Gebruikersavatar
BOR
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 706
Lid geworden op: di aug 08, 2006 17:22
Locatie: Antwerpen

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 18:06

@ aernoudt : ik denk dat iedereen ondertussen weet dat de 75 voor jouw de ultieme alfa is, en daar heb ik alle respect voor !
dat je al de rest maar niets vind is een mening dewelke je uiteraard mag verkondigen, daarvoor dient een forum onder andere ...
maar is het nu echt nodig om in een ondertussen toch wel lange rij topics ( en diverse fora) zowel de 159 als de brera constant ' af te z**ken' alsof er niets goed aan is ?
ik word daar, als bezitter van z'on nieuwe alfa, en waarmee ik trouwens perfect gelukkig ben, een beetje moedeloos van :?
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 18:14

Misschien hebben er nog niet zo veel met beide gereden ;) en enkel in een blaadje gelezen (het bekende papegaaien) :roll:
Nog erger zijn de figuren die het niet eens zelf hebben gelezen, maar zelfs het verhaal van horen zeggen hebben...
Ik ben Alfist maar ook Alfa-dealer, tevens Opel-dealer & Cadillac... en ik heb ze vergeleken reken maar ! Wegligging van GM klonen is waardeloos Alfa is top !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 18:18

Zullen we het er op houden dat het Aernoudt zijn mening is.En dat er menigeen wel gelukkig wordt/is van een nieuwe 159/Brera/Spider.Ikzelf kan er niet over oordelen,heb zelf nog niet gereden met een Alfa van de laatste generatie(dus Danny ik houdt me aanbevolen :wink: )
Dus misschien wel een beetje subjectieve mening?Een ieder stelt weer andere eisen aan een voiture,de een rijdt het liefst in een summum van comfort en de ander jakkert het liefst over een circuit.Dus iedereen tevreden stellen zal heel moeilijk worden...........

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 19:00

@ aernoudt : ik denk dat iedereen ondertussen weet dat de 75 voor jouw de ultieme alfa is, en daar heb ik alle respect voor !
dat je al de rest maar niets vind is een mening dewelke je uiteraard mag verkondigen, daarvoor dient een forum onder andere ...
maar is het nu echt nodig om in een ondertussen toch wel lange rij topics ( en diverse fora) zowel de 159 als de brera constant ' af te z**ken' alsof er niets goed aan is ?
ik word daar, als bezitter van z'on nieuwe alfa, en waarmee ik trouwens perfect gelukkig ben, een beetje moedeloos van :?
Dat geeft maar weer aan dat er slecht gelezen wordt...
1. De 75 is niet de ultieme Alfa (voor mij).
2. De huidige 'Alfa's' verdienen de naam Alfa niet. Ben niet de enige die weer echte Alfa's wil, en zich niet de huidge troep door de keel wil laten duwen. Als velen dat wel voor lief nemen, extra jammer. Mijn favoriete merk wordt er niet beter van door gewoon maar te accepteren dat ze redelijk de weg kwijt zijn in Milaan...
3. Smaken verschillen, daarom maken fabrikanten, en ook Alfa, verschillende modellen. Nu is het echter enkel een merk geworden voor de niet sportieve rijders onder ons. Dat is zonde en geen goede zaak. Van een 166 hoeven ze voor mij echt geen race auto versie te maken ;) Maar op z'n minst 1 sport-model zou toch wel mogen...
4. Vind een Brera een fraaie/aparte auto om te zien en een 159 ook
5. De meesten die menigen hebben, blijken er vaak niet eens mee gereden te hebben... hoe kun je dan een mening vormen (afgezien van of je hem mooi vindt om te zien) ? Dat komt ook op dit forum, maar nog veel meer op enkele andere plekken, voor ;)
6. Deel van de mensen die er dan wel mee gereden heeft heeft enkel in de 145/156/147/155/156 serie gereden, en nog nooit in een Giula, 75, ... Dan kun je echt een mening vormen... (behalve dan hoe het rijdt versus een Golf oid...)

