En voor...verlagen van de auto brengt het rol center verder omlaag, met name door de onderste draagarm. Dus wil je daar 2 dingen realiseren...de auto verlagen en tevens tegelijkertijd het rolcenter omhoog brengen...door het monteren van de Geometrie kit van Alfaholics, waarmee je de stand van het de onderste draagarm aanpast waardoor het rolcenter omhoog komt en dus dichter bij het zwaartepunt. Het effect is daar ook extra groot omdat je met een motorblok zit wat relatief hoog is gemonteerd.
...
- Rolcenter voor omhoog brengen door geometrie kit van Alfaholics.
...
Toch een woord van waarschuwing... Die Geometry Kit van Alfaholics is NIET geschikt voor een straatauto (of voor een auto die ook op straat wordt gebruikt). De onderste rotatiepunten van de spindelassen zijn door Alfaholics uitgevoerd in scharnierlagers die NIET geschikt zijn voor de krachten op dit scharnier (ze worden zuiver axiaal belast terwijl ze ontworpen zijn voor radiale lasten).
Bij een 105-Giulia wordt het gewicht - en de ermee gepaard gaande dynamische lasten - via het onderste scharnier van de spindelassen ("uprights") overgedragen op het wiel. Het bovenste scharnier neemt dan enkel nog de laterale (horizontale dwarse) lasten mee op.
Die verticale dynamische lasten kunnen vrij hoog zijn indien de auto in een put rijdt aan hoge snelheid... vergis u niet.
De Alfaholics kit kan men pas veilig toepassen indien men de voorophanging dusdanig aanpast waardoor het gewicht van de auto via het bovenste scharnier wordt overgedragen op de spindelas en het wiel.