als de meeste auto's. Een Alfa uit het transaxle tijdperk of de 105-generatie in vergelijk met bijvoorbeeld een E30 cq. 02 stuurt mijn inziens veel, veel scherper. Op rechte lijn lieten de Alfa's toen al helaas wat liggen. Want de 325ia Cabrio die ik hier voor een tijdje te logeren had, leek mij toch echt sneller dan mijn 2.5 GTVtje. Net als destijds de 2002ti in vergelijk met mijn Alfetta sedans destijds.
Waarom zoals in mijn geval dan geen BMW blijven rijden? Behalve de boeiendere lijnen van de italianen, had je met de 02 voor je gevoel een vaarbewijs nodig. Me-e-e-e-eters van te voren al insturen en hopen dat je de bocht haalde :schrik:

Mijn (uit de praktijk gezien beperkte) visie dus. Als ik Aernoudt zijn visie goed begrijp, snap ik hem wel. Maar om die nieuwe generatie nou telkens weer zo af te branden, dat is nou niet echt nodig toch?
Laten we in elk geval hopen dat Alfa niet alleen maar mooie auto's blijft maken, maar ook weer van die lekker scherp sturende en vlot in de tussenacceleratie zijnde en liefst achterwiel aangedreven emotie-auto's gaat maken. Zoals de 8C maar dan betaalbaar voor veel meer mensen.... is het niet nieuw, dan wellicht ooit als leuke okkazie [-o<

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:09

Tevens had je dan ook al kunnen lezen waarom de 407 er is.
Heb ik gedaan en jij bent verkeerd voorgelicht aanhanger geremd 1600 kg PS dit is de duurste 2.7 Diesel dus geen 2000 KG zoals je vertelde maar idd doet ie dat beter dan de 159 met haar max aanhanger geremd 1500 kg
Maar beide toch een probleempje voor bijv autoambulance met auto.
lees dan op zijn minst goed de info zodat je correcte gegevens aanhaalt
Mijn info is tot nu toe goed
Daarnaast weet je niet welke uitvoering/versie ik heb
Idd daarom voor het gemak de goedkoopste 159 met vergelijkbaar geprijsde 407 aangehaald alsook de duurste versie van beide modellen.
en wat voor onderstel er onder zit en dus hoe dat rijdt.
Ok als jij dan het onderstel van je 407 hebt laten aanpassen (waar de leasemaatschappij trouwens niet blij mee zal zijn, maar dat terzijde), dan had je dat als Alfa liefhebber beter met een 159 gedaan met nog meer winst.
Los daarvan rijd ik liever in mijn BMW's of mijn 75's :lol: Die vergelijking trek je dan weer niet, da's dan toch weer jammer
Ik heb jou ook de vergelijking tussen een E30 M3 en bijv een 75 turbo/evo in rondetijd op de ring niet horen maken, de Beemer verliest het. Vindt ik wel 1 van de weinige BMW's die op mijn oprit mag staan, maar ook hier als ik kon kiezen zou de voorkeir naar een EVO gaan.
Feit blijft dat het de V6 Brera, toch wel een top model van wat Alfa momenteel maakt (wat in de winkel te koop is) er door een Mazda wordt uitgereden... en geen sportief gevoel meer achter kan laten. Da's toch behoorlijk triest. Dus ipv commentaar op mij te leveren is het wellicht handiger dat we commentaar op Alfa en haar importeur geven zodat die weer eens op zijn minst 1 leuk model gaan maken :wink:
Hmmm ik vindt de 8C toch redelijk sportief, ook heb ik gezegd dat de nieuwe generatie bella's best eens wat mag Sonja Bakkeren. Laten we eens hopen op de nieuwe aankomende Junior rond de 1000KG en dan met 220 PK
Maar dit topic begon dacht ik over het vergelijk tussen een Vectra en de 159 dat toch 2 totaal verschillend sturende auto's zijn als ook de beleving in beide (niet te vergelijken met de oude generatie Alfa) geheel verschillend is en zwaar in het voordeel van ONS merk.
En ik had het ook beter bij een biertje en borrelnootjes gehouden, maar je negatieve commentaar begint te vervelen, ook zal de fabrikant dit forum niet mee lezen en de onvrede over modellen (die ik me trouwens pas over een jaar of 10 kan veroorloven en dan ook nog eens alleen met schade) zal niet gelezen worden.
Vraag misschien eens aan de Brera en 159 rijders hoe die over hun bella denken.
Ook weten we allemaal dat de 159 door een hoger ingeschatte afschrijving in de lease waarschijnlijk een stuk duurder is dan de leaseprijs van jou 407.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:22