Dat jij genoegen neemt met de huidige rommel, die enkel nog een fraai jasje hebben, zegt meer over jou dan over mij.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 19:12

Heb helaas nog niet met de 159 gereden, maar wel regelmatig met het nieuwe model Vectra(2.2 GTS). Rijdt op zich prima, zoek met andermans auto niet de grenzen op :wink: , maar het ding maakt niks bij me los en mooi vind ik 'em natuurlijk ook niet. Zolang er al Ascona's en Vectra's zijn zit er eentje "in 't bedrijf" hier. Elke keer als er weer een nieuw model hier voor de deur staat merk je toch wel een significant verschil t.o.v. de voorganger. Maar dat is logisch.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

MightyMarcel

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 19:14

heb wel in vectra's gereden, en elke generatie was weer beter als de vorige. Wat dat betreft, zoveel kan dr niet mis zijn met een nieuwe vectra.

Een Alfa moet natuurlijk 'meer' zijn dan alleen maar 'goed'; daar moet je een bepaald gevoel bij krijgen. Tsja, en daar kan ik niet over oordelen, bij een 159, behalve dan over t uiterlijk : dat is wat mij betreft geslaagd, maar had nog wel wat spannender gemogen. (het verschil 155-156 was veel groter; een dergelijke stap hadden ze gewoon nog een keer moeten maken om koploper qua design te blijven.)

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 19:39

En ik vin ze allemaal maar lelijk !

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8829
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 20:25

En ik vin ze allemaal maar lelijk !
En dat is ook nog eens waar.

Het euvel zit hem niet alleen in lelijk en te zwaar, maar vooral in het gevoel. Een 159/Brera voelt meer als een bijna-Audi dan als een Alfa. En dan mag-ie misschien toch wel goed sturen in vergelijking met de concurrentie (wat ik persoonlijk wel mee vind vallen, maar dat is subjectief), maar de beleving is in mijn optiek ver te zoeken. Goed, door alle veiligheids- en luxe-eisen van de grootste gemene deler van de autokopers tegenwoordig ontkom je er bijna niet aan de beleving in een dagelijks bruikbare auto te verminderen (je wilt tenslotte auto's verkopen), maar een écht onderscheidende auto zoals Alfa die vroeger gebouwd heeft, nee, dat is een 159 toch necht iet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 21:25

Jongens , jongens. Dit is toch allemaal een kwestie van smaak. Ik ken jullie types wel. Hier op het forum vertellen dat je de nieuwste Alfa's maar niks vind maar op een verjaardag je merk met hand en tand verdedigen als ze aangevallen word door een Opel of Toyotarijder. :wink:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8829
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 21:30

Jongens , jongens. Dit is toch allemaal een kwestie van smaak. Ik ken jullie types wel. Hier op het forum vertellen dat je de nieuwste Alfa's maar niks vind maar op een verjaardag je merk met hand en tand verdedigen als ze aangevallen word door een Opel of Toyotarijder. :wink:
Dat heb je mis, in ieder geval wat mij betreft. Ik hoef 'mijn' merk niet te verdedigen en word nooit uitgenodigd voor verjaardagen. En word ik uitgenodigd, kom ik meestal toch niet. :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Marvin
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 11:56

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 21:45

@ aernoudt :
2. De huidige 'Alfa's' verdienen de naam Alfa niet. Ben niet de enige die weer echte Alfa's wil, en zich niet de huidge troep door de keel wil laten duwen. Als velen dat wel voor lief nemen, extra jammer. Mijn favoriete merk wordt er niet beter van door gewoon maar te accepteren dat ze redelijk de weg kwijt zijn in Milaan...
....
6. Deel van de mensen die er dan wel mee gereden heeft heeft enkel in de 145/156/147/155/156 serie gereden, en nog nooit in een Giula, 75, ... Dan kun je echt een mening vormen... (behalve dan hoe het rijdt versus een Golf oid...)
Nou Aernoudt, ik vind dan dat jij ook niet echt een mening kunt vormen of heb je wel eens in een 8c/6c of dat andere vooroorlogse spul gereden. Dat zijn namelijk de echte Alfa's (en niet die massaproductie Alfa's).





