Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:50

Wat een hopeloze auto's: rijdt niet en ziet er niet uit imo.
4. Vind een Brera een fraaie/aparte auto om te zien en een 159 ook
???
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:54

Beetje jammer dat op nieuwe alfa's zo gekan***d wordt, doe eens een mooier en beter alternatief ? Of wil je een citroen of renault gaan rijden ?
En ja, na de 75 is Alfa nooit meer Alfa geweest, ik weet het..........................................
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfarmada

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:59

Zucht

Dit is eigenlijk best jammer, we zijn hier volgens mij allemaal voor hetzelfde nl. de liefde voor het merk.
Het is hier in dit topic een beetje zoals de belgische club aan het worden, het moet speciaal zijn anders is het niet goed.
En neen een 75 komt dan ook niet in aanmerking.

Wat het gezeur betreft ivm 159, Brera enz. laat het gewoon zo, vind je hem mooi goed - vind je hem lelijk ook goed idem voor zwaar/groot zelfs over de kleur van mijn part. En ja ik heb al met "echte" Alfa's gereden en met nieuwe Alfa's. En als ik mag kiezen hoe ik met mijn kinderen ergens moet geraken dan doe ik het liefst veilig dus met de 159. Met m'n "echte" Alfa uit 1965 (dus lang voor de 75) is het soms best een beetje spannend met z'n Dunlop remmen.

En hoever moeten we teruggaan om een echte Alfa te hebben ? Ik hoop niet te ver want anders moeten we met een traktor gaan rijden (1919-1924)
of met de trein (ja zelfs een diesel :shock: :shock: ) (1920 -1925) of met een tank (1927) , de bus, het vliegtuig, de vrachtwagen enz.
En als we echte die-hards zijn gaan we allemaal koken op een Alfa Romeo fornuis op GAS !!

En versta me niet verkeerd ik vind een 75 echt wel een mooie wagen .........................maar een 159 ook :wink:

Dus leven en laten leven zou ik zeggen.

Philip.


en dan was ik de speedboot,pletwals,minibus, trolley bus nog vergeten

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 23:03

Dat jij genoegen neemt met de huidige rommel, die enkel nog een fraai jasje hebben, zegt meer over jou dan over mij.
En dat je iemand afrekent op de auto waarmee hij rijdt, zegt meer over jou dan over BOR, zou hij kunnen antwoorden :wink:
Dus: laat ons elkaars mening respecteren zonder meteen persoonlijk te worden ! EN er rekening mee houden dat dat een forum voor Alfa liefhebbers is.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 23:34

Ach........écht Alfa's afzeiken wil eigenlijk niemand hier denk ik zo. Volgens mij is het alleen een feit dat de Alfa adepten die naar een nieuwe rijders auto zoeken nu binnen het budget zicht eerder aangesproken voelen tot andere merken, met name BMW doet het met de huidige modellen op dat gebied denk ik erg goed. Je levert natuurlijk een brok emotie in, maar daar staat veel rijplezier tegenover. En laten we wel wezen, waardoor ik met het Alfavirus ben besmet is het prachtige mechanische geluid van een Supertje 1600. Dat is toch een wat emotionelere beleveing dan met een willekeurige, zeer goed rijdende nieuwe Alfa JTD.

En als bij de nieuwe Alfa's de emotie niet te vinden is, is de geschiedenis achter een embleem gewoon niet altijd voldoende...............En een merk als Seat bewijst (helaas) dat dat in de huidige consumentenmarkt gewoon een goed marketing concept en positionering veel belangrijker is dan auto's maken met het hart.............
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

ErwinV6

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 23:42

Aernoudt, ok ik ben gekker van klassieke alfaas als van moderne alfaas maar zo waardeloos rijden ze nu ook weer niet.
Jij rijdt zelf een 407sw, buiten het feit dat die auto in mijn ogen qua design in dezelfde categorie zit als een SsangJong ben ik er qua rijden ook niet kapot van(Aernoudt pest mode uit :wink: ), maar......................het blijft een kwestie van smaak natuurlijk maar om een 159 als rommel te beschrijven gaat mij wat ver eerlijk gezegd!

