"software" is me net gelukt...(zie eerste woord) maar daar houdt het dan wel mee op.
Ik kan overweg met computers softwarematig. Systemen in elkaar schroeven lukt me ook maar om nou eigen kasten te gaan maken met prints e.d. dat gaat mijn pet te boven.
Valt allemaal best wel te doen hoor, zo moeilijk zijn die interfaces niet te maken. Ik heb al wel veel grotere en moeilijkere printen gemaakt. Maar goed je zal wel even solderen moeten want een interface ben je gewoon nodig.
Eigenlijk hoopte ik dat er iemand is of wist dat er kabels te koop zijn die je je com of usb poort aansluit en waarna je alleen nog de software moet zien te bemachtigen..
Bij conrad hadden ze vroeger volgens mij dergelijek kabels maar die zijn niet meer te krijgen....
Kabeltjes zijn er wel genoeg te koop dus dat is wel het minste probleem.
Bovendien heb ik ook geen tijd om helemaal in het ontwerpen/maken van een print te verdiepen...Ik moet de 75 ook nog afbouwen....

Ja daar zit hem het grootste punt samen met de software. Het kost als je het allemaal zelf nog uitzoeken moet een zee van tijd. Als je dan al die uren gaat rekenen kan het ook niet echt uit (of je moet al werkloos zijn) als het alleen om het uitlezen van de ECU van 1 auto gaat.
maar ik heb inmiddels wel begrepen dat het niet zo eenvoudig is als ik mij had voorgesteld....
Troost je, met die nieuwere auto's en de OBDII zal het een stuk beter (en universeler) worden.
Als je tevreden bent met alleen het uitlezen van het storingsgeheugen kun je dat ook met een lampje doen. Dan kun je aan de knippercode wel zien welke storing is opgeslagen. Is niet high-tech maar wel een alternatief.