Nu is dit niet echt mijn mening, maar hopelijk zet dit je een beetje aan het denken. Dat de Alfa's na de 75 voorwielaandrijving hebben maakt ze niet minder Alfa (of vind jij dat "echte" Alfa's na 1 regenbui al moeten wegroesten?). Zo hebben deze auto's bijvoorbeeld net zo goed uitstekende prestaties geleverd in de racewereld.
Ik ben het echter wel eens met de stelling dat er iets aan de 159/Brera/Spider gedaan moet worden, maar dat vinden ze in Milaan (Turijn eigenlijk) ook.
Nu: Alfa 916 GTV 2.0 16v 2001
Nu: Alfa GT 1300 Junior 1972, met 2L techniek
Gehad (2006-2013): Alfa 155 1.7 8v wide body 1995

Marvin R Photography: http://www.flickr.com/photos/marvin-r/

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 21:55

Jongens , jongens. Dit is toch allemaal een kwestie van smaak. Ik ken jullie types wel. Hier op het forum vertellen dat je de nieuwste Alfa's maar niks vind maar op een verjaardag je merk met hand en tand verdedigen als ze aangevallen word door een Opel of Toyotarijder. :wink:
Uiteraard :wink:
maar een écht onderscheidende auto zoals Alfa die vroeger gebouwd heeft, nee, dat is een 159 toch necht iet.
Maar dat hoeft naar mijn idee ook niet. Een 159 is toch wat meer bedoeld om in volume te verkopen, en met een onderscheidende sportauto lukt dat niet. Als ik in een 159 stap, is dat niet met het idee dat het een "raceauto" is, maar een "normale" personenauto.
Als je een 159 nou vergelijkt met bv. een Vectra is de 159 iig mooier. En hij zal vast ook beter rijden, maar dat weet ik niet, want ik heb nog niet in een nieuwe vectra gereden. 159 rijd prima naar mijn mening.

Een Brera daarentegen geeft naar mijn idee wel de verwachting dat je met een echte sportauto te maken hebt, en dat kan dan tegen vallen. Ik heb +/- 80 km met een Brera gereden waarvan het grootste deel op de snelweg, dus dat is niet echt voldoende voor een goede beoordeling, maar ik had het idee dat er eigenlijk weinig verschil zit tussen een 159 en een Brera.

Kortom een 159 is gewoon wat je ervan verwacht, een Brera niet.

Deel van de mensen die er dan wel mee gereden heeft heeft enkel in de 145/156/147/155/156 serie gereden, en nog nooit in een Giula, 75, ... Dan kun je echt een mening vormen...
Ja, en dat is toch eigenlijk geen vergelijking een Giulia en een 159. Ik heb wel eens in een Bertone en in een Berlina gereden, en dat is fantastisch, als je uitstapt wil je er eigenlijk gelijk weer in. Zulke auto's zijn geweldig om af en toe een stuk mee te rijden, maar je wilt er toch niet dagelijks mee de file in? Dan heb je er niks aan dat het zo'n fijn rijdende, sportieve automobiel is. Een ander heeft een andere mening maar als ik dagelijks twee maal de file in zou moeten had ik liever een moderne Alfa. Dat dat volgens sommigen geen echte Alfa's zijn dat kan, maar als het nog wel echte Alfa's waren zouden er volgens mij nog maar weinig verkocht worden en dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:01

Jongens , jongens. Dit is toch allemaal een kwestie van smaak. Ik ken jullie types wel. Hier op het forum vertellen dat je de nieuwste Alfa's maar niks vind maar op een verjaardag je merk met hand en tand verdedigen als ze aangevallen word door een Opel of Toyotarijder. :wink:
en word nooit uitgenodigd voor verjaardagen. :wink:
Dat is weer een hele andere discussie Yuri ! :wink:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:27

.. een 159 is een Vectra met een ander jasje. Deze week een aantal dagen het laatste type Vectra als vervangend vervoer. Als ze je zouden blindoeken zou je de 2 moeilijk uit elkaar kunnen halen qua rijden
Wat een hopeloze auto's: rijdt niet en ziet er niet uit imo.
Bullshit 8) Ondertussen heb ik 75 000 km gereden met de 159 en al verschillende km's met de Vectra's van collega's.
En er is echt geen vergelijk, de Vectra is nog trager dan m'n 159 :wink:
Misschien hebben er nog niet zo veel met beide gereden ;)
We mogen er dus vanuit gaan dat jij met de beide modellen gereden hebt?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Helaas dus echt zo...

wo jun 06, 2007 22:34

Mijn enige ervaring in een 159 is van een aantal weken terug. Het was een 2.2 , het waren maar 20 kilometer maar vond het een zeer prettige ervaring. Zeer strak sturende auto en vrij vlot, vind 'm minder zwaar aanvoelen dan dat ie werkelijk is. Denk wel dat de 2.2 de juiste motor is voor de 159.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”