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 23:48

Ik zou willen dat ik de euro's had voor de alfa van BOR :wink:

Het is wel jammer dat alle nieuwe middenklassertjes van alle merken tussen de 1,5 en 2 ton wegen :(

@Aernoudt, dat is toch geen toon voor een politicus [-(
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Helaas dus echt zo...

do jun 07, 2007 00:07

Veel mensen willen hier graag weer echte Alfa's. Komen er vast niet meer... het punt is gewoon dat ze bij de Fiat Groep niet zwemmen in het geld en dus puur auto's moeten ontwikkelen die bij het grote publiek aanslaan. Het gevoel dat je in een 75 krijgt, spreekt "ons" dan wel aan, maar mensen zoals mijn ouders weer niet, en met hun heel veel mensen niet.

Het grote publiek gaat toch voor het gevoel dat een Audi of Volvo geeft. Om niet ten onder te gaan is het dus noodzakelijk kwaad auto's te ontwikkelen voor "iedereen". Jammer, maar niets aan te doen.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

do jun 07, 2007 00:25


2. De huidige 'Alfa's' verdienen de naam Alfa niet. Ben niet de enige die weer echte Alfa's wil, en zich niet de huidge troep door de keel wil laten duwen. Als velen dat wel voor lief nemen, extra jammer. Mijn favoriete merk wordt er niet beter van door gewoon maar te accepteren dat ze redelijk de weg kwijt zijn in Milaan...
Niemand rept over de GT? Heb er verschillende keren mee gereden en was er zwaar van onder de indruk...uitdagende auto wat sturen in een voorwiel aandrijver betreft. Echt een goed en mooi opgezet onderstel...

Maar ja...1 zwaluw maakt nog geen zomer...de rest van het Alfa programma wordt ik niet warm van...

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

do jun 07, 2007 08:40

Ach........écht Alfa's afzeiken wil eigenlijk niemand hier denk ik zo. Volgens mij is het alleen een feit dat de Alfa adepten die naar een nieuwe rijders auto zoeken nu binnen het budget zicht eerder aangesproken voelen tot andere merken, met name BMW doet het met de huidige modellen op dat gebied denk ik erg goed. Je levert natuurlijk een brok emotie in, maar daar staat veel rijplezier tegenover. En laten we wel wezen, waardoor ik met het Alfavirus ben besmet is het prachtige mechanische geluid van een Supertje 1600. Dat is toch een wat emotionelere beleveing dan met een willekeurige, zeer goed rijdende nieuwe Alfa JTD.

En als bij de nieuwe Alfa's de emotie niet te vinden is, is de geschiedenis achter een embleem gewoon niet altijd voldoende...............En een merk als Seat bewijst (helaas) dat dat in de huidige consumentenmarkt gewoon een goed marketing concept en positionering veel belangrijker is dan auto's maken met het hart.............
Inderdaad, heel goed omschreven !

Dat Alfa geld moet verdienen begrijp ik ook, alleen zou het ondanks (?) dat goed mogelijk moeten zijn tenminste 1 leuke auto in het programma te hebben. Als je kijkt naar Renault bijvoorbeeld met de RS modellen: verkopen prima (zowel de Clio als de Megane), Seat Cupra's etc etc. Maw: het is niet nodig om enkel 'massa' auto's te produceren. Als je kijkt naar de omzet van Alfa, met de keuze voor massa produktie versus andere merken dan zul je zien dat dat niet de beste keuze is geweest...