Tevens had je dan ook al kunnen lezen waarom de 407 er is.
Heb ik gedaan en jij bent verkeerd voorgelicht aanhanger geremd 1600 kg PS dit is de duurste 2.7 Diesel dus geen 2000 KG zoals je vertelde maar idd doet ie dat beter dan de 159 met haar max aanhanger geremd 1500 kg
Maar beide toch een probleempje voor bijv autoambulance met auto.
lees dan op zijn minst goed de info zodat je correcte gegevens aanhaalt
Mijn info is tot nu toe goed....
Je bent NIET goed op de hoogte. Tenzij mijn RDW kenteken bewijs een illegale kopie is met valse gegevens ;) en daar staat geen 1600 kilo :lol:
Daarnaast is het onderstel af fabriek aangepast en niet door mij; valt het je op hoeveel aannames jij plaatst als zijnde een gegeven, terwijl ze niet juist zijn ?
Bovendien heeft mijn 407 6 ipv 5 versnellingen zoals je vermeld... sterker nog: het is geen automaat. Er zijn meerdere mensen van dit forum die in deze leasebak mee zijn geweest en deze zaken kunnen beamen dus wellicht eerst je huiswerk doen ipv onjuiste uitspraken doen.

Dan nog doet het niet ter zake. Stuk discussie over Alfa kan nooit kwaad

PS: Maar best een compliment voor Peugeot dat het zo belangrijkrijk is om die familiekoets te vergelijken met een sportieve auto als een Alfa (zou moeten zijn) :lol:
Ze zullen er blij mee zijn in Fankrijk :D

Als sommigen denken dat dit een topic is over gelijk hebben/krijgen oid, dan kan ik je vertellen dat dit niet zo is. Het gaat om een open/gezonde discussie ipv merkblindheid.
Laatst gewijzigd door Aernoudt op vr jun 08, 2007 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8828
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:31

Goede kennis van me heeft geen 407 SW gekocht omdat ie "maar " 1600 kg geremd mocht trekken? Hij was overigens niet op zoek naar de lichtste variant.
Dan heeft ie niet zo goed gekeken...

Nou is ie best lang mee bezig geweest (spaarcentjes) Heb net ook even op internet gekeken , zie alleen een max geremd gewicht van 1600kg,Heb jij dan een hele speciale 407?
CMVA
Even buiten de moderne-Alfa-discussie om: het is inderdaad een bijzondere 407, die je in de AutoWeek-staatjes niet zo vlug terug zult vinden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:39


Feit blijft dat het de V6 Brera, toch wel een top model van wat Alfa momenteel maakt (wat in de winkel te koop is) er door een Mazda wordt uitgereden...
Ja en ?

Koop dan toch gewoon een Mazda ! Veel plezier er mee. Rij mij er gerust uit. Zal ik me verder niet aan storen...ALS ik die Mazda van je al gezien heb ! (wat ik ten zeerste betwijfel)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:42

Voordat ik een Mazda koop moet er nog aardig wat water door de Rijn... dat is niet het punt: waarom maakt Alfa een auto die zo veel slomer is als een trutten auto als een Mazda ??
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:42

Die mijne is sneller discussie word ik echt scheitziek van... enige reactie die ik daarop heb is: De jouwe is sneller, ja en? Toch altijd wel baas boven baas...(en die ken ik toch niet betalen :lol: )

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 22:45

Dat is dan ook niet de discussie; als je er ziek van wordt kun je beter een asperientje nemen dan reageren wellicht :wink:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”