@Erwin: als Alfa een auto gaat maken die 2 ton mag trekken (zoals mijn lease 407) dan lijkt mij dat een prima plan ! Aangehouden worden in Duitsland met een aanhanger+ auto er op die meer weegt dan wat je mag trekken is niet zo verstandig zeg maar ;) Ik weet dat veel NL'ers dat doen, tot je een ongeluk krijgt en de Polizei komt er achter dat je te zware aanhanger had... dan hoef je voorlopig zelf geen boodschappen meer te doen (en terecht overigens)

@Alfaromeocvars: het staat er toch al: 'aparte' auto ? Niet geheel mijn smaak (de kont), maar wel apart, geen eenheidsworst dus wat mij betreft prima voor een Alfa.

@Van G: auto's = passie (en heeft alleen al daarom niets met politiek te maken), in elk geval voor mij
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

do jun 07, 2007 09:24

Goede kennis van me heeft geen 407 SW gekocht omdat ie "maar " 1600 kg geremd mocht trekken? Hij was overigens niet op zoek naar de lichtste variant.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 10:47

Goede kennis van me heeft geen 407 SW gekocht omdat ie "maar " 1600 kg geremd mocht trekken? Hij was overigens niet op zoek naar de lichtste variant.
Dan heeft ie niet zo goed gekeken...

Gisteren de EVO binnen gekregen. In vergelijkings test straat + circuit, is de Brera > 4 seconden langzamer dan een Mazda MPS bijvoorbeeld op een circuit dat kleiner is dan Zandvoort... 4 auto's met vergelijkbaar vermogen in de test. 130i (ondanks geen sper) ook > 4 sec sneller, dat terwijk de Brera ruimschoots voorzien is van traktieverhogende middelen zeg maar. Zet een sper in de 130i en het verschil wordt nog een stuk groter; niet alleen in snelheid maar met name de belevings faktor. De gehele redaktie vond de brera 'likeable' maar namen alle 4 de 130i als favoriete auto.
Als zelfs familie-koetsen bagger als Mazda ondertussen al sportiever is dan Alfa, dan gaat het toch niet echt de goede kant op volgens mij :cry:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 11:11

Neem lekker een BMW :idea: Zijn allen stuk voor stuk beauties :^o die allemaal achterwiel aangedreven zijn, sommige zijn nog snel ook.

Ik had het wel geweten als ik jou was. :wink:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 11:34

Als je kijkt naar Renault bijvoorbeeld met de RS modellen: verkopen prima (zowel de Clio als de Megane), Seat Cupra's etc etc. Maw: het is niet nodig om enkel 'massa' auto's te produceren. Als je kijkt naar de omzet van Alfa, met de keuze voor massa produktie versus andere merken dan zul je zien dat dat niet de beste keuze is geweest...

Dat is heel erg wat anders hoor, als Alfa net zoveel auto's verkocht als de Clio, de Megane en de Leon hadden ze ook heus wel een vergelijkbare variant in het programma, die totaal-verkopen zijn echter van compleet andere orde waarbij er op de RS'en en Cupra's niet al te veel verdient hoeft te worden, dat zijn de image-builders voor die andere tig-duizende die verkocht worden en niet opvallen onderweg.

Verder bemoei ik me er hier niet mee, dat is vast wel te vinden in één van de ander 3142 topics die praktisch letterlijk hetzelfde waren. Een 407SW? :shock: :cry: Dan vind ik de 159 toch weer erg prettig ogen en rijden moet ik zeggen... Gekocht uit praktische overweging omdat de Alfa dat niet kon bieden? Moet je nagaan als ze weer 'echte' auto's gaan bouwen, dan verkopen ze helemaal niks meer omdat iedereen alles wil kunnen met een auto.

Lang leve Alfa Romeo, de historie, het heden en vast en zeker ook de toekomst! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Alfarmada

Re: RE: Helaas dus echt zo...

vr jun 08, 2007 14:36

Lang leve Alfa Romeo, de historie, het heden en vast en zeker ook de toekomst! 8)
=D> =D>

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”